Gå til innhold

Flere som bruker malt i grøten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står jo at den skal løses opp i melk, men jeg bruker grøt blandet med vann.. Gikk greit å løse opp i det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kuttet det ut da jeg følte det ble så mye sukker. Gikk heller over til svisker vi. Synes det virker bedre også

Skrevet

Pleier dere forresten å ha noe "for magen" i uansett om baby har problemer eller ikke?

Skrevet

Vi har malt i grøten siden mini har vært plaget med treg mage. Går fint det, men har tenkt litt på det med sukkeret. At vi kanskje bør prøve å kutte det ut..

Skrevet

Vi har stort sett malt i grøten ja, men vi må også ha malt i hver flaske til piraten. Ellers blir det vanskelig å få det ut igjen. Hun har de siste dagene fått diare, så nå har vi kuttet ut all malt, da det virkelig kommer ut av seg selv for tida. Mulig det er tenner på gang. Ikke sikkert vi starter opp med malt igjen nei. Hun er jo 5 mnd nå, så tenker at hun kanskje heller burde får svisker ja..

Skrevet

Ikke det at disse svikskene er såå dyre, men føler at det er mer økonomisk å bruke malt. Da det blir mye svinn med sviskene.. noen som har prøvd å fryse ?

Skrevet

Jeg har prøvd å fryse ferdig sviskemos. Det fungerte veldig bra, brukte isterningsbrett.

Skrevet

Har brukt svisker dei få gongane lille har hatt problem med hard avføring. Kokte sviskebitar saman med litt vatn, silte av og fraus ned "safta" i små porsjonar. Fungerte heilt ypperleg.

Har ikkje brukt malt, det er så mykje sukker. Og nei, eg ville ikkje gitt malt til kvart måltid om barnet ikkje har eit mageproblem. Det blir litt som om eg skulle tatt paracet kvar dag i tilfelle eg skulle kome til å få hovudverk, for å sette det litt på spissen.

Skrevet

Byttet på sviske og malt i grøten til 1.mann. Sviskene er ikke SÅ syre, men er enkelt og kjapt å lage selv og mye billigere. Jeg brukte en boks sviser og kokte med noe vann. Så kjørte jeg gjennom med stavmixer og spedde ut med vann til passe konsistens. Blir mange glass, så da har men svisker for mange dager i fryseren. Jeg pleide å fryse på glassene fra babymaten,men kan også bruke isbitbrett som noen andre foreslo (da er det lettere å porsjonere)

Med tanke på sukker er det jo sukker både i malt og sviske.. Man bruker jo ikke mer enn en skje malt i grøten (gjorde ikke jeg iallefall) og da er det ikke så mye sukker den lille får i seg. Aner ikke hvor mye sukker det er i en posrjon sviskemos (ettersom den inneholder sikkert nærmere 40% vann), men den inneholder jo også en del viktigen næringsstoffer og vitaminer, så føler kanskje svisker er et sunnere alternativ. Men begge deler gjør nytten, og jeg byttet på litt for variasjonens skyld...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...