Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Det er dessverre omvendt.... Ingen hasjfanatiker, men ingen hysterisk kjerring heller...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Faren med hasj er jo ikke hasjen i seg selv, men det den i veldig mange tilfeller leder videre til..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Men slik er det jo med alt, annie 20:04! De som drikker alkohol har jo større sjanse til å bli alkoholiker enn de som ikke drikker alkohol. De som røyker hasj, har jo større sjanse for å bli narkoman enn de som ikke røyker hasj. De som spiser masse har større sjanse til å få spiseproblemer, enn de som ikke spiser masse. Og listen kan fortsette leeeenge, men hovedpoenget er at de som drikker alkohol med måte, røyker hasj med måte, og spiser med måte, har ikke noe større problem enn andre! Alt med måte. HI
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Men hasj er for faen meg ulovlig, kan ikke folk bare innrette seg etter det? Samme om det er bra eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Men det er ikke lenge før det blir legalisert, 20:14 Hadde flere visst hva hasj innebærer, hadde det blitt legalisert fortere.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Jo, men du må jo se at det ikke kan sammenlignes. Du sier hasj er mer skadelig enn alkohol.... Alkohol leder til mer alkohol, hasj leder til heroin (satt på spissen). Tror ikke du er uenig med meg i at heroin er farligere enn alkohol? anonym 20.04
midgard Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Men det er ulovlig...øl får man kjøpt på butikken (lovlig), men det er ikke alt som er lovlig som er bra (tror neppe hasj er bra for kroppen heller)... røyk er ikke bra, godis er ikke bra - MEN alikevel LOVLIG. Spiller ingen rolle for meg om det er mer eller mindre skadelig - det er forbudt. Teit diskusjon!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Ja, og da skal dere få røyke dere sønder og sammen - samme som alkoholikerne får nå. Men enn så lenge er det ulovlig, så slutt å gnål. Tviler på at det blir folkeavstemning om legalisering eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Enig med at heroin er skadeligere enn alkohol, men du ser litt over det jeg sier. Det jeg mener er at det er mange som kan røyke hasj og drikke alkohol med måte. Alkohol er farligere enn hasj pga virkningen. Hasj bedøver hjernecellene, men alkohol dreper hjernecellene.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 Det er jo bare snakk om tid før hasj blir legalisert, midgard, så take a chill pill, eller ta deg en rev! Du har vel aldri gjort NOE ulovlig du da? Siden du tviholder deg i lovens lange arm?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 Sjansen for at man blir alkoholiker av alkohol er mindre enn sjansen for å bli narkoman av hasj. Er vel det folk mener når de sier at det er mer skadelig. Finnes vel ingen som ikke vet at hasj i seg selv ikke er farligere enn alkohol?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #12 Skrevet 10. februar 2010 Fanny Duckert, tidligere instituttleder ved Psykologisk institutt ved UiO ble en gang intervjuet i et program om rus og alkohol. Hun ble spurt hvilket rusmiddel hun mente burde vært lovlig- om hun kunne velge basert på sin faglige erfaring, med tanke på skadeomfanget på individ og dens familie/omgivelser. Hun svarte "ihvertfall ikke alkohol!!". Svaret ble "muligens khat", om man måtte velge noe. Tror nok kanskje hasj har mildere effekt enn alkohol, men jeg er ikke for hasj av den grunn. Det har en tendens til å senke terskelen til sterkere stoffer på en måte alko ikke gjør, og det HAR langtidseffekt på hjernen selv etter moderat bruk, viser nyere forskning
midgard Skrevet 10. februar 2010 #13 Skrevet 10. februar 2010 jo, jeg har fått fartsbot - 79 km/t i 70 sonen - 1600,- sure penger... lovens lange arm he he he... vel, heller vel kanskje heller til å være forbanna kjedelig...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #14 Skrevet 10. februar 2010 Det er helt feil, 20:32. Hvor får du det fra?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #15 Skrevet 10. februar 2010 Dette regner jeg med er vill gjetning fra deg, for dette er ikke sant, 20.32
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #16 Skrevet 10. februar 2010 Hasj virker jo mer på psyken, og kan gi psykoser. Det i seg selv er godt grunn til å ligge langt unna, i tillegg til at det er ulovlig da...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #17 Skrevet 10. februar 2010 Helt enig med deg.. For de som kan røyke hasj og drikke alkohol med måte er det ingen grunn til å være hysterisk. Jeg har prøvd (eller brukt, om du vil) diverse stoffer, men det var ikke hasjen som ledet meg i den retningen.. Jeg hadde en periode med amfetamin, kokain etc, men jeg roet heller ned på de stoffene etterhvert og gikk over til hasj, og hadde faktisk et kontrollert forbruk og avslappet forhold til dette. Nå er jeg gravid og har selvfølgelig kuttet ut narkotika. Uansett hvor lite skadelig hasj er, så er det tross alt ulovelig og på fy-listen når man skal bli mor. Hadde hasj vært lovlig derimot, ja da hadde jeg heller tatt meg en jonas hjemme med samboer når ungen overnattet hos besteforeldrene enn å gå ut og drikke alkohol. Bottom line, hasj er mindre skadelig for kroppen enn alkohol, og hadde det vært lovlig hadde det vært mange av de som heller burde tatt seg en avslappende jonas enn drukket seg ravfulle på byen. Faren for å "havne utpå" pga man prøver andre narkotiske stoffer etter å ha prøvd hasj, er en annen sak.. Men det er jo ikke hasjen i seg selv som det er noe galt med..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #18 Skrevet 10. februar 2010 Hasj virker ikke inn på psyken om du har et moderat forbruk, f.eks. en grammer hver helg. Da har du svak psyke...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #19 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har aldri røkt hasj.. Men jeg VET at hasj er mye mindre skadelig enn alkohol! Har ikke alle lært dette nå? Alkohol er livsfarlig, det er ikke hasj..
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 10. februar 2010 #20 Skrevet 10. februar 2010 Man må skille mellom to forskjellig typer bruk av hasj. Medisinsk bruk og rusbruk. At medisinsk bruk av hasj har mange fordeler er det vel ikke stor uenighet om? Kreftpasienter foreksempel.Der er farer forbundet med hasj. Men ærlig talt. Les hvilket som helst pakningsvedlegg på medikamenter som selges lovlig i Norge, og sammenlign risken med den risken man tar ved å røyke. Det meste av det som selges på apoteket i Norge har potensielle og farlige bivirkninger. Og ikke for å snakke om problemene som oppstår ved uvettig bruk. Men de er en nødvendighet. Gi meg en god grunn for at en terminal kreftpasient ikke skulle få lov til å ha muligheten til å gå på apoteket å kjøpe hasj lovlig, når hasj er det eneste preparatet som lindrer smertene? Og så har du rusbruken. Nå kan vel nødvenigheten av rusmiddler diskuteres i seg selv. Men siden vi allerede har lovlige rusmiddler på markedet i norge (alkohol, tobakk, og for ikke å snakke om koffein og sukker;) )så er vel debatten om hvovidt hasj er bedre enn disse gyldig. Hasj er mindre farlig enn både alkohol og tobakk. Hvor mange dør ikke hvert år som dirkete virkning av tobakkrøyking? Hvor mange dør som direkte virkning av hasj? Ingen. Det er faktisk ikke registeret et eneste dødsfall som følge av "overdose hasj" på verdensbasis. Dersom man sammenligner rusen alkohol gir med hasjrusen vil jeg da også si at hasj definitivt er å fåretrekke. Hva skjer når du drikker for mye alkohol? Og hva skjer når du røyker for mye? Jeg sier ikke at hasj er ufarlig. På ingen måte. Det er nok av folk som sliter psykisk som følge av hasjrøyking. MEN. Dersom man sammenligner med tobakk og alkohol så er det vel ingen tvil om hva som er farligst? Hva skjer foreksempel med kroppen, både fysisk og psykisk med en alkoholmisbruker? Mange av de som sliter psykisk som følge av hasj sleit også før de begynte å røyke. Hasjen forsterker problemene. Hadde de foreksempel valgt alkohol i stedet så ville nok mange av dem fått akkurat det samme problemene som de fikk av hasj. mange av de har også blandet erfaring. Det har ikke BARE røykt hasj. De har kanskje drukket og brukt amfetamin i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #21 Skrevet 10. februar 2010 Poenget er at dersom du er disponert, noe som er avhengig av dagsform, så kan du få hasjpsykose. Og det handler ikke om svak psyke.. Dessuten er det vel endel med psykiske problemer som bruker hasj "bare" som helgerus.. Psykiatrien har stor pågang av unge som har fått psykiske problemer pga litt hasjrøyking.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #22 Skrevet 10. februar 2010 Kan du fortelle meg hva du bygger denne uttalelsen på? "Men det er ikke lenge før det blir legalisert" Kan ikke si jeg har hørt en eneste med makt og myndighet si at 2joda, jeg tror vi legaliserer hasj snart..." Man holder jo for søren på å forby nikotin i dette landet, en bit av gangen, og du tror at man midt i dette vil legalisere hasj? Kanskje du har røyka litt mye?
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 10. februar 2010 #23 Skrevet 10. februar 2010 "alkohol leder til mer alkohol, hasj leder til heroin" Det er jo helt feil. Spør hvilken som helst heroinmissbruker, og du vil nok få det samme svaret. Samtlige av dem drakk nok alkohol før de begynte med heroin.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 10. februar 2010 #24 Skrevet 10. februar 2010 Loven er ikke skrevet i stein. Den er i stadig forandring. Selvsagt er det ikke en teit diskusjon. Men en interessant en.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #25 Skrevet 10. februar 2010 Jeg er helt enig med HI selv om jeg ikke røyker selv. De som blir tunge narkomane blir det pga. andre grunner, det er ikke kun pga. hasj. Alt for ofte er det pga. sviktende støtte hjemme, underliggende mentalsykdom, e.l.. Hvis man er et normalt oppegående menneske med normale interesser og sunne vennskapsforhold så tåler man fint å koble ut med litt hasj på samme måte som alkohol. I tillegg unngår man å drite seg ut i fylla, bli agressiv, etc..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå