Gå til innhold

Dere legger en ruke på tærne når dere mener at hasj er mer skadelig enn alkohol.

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er så mange her som sier at det jobber og forsker på dette å det de kommer med er tatt ut av sammenheng eller er bare tull..

f eks ja det finnes en plante som kalles skunk som er genmanipulert men det er det samme som å kjøpe 96%.. da vet man hva man kjøper og at det er skunk.

"vanlig" hasj er faktisk dårligere en det var i 1970

Inhalasjonsteknik som en så fint kaller det er det vel bare unge som har sett for mye på film som gjør.. ellers så røyker man en jonas som man røyker en vanlig røyk

det er maaaaange som røyker hasj som har høy utdannelse og aktive (men misbrukerne er vel ikke særlig aktive nei)

Dere drar fram bare de negative sidene og tar det som passer dere og putter sammen så det høres helt forferdelig ut å ta seg en jonas i ny og ne

Vit hva dere prater om før dere kommer med fakta!

Jeg har også hatt dette EKSTREMT tett innpå meg hele livet og jeg har sett hvordan narkotika kan ødelegge og ta liv, men vet at det kommer ikke av et moderat hasjbruk, men av helt andre ting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde innlegget over her -og vet hva jeg snakker om. Du derimot -høres dessverre litt akterutseilt ut.

Oppdater deg -så snkz vi

Skrevet

Tror ikke innlegget mitt ble lagret..

ALtså;-

Jeg har prøvd hasj tre ganger...

1. gang; vi var 5-6 som prøvde av samme "Parti", 2 til var førstegangs som meg..Jeg fikk noe som nærmest lignet hallusinasjoner, ble kvalm, kastet opp, og to dager etterpå hadde jeg verdens verste "fyllenerver"....SKyldte da på sykdom like før, spist lite og hadde drukket litt alkohol--

2. gang..Den samme gjengen, delte "samme parti".....Igjen ble jeg syk, men denne gang var jeg frisk som fisk (altså ikke vært syk før), hadde spiste godt rett før og ikke drukket på uker! Denne gangen var jeg "paranoid" i 3 dager.....

3 gang (JA; jeg var ung og dum) så var vi igjen samlet og skulle prøve.....Og atter en gang..Samme skjedde....Bare med meg.... Og nå var det 4 dager etterpå med skikkelig frynsete nerver og følelse av at "Noe" eller kom til å skje meg eller "noen " ta meg..Ikke fordi jeg hadde gort noe ulovlig, bare fordi jeg var meg????

Og det skumleste.... " ganger i de kommende 6 mndr fikk jeg en "rus"; altså nesten hallusinasjoner (altså, vet ikke hvordan jeg skal fortelle det...SYnet bler "rart"), kvalm og hadde henholdsvis 3 og 2 dager med "fyllenerver"/"paranoia",- akkurat som etter jeg HADDE røyka..Men hadde ikke da vært i nærheten av hverken hasj elle alkhol i hele den perioden......

MEd alkohol har jeg aldri tippet over. HAr holdt meg unna alt av sprit, bortsett fra EN akevitt eller EN cognac sånn i forbindlese med mat/kaffe avec..Med kun vin og øl på lista, så er det ingen sak og "styre " rusen..Men hasj...Stoler IKKE på det og er livredd MINE barn vil prøve det form oro skyld..SKal ihvertfall få høre min versjon så snart de er i en alder det kan være aktuelt at de prøver...Når nå det enn kan være....

Når det er sagt.Alkohol hadde ALDRI blitt lovlig om det hadde blitt første gangs "Innført" i de senere 50-60 årenen..Og hadde kanskej vært greit, men nå har det seg sånn at det ahr eksistert i landet vårt siden "tidenes" morgen.......

Skrevet

du hadde da noen poeng men også mye bull, så du vet nok ikke helt hva du snakker om.

Du burde slutte å være så påståelig

Skrevet

Jeg syns heller det er mye mer skummelt at amf og kokain har blitt så "vanlig".. det er myyyye verre!!

Skrevet

Da er det jo ikke hasjen som er farlig, men du selv.

Skrevet

Man kan vel kanskje si at hasj "bedøver" hjernecellene, selv om den setninga er ren fantasi. Det er mye dårlig hasj i Norge, hasj hvor TCH er tatt ut før salg osv. Tobakken man blander med forårsaker de fleste problemene, og det er også den som skaper den verste avhengigheten.

Ren marihuana er noe helt annet, og den utvider bevisstheten din, selv om det kan se motsatt ut for dem på utsiden, hehe

Skrevet

Det var ikke hasjen som ledet deg i den retningen. Hasj kan ikke gjøre sånt, den er bare en grønn gugge.

Folkene du fikk den av og du selv derimot...

Skrevet

Ja, det e ulovlig, men kanskje det ikke burde være det?

Mye idiotisk som har vært ulovlig før vi visste bedre...

Skrevet

Helt enig med deg anonym 08:04, Applaus!!. Forskjellen fra din og min erfaring er at jeg kjenner flere som fått kraftige personlighetsforandringer etter jevnlig inntak av hasj. jevnlig inntak mener jeg er minimum 1 gang i mnd på fest.

Skrevet

Men det synes jo ikke de som bruker det, og som mener de har "kontroll", akkurat på lik linje med de som røyker hasj og som har "kontroll". Kanskje man rett og slett skulle slippe løs all narkotika med argumentet at det er riktig for de som har kontroll??. Hvis man legaliserer hasj vil det jo fortsatt være en stoooor gruppe personer som kan bruke forskjellige rus stoffer uten å utvikkle avhengighet. Da vil den gruppen føle seg stigmatisert og uglesett så skal vi ha en ny kamp om et nytt stoff osv.osv.

Skrevet

For 100 gang, hasj er ulovlig,det er ikke alkohol,er det noe mer å diskutere? Det er nok en goood grunn til at Norge lar det være sånn også, har aldri vært bort i noen som ikke røyker hasj som "beskytter" bruken av det,så du er nok ikke ei "hysterisk kjerring" som du liker å kalle det,bare en som begår lovbrudd og ødelegger deg selv og de rundt deg!!

Skrevet

Men man kan ikke skjule at de som bruker amf vil komme rusa på jobb fordi rusen sitter så lenge i. Eller at det ødelegger deg. Du kan ikke spise eller sove f eks.. Det kan man på hasj. Der varer rusen i 4 timer. Rusen er også mye mildere og på en helt annen måte.

Hvis jeg velger å røyke en jonas en lørdagskveld. Så kommer det fra naturen og er mildt. Det blir med en god film og god mat. Flirer litt av filmen og nyter godiset. Så er "rusen" over etter filmen. Går å legger meg og er helt uthvilt og normal dagen etterpå.

Hvis jeg velger å speede så går kroppen i høygir, klarer ikke å sitte stille, svetter og sliter kroppen helt ut. Klarer ikke å sove på minst et døgn. Klare ikke å spise skikkelig på flere dager. Pluss det er kjemikalier jeg har puttet i kroppen, som gjene kan være blandet med rottegift (fakta!)

Kroppen er sliiiiten. Jeg blir paranoid pga stoffets virkning og mangel på hvile.

Det kan rett og slett ikke sammenlignes!

Skrevet

Du glemmer at hvis det var legalisert ville de fleste dyrka hjemme. Hvorfor kjøpe noe av ukjent kvalitet hos en kriminell når du kan dyrke godsaker hjemme? En annen ting er at hvis staten regulerer prisen i forhold til sunn fornuft, må den kriminelle gå så nye ned i pris at det ikke er verdt det.

Skrevet

Hele problemstillingen er overflødig, syns jeg.

Jeg vil leve i en verden hvor jeg kan vurdere ditt og datt selv. Jeg er et evolusjonert menneske, og kan ta avgjørelser i mitt eget liv uten behov for å bli regulert av et generaliserende organ.

Skrevet

Men det er JÆVLIG bra og ha det regulerende organ når man skal ha full lønn under permisjon, når man blir syk og må operers, når man er i utlandet og man har ulykker der, når barna skal til trannlege og lege og dette er gratis...

Skrevet

Derfor, dyrk selv framfor å bli tilbudt hasj som er iblandet exstacy, amfetamin, heroin! og gud vet hva annet de putter i.

Det er helt vanlig å ekstrahere thc'en (en enkel sak), beholde denne selv, og selge videre dritdårlige greier (ren masse) iblandet superbillig heroin. Mange som ikke bryr seg, særlig selgere på amfetaminkjøret som er desperat!!! etter penger.

La oss legalisere cannabis, og bygge flere drivhus :-D

Skrevet

På samme måten som at alkohol og hasj ikke heller kan sammenlignes. Ikke alle reagerer på "speed" som du kaller det likt som deg. Er mange som bruker det for å yte maksimalt på arbeide og som gjør store prestasjoner, de blir også vane med stoffet og dets virkning og kan hantere det uten å være synlig ruset. Med mindre man bruker det for alt hva det er verdt og på lik linje med å steine seg, speede seg, drikke seg snydens osv. Det er ikke alle doser av herion en heroinist blir ruset på heller. Som regel har en heroinist 2 doser. 1 dose for å bli frisk, så 1 dose litt senere for rusen. i en evig runddans.

Skrevet

Ja, enig i det. Men det har ingenting med saken å gjøre. Disse eksemplene passer ikke, jeg kan selv velge å takke nei til penger, tannlege, lege osv...

Skrevet

Du kan også velge å flytte til et land med en mere liberal ruspolitikk.

Skrevet

Men cannabis kommer fra naturen og "speed" er kjemikalier! Det kan ikke sammenlignes!

Det er en grunn til at cannabis er mer ufralig en andre stoffer

Skrevet

og alkohol kommer fra potet, hva så??

Skrevet

Har ingenting med saken og gjøre??

SELVSAGT har det det.....Slike osm deg vil bestemme alt selv. Ikke bidra til fellesskapet, bruke de rusmidler som passer seg selv, ikke betale skatt, men selv velge hva man vil bruke pengene på, kjøre så fort man vil, reise hovr enn i verden man vil, og vil ikke at det skal være mulig for noe offentlig organ og finne ut hvor man har vært...

MEN når ulykken inntreffer så vil man at "mamm" staten skal så klar med en trøstende skulder, en hjelpende hånd og åpen lommebok....Da kan man ikke få "Nok tilbake" okke som..

Hjemme hos oss er det sånn at jo mere frihet ungene får, jo flere forpliktelser får de ovenfor oss.....EN "frihet" mot en "plik". FOr å si det sånn..Og sånn må det være, hvis ikke ender vi opp med noen ansvarsløse, bortskjemte og late barn..Og DET vil vi ikke ha noe av....Hvem ønsker barn som kommer rekende resten av livet hver gang konto er tom, tanna er vond, buksa har hull??? Ingen antar jeg..VEl, på samme måte er det med staten...De vil vi skal klare oss selv så godt vi kan, men siden vi stiller krav til de, må de får stille krav til oss også, som dette med og følge lover og regler..Ikke alle passer MEG sånn 100% heller, men for samfunnet i sin HELHET så er de bra.....Og da kan ikke jeg bryte de fordi de ikke passer meg......

Et samfunn fungerer ved at alle gir og får..Ikke alltid man kan få det som man vil, men det må man lære og godta.Noe man faktisk lærer fra de er småbarn hjemme hos oss..MEn ikke sikkert dere som røyker hasj har lært det??? ELler det bare er glemt fordi de hjernecellene er "bedøvd"??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...