Gå til innhold

Hva skal man tro når bildene i an annonse på finn er stjålet fra en annen sin annonse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er et produkt som er lettsolgt til underkant av 2000,-

Svindel, frekkhet eller latskap?

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis det er produsentens bilde = latskap. Ellers svindel.

Skrevet

Det er et par fra produsenten, ellers 4 - 5 fra en privat annonse.

Har skrevet og spurt etter egne bilder, så får jeg se hva hun svarer.

Den er iallfall ikke solgt sa hun....

Skrevet

Jeg har gkjort det selv jeg. Forferdelig styrete å ta bilder av ting som uansett ikke kommer ordentlig frem på bilder på grunn av lys. Vil kalle det effektivitet heller enn latskap.

Men jeg gjør det bare når det er ting som må hentes slik at folk uansett får se det. Jeg er jo ikke ute etter å lure noen.

Skrevet

Vi skulle selge båten i sommer. I annonsen på finn la samboeren min ut et bilde av meg i bikini- liggende foran på dekk- uten at jeg visste det. Et par uker senere så vi samme bilde av meg i en annen båtannonse. Da skulle du se jente som litt forbanna;-) Først på samboeren min som hadde lagt ut bildet, så på han som hadde "stjelt" det. Ikke bare lå jeg i bikini ett sted på nettet, jeg lå faktisk to steder!

Annonse

Skrevet

...også kan du sikkert saksøke finn.no. de har nemlig regler som tilsier at mennesker ikke skal være på bildene....Så rutinesvilkt

Skrevet

Jeg har vært med på at bilder fra min anonnse ble brukt av ei anna som skulle selge tilsvarende profukt. Teksten var også kopiert.

Jeg tenker at det er ren latskap, og toppen av frekkhet.

Sendte henne en e post der jeg sa det jeg mente, men fikk ikke noe svar.

Skrevet

Synes du er litt i vel overkant prippen da. Jeg hadde en vogn jeg skulel selge. Fant ikke bilde fra produsenten og fikk ikke tatt ordentlig bilde med mitt kamera. Jeg fant erimot et bvilde av en lik brukt vogn og brukte dette.

Når ble det frekt å jobbe effektivt og skaffe et ok bilde da? Og litt tekst skader vel ingen. Men den historien med bildet av båten og damen, det skjønner jeg hun ble sinna for.

Skrevet

Jeg mener det for det første er feilinformering å vise bilde av et annet produkt enn det du selger. Et brukt produkt blir aldri helt i dentisk som et annet.

For det andre er du en "konkurrent" i og med at du selger et identisk produkt. Da mener jeg det er frekt å kopiere bilde og tekst, i stedet for å gidde lage egen anonnse.

Skrevet

Men når bildet blir så dålig at man uansett ikke får noe intrykk av produktet er det vel bedre å finne ett hvor man faktisk kan se form og farge? Og bilde googlet jeg meg til. Tror ikke engang det var fra en norsk annonse. Ikke noen konkurrent i hvert fall.

Og man kan ikke lure folk som uansett skal komme å se på produktet.

Skrevet

Det var mitt bilde på min finn anonnse jeg siktet til i svaret mitt. Der ble både bilde og noe tekst direkte kopiert. Det synes jeg er utrolig frekt ja. Kall meg gjerne prippen.

Skrevet

Hvis noen kopierte din annonse og la ut ting for salg samtidig så skjønner jeg reaksjonen din.

Men jeg føler jeg har mitt på det rene.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...