Gå til innhold

Poden er ikke vaksinert, men vi vurderer å gi stivkrampesprøyta.Noen som kan komme med synspunkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke vaskinert gutten av den enkle grunn at vi synes det ikke er bra å få så mange vaksiner når han er så liten (13 mnd)

Han skal snart starte i bgh, og vi vurderer å gi stivkrampesprøyte.

Noen som kan dele erfaringer, synspunkter osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig at dere baserer så viktige valg på synsing.

Skrevet

Ville definitivt gitt stivkrampe, polio og difteri. Også kikhoste selv om han muligens er over verste faren.

Skrevet

Du skal lete LENGE etter leger som anbefaler å IKKE vaksinere ungene sine (vel på internett er det sikkert fort gjort). Fordi det har blitt "trendy" å ikke vaksinere ungene sine igjen har sykdommer som var så og si utryddet blusset opp igjen. Vet du at f.eks. meslinger faktisk er dødlig?

- Jeg ville ikke utsatt mini for den risikoen det er å ikke vaksinert han.

Skrevet

Uten tvil! At dere tør å la være å vaksiner de...

Skrevet

Det er jo bra at alle vi andre vaksinerer våre barn, så kanskje ditt barn ikke blir smittet av flere farlige sykdommer. Spør helsesøster om det er lurt med stivkrampe, Lykke til med valget ditt.

Skrevet

Nei, det er jo selvfølgelig bedre for barn å få alvorlig hjernehinnebetennelse eller lungebetennelse pga pneumokokker eller haemophilus type B enn å ta disse fæle vaksinene.

Hva gjør stivkrampesprøyten mindre skummel? Hvis dere vil gi den, kan dere da like gjerne gi de andre også.

Skrevet

Ville absolutt gitt stivkrampevaksine ja. Har ein bekjent som døydde av stivkrampe då h*n fekk eit kutt i handa og fekk bakterier i det. Slikt kan skje når og kor som helst og det kan gå fort.

Skjønar ikkje at folk tør å la vere.

Skrevet

Mitt synspunkt:

Følg vaksinasjonsprogrammet - det er en grunn til at det er der!

Blir helt matt av at det nå er blitt så "in" og ikke vaksinere - dere kan da umulig tenke på konsekvensene??

Skrevet

Vi følger vaksinasjonsprogrammet, men jeg ville uansett tatt stivkrampesprøyten. Hvis han nå skal i barnehage ville jeg hvertfall gitt stivkrampe ja. Får han jord inn i et skrubbsår i barnehagen kan han jo i prinsippet få tetanus-bakterien, og da må dere jo uansett inn og vaksinere han for å forhindre sykdommen. Det blir jo heller ikke så lett for dere å følge med på enhver rift han får i løpet av dagen.

Skrevet

Grunnen til at vi ikke følger vaksineprogrammet er at vår 6 åring hadde en skremmende kratfig reaksjon både på 5 mnd og 12 mnd vaksinene.

Vi valgte å ikke gi han 15 mnd vaksinen pga reaksjonene.

Han fikk skyhøy feber (tippet 41 ), utslett, så vondt i hele kroppen at han skrek hinsides vondt i ett døgn etter begge vaksinene .( aldri gjort det hverken før eller etter) , vi fikk ikke skiftet klær på han og så vidt skiftet bleie. Han var i tillegg slapp og uvel i ukesvis etterpå.

Etter første vaksinen ble vi fortalt at han nok hadde en virus infekjson..

men da han reagerte likt andre gang hadde de ingen forklaring.

Så vår mening om vaksiner er basert på personlige erfaringer. Vi tørr rett og slett ikke å gi minsten vaksinene. Men virderer å gi enkelvaksinen stivkrampe.

Gjest sug lut
Skrevet

Det er jo alltid greit for knehønene som har fått en fiks ide at alle andre tar støyten og vaksina. Men stivkrampa kan selv de forstå at de kan klare å påføre seg helt og holdent sjøl, så den skal de ha. Solidaritet er en myte, det eneste folk står solidariske om er Drømmehagen.

Skrevet

Jeg skjønner jo godt at dere er skeptiske til å vaksinere minsten siden storebror fikk så sterke reaksjoner på vaksinene, Men husk at minsten IKKE er den samme personen som storebror da :) Det er jo faktisk ikke sikkert han reagerer på vaksinene...

Skrevet

Hør! Hør! Signerer sug lut.

Men det må sies at HI her kanskje ikke helt tilhører denne gruppen. Siden hun har negative erfaringer med barn nr 1 som faktisk ble vaksinert.

Skrevet

Skjønar de har vorte skremde av storebror, men synes stivkrampevaksine er eit minimum på eit barn som grev i jord og søle. Her kan ikkje me andre som vaksinerar ungane våre heller redde han.

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, vi posta samtidig. Men det gjelder de færreste, tross alt.

Skrevet

Skjønner du er skeptisk pga reaksjonen til eldste. Men har du tenkt på hvordan han da ev hadde reagert hvis han ble utsatt for sykdommene? Det er jo også greit å ta med i betraktningen.

Skrevet

Det er 0-2 personer som får stivkrampe hvert år i Norge.

Selv har vi ikke gitt den.

Ved større sår med skitt i/bitt osv kommer vi til å gi. Har også opplyst bhg om det, i tilfelle de ikke skulle få tak i oss.

Skrevet

Libido - hvorfor tror du så få personer får stivkrampe? Fordi de ikke vaksinerer?

Skrevet

Og hva tror du er grunnen til at det ikke er flere som får stivkrampe? Kan det ha noe med vaksinasjon å gjøre..?

Skrevet

Ja mulig det. Har aldri påstått noe annet heller. Nå varer kun denne sprøyten i 10 år ved fullvaksinering som små/ungdom. Så det er nok en meget stor andel voksne som har 0 beskyttelse.

Uansett har ikke det noen betydning for mine valg.

Nå er vel heller ikke stivkrampe smittsomt. Så ingen fare for dere ;-)

Skrevet

Stivkrampesprøyte kan tas 72 timer etter sår, kutt og bitt.

Effekten varer i ti år, og mange voksne går rundt ubeskyttet.

Barn, bønder, gartnere og alle som daglig driver med jord er selvsagt ekstra utsatt.

Skrevet

Om dere er redd for reaksjonen etter vaksinene så kan de deles opp. Det er ikke nødvendig å ta flere samtidig slik det gjøres i programmet. Det finnes mange leger som vet myyyye myyyye mer enn meg om dette. Leger som gir alle de vanlige vaksinene, men som deler de opp og venter litt lenger med å gi de enn det de gjør i vaksineprogrammet. Kan være verd å søke råd hos en slik lege.

Skrevet

Jeg synes ikke man burde få begynne i barnehage med mindre man fulgte vaksinasjonsprogrammet, jeg. Det er slik i flere andre land. Må vise vaksinasjonskort ved oppstart.

Man er temmelig idiot om man baserer et så viktig valg på synsing, og ikke den forskningen som foreligger på feltet. Hvilken kompetanse har du som kan sette deg over all den seriøse forskningen på dette feltet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...