hokkuspokkus Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Huff, februar blir en ekstremt blakk måned for våres del.. Så nå må vi begynne å snu på kronene. Dette er vi ikke vant til i det hele tatt, da vi vanligvis har greit med penger.. Derfor trenger jeg forslag til billige middager for to. Det kan være alt mulig, fra fiskepinner til noe skikkelig fancy. Er bare utrolig lite oppfinnsom, og jeg har sagt til samboeren at jeg tar på meg innkjøps-jobben:/ Da jeg var student spiste jeg mye godt, men brukte jo ekstremt lite penger på mat. Skjønner ikke hvordan jeg klarte det.. Så kom med forslag:)
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Pytt i panne: Poteter Løk Sjampinjong Smårettsskinke, bogskinke eller pølser (velg det som er billigst) Krydres med salt, pepper, paprikapulver, hvitløkspulver og litt oregano
hokkuspokkus Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2010 Mmmm, ja det er knallgodt. Spiste pølse i dag, så passer godt med litt "leftovers" i morgen:)
Tante Gustava Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Pannekaker med suppe ved siden av. Det er vel omtrent det eneste jeg kan komme på som er billig, er ikke så flink å spare på den fronten selv....
LivetErEnLek Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Fiskeboller i hvit saua med poteter og grønnsaker Fiskekaker (first price) med poteter, grønnsaker og brun saus First price taco med first price kyllingkjøttdeig (holder til 2 middager hvis dere ikke er mange) Stort sett alt av first price produkter som kylling, koteletter, egg, pasta, sauser osv. Reker, loff, mayones og sitron (frosne reker) Restepizza. Dvs pizza som toppes med rester av grønnsaker, kjøtt, osteskalker osv.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 da anbefaler jeg "rema100 - under 100lappen" Jeg fant oppskrifthefter i butikken, men skal finnes på nettet også. Masse gode tips, som du enten kan bruke som de er, eller endre som du selv vil selvsagt:-)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Nå så jeg på nettet at kampanjen er over, men jeg fant produkter for dette i butikken senest på mandag... Uansett mange gode tips mht hva du kan lage...
Julelita Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 - Grøt (alle typer) - godt og koster omtrent ingenting. - Generelt sett egg/melk/mel retter, feks pannekaker, kleppmelk osv. - Supper, særlig supper hvor du ikke trenger å tilsette kjøtt. Jeg er særlig svak for hjemmelaget blomkålsuppe. - First Price har mange gode fiskealternativer. Du får feks torskefilet for en meget billig penge - og det er godt. Til stekt fisk lager jeg forresten saus av å ha melk i panna jeg har stekt fisken i. Har litt mel/krydderblanding i - som er igjen etter at jeg har vendt fisken i det før steking. Det blir nam og billig. - Kjøp ferske grønnsaker og stek opp med en god saus til. Du kan ha noe kjøtt ilamme, men trenger det ikke. - spagetti og kjøttdeig. Du får en svinekjøttdeig til 20-25 kr, og kjøttdeig til under 30. - det aller beste tipset mitt er å sjekke frysern! Hehe, jeg finner alltid noen middager der.
Emma&Adrian Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Kottelletter og nudler,hadde det i går jeg og Adrian,var ganske godt Koster 58 kr for 2 kilo fryste kotteletter på rema 1000,og nudler er jo kjempebillig.
Gjest irismor Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 Pasta Brokkolie Løk Picnic skinke eller bog skinke (hermetikk) Rømme Kok pastaen. Skjær opp løk, brokkolie og skinken, fres det i pannen til brokkolien er myk og løken blank (ikke skjær brokkolien i store biter, små er bra). Hell over rømmen og krydre etter smak med div krydder. Ha gjerne i litt finhakket soltørkede tomater. Hell blandingen over den kokte pastaen og vips middagen er klar.
thea - M har gull i gulping Skrevet 11. februar 2010 #11 Skrevet 11. februar 2010 Handle på helgetilbud på kiwi. Hamstre inn enten om det er fisk, kylling eller biff.. Koster bare 15 kr per pakke:)
Rampongi Skrevet 11. februar 2010 #12 Skrevet 11. februar 2010 Her er det noen forslag: -Pasta med erter/kikerter/blåskjell(hermetikk)/blomkål/brokkoli Fiskepinner med potetmos --Kjøp inn grønnsaker og lag grønnsakssuppe -Følg tipsene fra rema
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 11. februar 2010 #13 Skrevet 11. februar 2010 Jeg skjæner ikke hvorfor det der med middag under hundre lappen er noe hokus pokus, her har vi middag til under hundre lappen hver dag, og da hr vi ingen halvfabrikta eller feridgmat.og vi er to voksne og tre barn
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 11. februar 2010 #14 Skrevet 11. februar 2010 Her mine forslag - kjæp kyllingfileter eller lår i store pakker, ha til friske grænnsaker og ris, og kansje en saus eller dressing. _invandrerbutikker selger ris veldig billig det gjelder også brun og villris som er mye mye billiger - de selger også absurd gode wok sauser til en 16- 17 kroner glasset, og frukt og grønt er mye mye billigere der -det med at rema reklamerer for middag under hundrelappen, det er ikke noe hokus pokkus det, det har vi alltid, og vi spiser ikke halvfabrikata eller feridmat -lag en stor porsjon lapskaus eller lignende, og frys ned i porsjoner, da kan du ta opp sunn og god og billig mat en dag dere hr det travelt og ikke har tid, eller dere er syke eller noe. Da slipper man å ruinere seg på en ferdigpizza for å gjøre det enkelt. -bak rundstykker og brød selv, det svarer seg i lengden - bruk brødskjærermaskinen på butikken , det blir flere skiver per brød, og frys feks ned halve brødet i stede fo at det ikke blir spist og ligger i skuffen og blir dårlig. - mat fra slakter og ferskavredisker er ofte ikke dyrere enn butikk - kutt ut alle luksus produkter som sat,brus, sjokomelk osv
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 11. februar 2010 #15 Skrevet 11. februar 2010 Dette tilbudet er ikke superbillig, det er 150 gram i hver pakke til 15 kroner, og feks kyllingfilet svarer seg ikke å kjæpe slik, men svin og storfe gjør kansje det. Men jeg tror folk ville blitt overrasket visst de hadde brukt kjøttbutikker og slikt mer, det er mye billigere en folk tror.
meg & to små vampyrer Skrevet 11. februar 2010 #16 Skrevet 11. februar 2010 Syns skikkelig billige middager burde koste under 20 kr jeg da.. Under 100 er ingen kunst... linse- og tomatsuppe med hvitløksbaguett er en typisk billigrett her. Lapskausblanding med ekstra gulrot + løk fra first price er også en billigklassiker.
hokkuspokkus Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #17 Skrevet 11. februar 2010 Oi oi, tusen takk for hjelpen alle sammen. Her har det jammen kommet inn mange bra forslag:) Genialt. Håper det kommer inn enda flere:)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 11. februar 2010 #18 Skrevet 11. februar 2010 Kok en høne, og rensk av kjøttet. Så lager du suppe i en diger kjele med hodekål, kålrot, linser eller tørket erter som har bløtgjort seg over natten, løk, hvitløk, poteter, og andre grønnsaker som du kan få tak i first price. Denne kjelen hadde vi i 3 dager hehe. Kostet 80kr å lage, så det ble 3 billige middager ja. Men om du ikke vil bruke 2 timer på å koke en høne lager du bare suppe av ferske billige first price grønnsaker, en buljongterning og så det kjøttet du finner, som f eks pølser i biter. Å tilsette bønner, erter, linser osv gjør maten mettende, billig og god :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå