Gå til innhold

Er det "puslete" å gå ned til 60 % stilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å jobbe igjen etter permisjon, men merker at jeg ikke trives med det i det hele tatt. Jobben er grei, men jeg liker ikke å være så mye borte fra barna, at vi må stresse etc. Jeg jobber bare 80 %, men de må allikevel være i barnehagen fra 8-16 for at jeg skal rekke det med reisevei.

I tillegg har jeg en mann som jobber veldig mye, og denne uka er han f.eks knapt hjemme. ALT huslig er mitt ansvar (minus snømåking o.l.), herunder henting/levering i bhg, matlaging, vasking, klesvask, handling etc.

Jeg kjenner at jeg tenker å redusere stillingen ytterligere (vi har råd til det), men faller man helt utenfor på jobb da? Tenker å være hjemme en dag i uka og jobbe redusert resten.

Eller er dette noe jeg bare bør takle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det ikke vært for at vi prøver på flere, hadde jeg definitivt gått ned i stilling slik at jeg kan levere litt før ni, og hente litt over tre...

Skrevet

Ikke puslete i det hele tatt. Du merker jo best hvor mye du tåler og hvor mye du vil se barna dine.

Skrevet

Jeg hadde gjerne jobbet 60% hvis jeg hadde hatt råd til det, så det er slett ikke puslete! :)

Skrevet

Dette er ikke noe du bare bør takle....!

Jeg begynte å jobbe igjen i januar etter en forlenget mammapermisjon, og kjenner at det å jobbe 100 % ikke funker lenger.... Livet er et helt annet, og hva man klarte før barn er ikke det samme som hva man klarer etter barn.

Mye grunner i at jeg er alene med barnet vårt i 2 uker og at jeg (endelig) er på vei ut av en fødselsdepresjon, takket være god hjelp fra psykolog... Så jeg kommer til å gå ned til 80 %, mulig 70 %, og det kjennes helt fantastisk ut :)

Jeg syns det ligger nærmest et press eller en typ forventing at man som småbarnsmor skal "takle alt" og at man skal fungere i en hver sammenheng, men sånn er det jo ikke... Noen klarer det, men mange gjør det ikke.

Så hvis dere klarer dere økonomisk med en 60 % inntekt fra din side, så hadde jeg ikke lurt på det engang!!!!

Det bør du virkelig gjøre :)

Skrevet

Ja takk! Gjerne det. Jeg hadde gjerne gått ned til 60% stilling.

Så hvis dere har råd til det så hadde jeg gjort det!

Skrevet

Jeg skal ned i 60%

Mannen jobber 100% pluss 15 timer overtid i uka i snitt

Hvis huset skal stå oppreist de neste åra må jeg ned i stilling og ta meg av hus og hjem. Fordelen med dette er selvfølgelig å ha muligheten til å ha barna hjemme hvis jeg har lyst til det, levere seint, hente tidlig, pluss huslige ting. Herlig å ha dager der man kan gå i banken, tannlegen, legen (med eller uten barn) uten å ha en jobb som venter/ du må tenke på den dagen...

Jeg gleder meg til å gå ned i stilling!

Skrevet

puslete? hvorfor det?

jeg jobber 55%, funker fint det;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...