Gå til innhold

Er hun tidlig ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 5 måneder. Hun blir 6 måneder neste uke. Må innrømme at jeg kan veldig lite om babyer, hadde aldri byttet bleie en gang før snuppa ble født ;-) Så derfor vet jeg ikke så mye om når de bruker å gjøre nye ting og sånt heller, men var en venninne som mente hun er veldig tidlig ute. Hun ha i flere uker ålt seg rundt på gulvet, og nå står hun og gynger på alle fire i noen sekunder innimellom, sånn 5-6 sekunder eller noe sånt, ser ut som hun skal til å krabbe før hun detter ned igjen. Er det vanlig at de er slik nå, eller er hun tidlig ute?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vet om babyer som har krabbet rundt 5-6 måneders alder. Litt tidlig er hun nok ute, men tror det er litt normalt også:-) Uansett er hun helt sikkert verdens flinkeste:-)

Skrevet

det synes jeg høres veldig bra ut :)

Mi jente på 6 1/2 mnd åler seg ikke enda.. men sitter helt selv.

<

Kjenner ikke noen på den alderen som gjør det så tidlig :)

Skrevet

Ja, ho er nok før gjennomsnittet, dog ikkje unormal :o)

Skrevet

Hun er herlig uansett ja, beste i mine øyne :-)

Da er hun altså litt tidlig, men ikke uvanlig. Venninnen min så nemlig så veldig sjokka ut når hun så snuppa stå slik og gynge, så da skal jeg si at det er helt vanlig :-)

Skrevet

Akkurat den ålinga er veldig individuelt, og de kan stå lenge og vugge uten at det skjer noe.

Snuppa mi kom seg ikke frem før 7 mnd. Hadde da gått bakover en stund og vært i fltgeposisjon siden 4 mnd. krype på knærne gjorde hun ikke før etter hun hadde reist seg opp på to, noe som er ganske vanlig.

men det er veldig varierende!

Annonse

Skrevet

Jeg kjenner til mange barn, og har kun hørt om et barn som står så tidlig en gang før. Men så gøy da.

Men er vel garantert andre her inne som har hørt om det før. :o)

Skrevet

Men ho er jo fantastisk mykje tildlegare enn jenta vår, som stod på alle fire første gong ved 13 mnd, og krabba ein månad seinare :o)

Skrevet

Det er ikke helt vanlig da.. Det er ikke veldig mange som er oppe på alle 4 før de er 6 mnd.. Men som sagt er det helt innenfor normalen, og noen må trekke snittet nedover også:)

Skrevet

Gutten min holdt på sånn han også når han var på samme alder. :) Reiste seg da han var 7 mnd, ålte seg masse rundt, men krabbet ikke ordentlig før han var 8 mnd. :) Han var vel også litt tidlig ute, men ikke noe unormalt. :) Uansett er det utrolig gøy! :)

Skrevet

joda, det er tidlig!! Sikkert flere der ute som er like tidlig, men de fleste er ikke så tidlig ute!! Åle seg kanskje men ikke mange som klarer å stå på alle fire! Flinke jenta!

Venter på at min lille baby skal klare å åle seg, men blir nok en stund til... er litt mindre enn din baby.. :)

Skrevet

Ja, det er tidlig! Minigutten vår, som er 5 mnd, har stått på alle fire et par uker nå! Jeg satt bare og måpte da han reiste seg første gang :)

Det er veldig gøy, men jeg må nok innrømme at jeg håper han står og vugger et par månder til. Jeg syns det er litt i tidligste laget og skulle krabbe i en alder av 6 mnd... :)

Han åler seg bare bakover enda.

Jeg selv gikk da jeg var 9 mnd. Det syns jeg ikke lillebror skal gjøre... :)

Skrevet

Ja, det er tidlig ja:)

Jeg har en gutt på 8 mndr som bare ruller fram og tilbake .. he he

Ikke oppe på strake armer

Ikke oppe på knærna

åler seg hverken framover eller bakover.

LITT treigere enn søstra gitt.)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...