Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Er så i tvil om hva jeg skal velge av prevensjon! Har lest at mange sliter med kobberspiralen, at det gjør veldig vondt å sette den inn og at blødningene ofte blir veldig store ved menstruasjon. Liker heller ikke helt tanken på at man ofte kan faktisk bli gravid men at man spontanaborterer fordi spiralen er der. Har ikke lyst til å ta p-piller heller, men cerazette er vel de som det er minst hormoner i eller?? Har egentlig lyst til å ta så lite hormoner som overhodet mulig :-)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Kan ikke hjelpe deg. Du må vel bare treffe en beslutning. Cerazette har jeg ingen erfaring med. Kobberspiral hadde jeg i tre år. Den var ikke spes vond å sette inn. Men djiiiises for noen blødninger jeg fikk!!!! Ble anemisk og måtte bruke jern ved siden. Men jeg ville som deg unngå hormoner -og da er det ikke så mange valgene. Noen velger vel baby comp og overvåker egen el. fungerer for mange.
Gjest Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Jeg har hormonspiral og er fornoyd, men hvis du planlegger flere barn om ikke saa alt for lenge er nok cerazette et bra alternativ. Selv ble jeg deppa av dem, men mange er visst straalende fornoyde i foelge legen min.
Bambi-ra Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Jeg har dårlige erfaringer med Cerazette, jeg mista sexlysten og ble kjempe deppa.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Jeg har koberspiral fordi jeg ikke ville ha noen hormoner i kroppen som ikke er mine egne... Det var ikke vondt å sette den inn, men det var noen måneder jeg småblødde litt imellom. Har hatt kraftigere mens, men det har jeg bare merka dag 2, og er ikke så plaga med det. Men det var altså noen måneder det tok før kroppen hadde vendt seg til den. Du kan også velge hormonspiral. Den utsender bare hormoner lokalt, så det går ikke rundt i kroppen sånn som p-piller gjør. Og det er mange som sier de nesten ikke har mensen når de har den. Jeg er hvertfall glad jeg har spiral. Slipper å tenke på piller. Kobberspiralen er såpass sikker at du skal ikke gå å bekymre deg om å bli gravid så lenge legen har sjekka at den sitter rett.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Jeg er strålende fornøyd med Cerazette. Har gått på de i 1 1/2 år nå, og har ikke hatt mensen på like lang tid. Jeg har verken blitt deprimert eller lagt på meg av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå