Gå til innhold

Guttens stefetter har dårlig påvirkning på min gutt, what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 6år, stefetteren er 7 til sommeren, altså 7 mnd eldre enn gutten min.

De går på ishockey sammen, gutten min trener 3 ganger i uka, inkludert lag trening og hockeyskole. Fetteren går 2 ganger, bare på hockeyskole.

Gutten min vil gjerne på trening når fetteren er med, jeg får han med på lag treningen også da, han synes det er gøy når han har fått på seg utstyret.

Fetteren driver å sier til min gutt at hockey er kjedelig og at han skal slutte etter denne sesongen. Nå har min gutt fått for seg at hockey er kjedelig og sist trening så kom gutten min ofte bort til meg og sa at det var kjedelig.

Mistenker at fetteren driver å visker til han om at han skal bort til meg å si det. Fetteren er aldri borte hos faren sin, for faren er streng. Fetteren er da å trener, men gjør ikke mange øvelser som de skal gjøre. Han bare driver litt for seg selv.

Og hver gang de skal dele opp i lag så klenger fetteren seg på min gutt og får da være med på hans lag, det er helt greit, men det er ikke greit når fetteren driver å manipulerer gutten min og plenter inn i hode hans at hockey er kjedelig.

Hva gjør vi fremover? Snakker med gutten vår og sier at det er lov å si i mot sin fetter og si at han synes hockey er gøy, istedenfor at han skal bare si det samme som fetteren sier. Han ser jo opp til han, fetteren er lavere, men er alikevel smartere på å uttale seg, og tydeligvis klarer han å manipulere gutten min.

Fortsetter under...

Skrevet

Ser du hva du skriver? Dette er en liten gutt på 6 år! Synes dere skal motivere gutten, for det er nok det han trenger. Han er jo ikke en slu manipulator! Gi gutten støtte. Han trenger seg sikkert på gutten deres, fordi det føles tryggere for ham.

Skjerp deg kvinnfolk. Og hvorfor skrive stefetter? Hadde det vært bedre om det var blodsbånd? Blir irritert på sånne som deg.

Skrevet

3 ganger i uka med en idret er mye når man er 6 år!Hva med å la ham få litt mer fritid og heller begynne med noe annet, som han har lyst til, til høsten.

Skrevet

Han har jo lyst til å gå der, dette problemet oppstår når han trener med sin fetter. Han har ikke motforestillinger for treningen når jeg sier i dag skal vi på trening.

H.I

Skrevet

Ser du hva du skriver? 6 år! Et lite barn!

Skrevet

Er ikke den skarpeste du, HI?

"...fetteren er lavere, men er alikevel smartere..." Jeg må bare le her og jeg tror du har større problemer enn dette... Makan! :D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...