Gå til innhold

Hjertefrekvens gutt/jente

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Venter jente, og på hjertefrekvensmåling varierte det fint mellom 120 og 155/160. Dette er helt normalt for et foster uavhengig av kjønn.

Så desverre kan du ikke finne ut kjønnet med hjertefrekvensen, er omtrent like pålitelig som ringtesten eller den kinesiske fødselskalenderen.

Annonse

Det avhenger av hvor aktiv bebisen i magen er på det tidspunktet man måler/hører etter.

Om babyen ligger å sover har den jo lavere puls enn om h*n er aktiv og turner rundt;)

gutten min har ligget på alt fra 127-173 :-)

Dette er ikke vitenskapelig dokumentert, og mer et resultat av overtro enn noe annet.

Selv hadde jeg gutt + jente i magen SAMTIDIG, og de hadde lik puls hver gang. Og det ble endel målinger (UL), i og med at tvillinggraviditeter følges opp nøye.

Annonse

Spurte jordmor om dette, og hun sa at frekvensen ikke egentlig sa så mye om kjønn. Iallefall ikke ved tilfeldige målinger på sv.skapskontroller. Lå man med ctg over lengre tid KUNNE man kanskje få en pekepinn på kjønn, men det var ofte helt tilfeldig sa hun. Jeg venter gutt nå og han ligger ganske mye lavere i frekvens enn jenta mi gjorde, men jordmor har 3 gutter som alle har lagt høyt i hjertefrekvens. :)

Jeg har fått annenhver hele veien, og de har alle ligget på mellom 130-160. Alt etter aktivitetsnivået til den lille da det ble målt.

Jeg har iallefall ikke kunnet si hva det ble utifra hjertelyden....

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...