1881 Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Altså pga graviditetene så har jeg fått svakere rygg?? Merker spesielt at varme hjelper godt på når det verker som verst. Jeg har til opplysning ikke hatt bekkenløsning, men det er altså korsyggen som er problemet. Dersom jeg går til legen, hva kan jeg få hjelp til der?
melkekua™ Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Jeg hadde dårlig/svak rygg etter fødsel nummer 1 (kan epiduralen hatt innvirkning tro?)....men det gikk seg til. Etter fødsel 2 og 3 hadde/har jeg ingen problemer (ingen epidural). Du kan ikke ha fått et kink i korsryggen da?
Pølsa Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Jeg har hatt/ har delvis samme problem etter fire fødsler - verk i korsryggen og stivhet, spesielt om morgenen. Fysioterapeuten min mente det hadde sammenheng med at jeg har fått epidural i løpet av alle mine fødsler, dvs. det har blitt en betennelse i vevet hvor epiduralen ble satt. Jeg fikk en behandling med ultralyd på akkurat det området, og det hjalp veldig! Vet ikke om du har hatt epidural, men desom du har det, kan det være greit å sjekke det ut.
Sånn kan det gå Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 En får ikke svakere rygg av sv.skap/fødsler, men om en ikke har sterk rygg så er sv.skap en stor påkjenning for ryggen. Derfor er det veldig viktig å holde seg i god form både før, under og etter sv.skap. Det rådet du vil få hos legen er nok at du må trene.
PAVEEL Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Har det sånn jeg og!!! Godt å høre det er flere! Så sinnsykt irriterende. Våkner ofte tidlig på morgenen av at jeg har kjempevondt i korsryggen. Går over når jeg får gått litt da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå