Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Har begynt å jobbe igjen etter permisjon, men merker at jeg ikke trives med det i det hele tatt. Jobben er grei, men jeg liker ikke å være så mye borte fra barna, at vi må stresse etc. Jeg jobber bare 80 %, men de må allikevel være i barnehagen fra 8-16 for at jeg skal rekke det med reisevei. I tillegg har jeg en mann som jobber veldig mye, og denne uka er han f.eks knapt hjemme. ALT huslig er mitt ansvar (minus snømåking o.l.), herunder henting/levering i bhg, matlaging, vasking, klesvask, handling etc. Jeg kjenner at jeg tenker å redusere stillingen ytterligere (vi har råd til det), men faller man helt utenfor på jobb da? Tenker å være hjemme en dag i uka og jobbe redusert resten. Eller er dette noe jeg bare bør takle?
Makko med to små gutter Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Hadde det ikke vært for at vi prøver på flere, hadde jeg definitivt gått ned i stilling slik at jeg kan levere litt før ni, og hente litt over tre...
digger Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Ikke puslete i det hele tatt. Du merker jo best hvor mye du tåler og hvor mye du vil se barna dine.
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Jeg hadde gjerne jobbet 60% hvis jeg hadde hatt råd til det, så det er slett ikke puslete!
surremus Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Dette er ikke noe du bare bør takle....! Jeg begynte å jobbe igjen i januar etter en forlenget mammapermisjon, og kjenner at det å jobbe 100 % ikke funker lenger.... Livet er et helt annet, og hva man klarte før barn er ikke det samme som hva man klarer etter barn. Mye grunner i at jeg er alene med barnet vårt i 2 uker og at jeg (endelig) er på vei ut av en fødselsdepresjon, takket være god hjelp fra psykolog... Så jeg kommer til å gå ned til 80 %, mulig 70 %, og det kjennes helt fantastisk ut Jeg syns det ligger nærmest et press eller en typ forventing at man som småbarnsmor skal "takle alt" og at man skal fungere i en hver sammenheng, men sånn er det jo ikke... Noen klarer det, men mange gjør det ikke. Så hvis dere klarer dere økonomisk med en 60 % inntekt fra din side, så hadde jeg ikke lurt på det engang!!!! Det bør du virkelig gjøre
♡Lykkelig med en av hver♡ Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Ja takk! Gjerne det. Jeg hadde gjerne gått ned til 60% stilling. Så hvis dere har råd til det så hadde jeg gjort det!
Minesmå:)+en til! Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Jeg skal ned i 60% Mannen jobber 100% pluss 15 timer overtid i uka i snitt Hvis huset skal stå oppreist de neste åra må jeg ned i stilling og ta meg av hus og hjem. Fordelen med dette er selvfølgelig å ha muligheten til å ha barna hjemme hvis jeg har lyst til det, levere seint, hente tidlig, pluss huslige ting. Herlig å ha dager der man kan gå i banken, tannlegen, legen (med eller uten barn) uten å ha en jobb som venter/ du må tenke på den dagen... Jeg gleder meg til å gå ned i stilling!
NormaJean Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 puslete? hvorfor det? jeg jobber 55%, funker fint det;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå