Gå til innhold

Hvorfor har det blitt en slags menneskerett for vestlige kvinner å få barn?

Anbefalte innlegg

Hvis du virkelig vil provosere, HI, så legger du dette dusteinnlegget ut på forumet for assistert befruktning... Tenk så mange du kan få plaget på en gang da!! For de kan jo fylle livene sine med andre ting enn barn, ikke sant??

Fortsetter under...

Tror ikke vi ville gått til den ytterligheten. Dessuten er det hans ønske om å være biologisk far og ikke mitt ønske om å reprodusere egne gener..

Heter for øvrig genetisk.

Har bare en ting og si deg Hi. UP YOURS!

Du vil nok bare provosere lille venn, for du har ikke peiling på hvordan det er å komme hjem og ikke ha noe "liv" i huset. Her har vi fått ei jente (prøverør), og fy faen sier jeg bare. No først gir livet mening. Så til dere som har klart det på den "rette" måten. Kanske dere IKKE skulle hatt barn som tenker sånn om oss som må ha hjelp. Barnet vårt er VIRKELIG ØNSKET, om du skjønner. Tror vi som har slitt så mye som oss har enda mer kjærlighet og omsorg og gi enn dere andre.

21:22

Joda, det kan sammenlignes. Hvis jeg ikke hadde fått barn, orker jeg ikke å leve. Jeg elsker barn, og hadde jeg ikke fått, hadde jeg tatt livet av meg. Er ingen glede i livet, for meg da.

Så dette er livstruende for meg.

Annonse

Da er spørsmålet mitt som følger: er det ok å få utført PGD-behandling i følge dere som er imot assistert befruktning?

Jeg har nemelig ingen problemer med å få egne barn, men jeg har problemer med å få friske barn. Er det rett av meg da å få utført gentesting av eggene før innsett slik at jeg vet at barnet jeg bærer frem er friskt. Eller er dette også feil?

Jeg er i samme situasjon som deg 23:28. Jeg godtar naturens valg og står i kø for adopsjon. Jeg føler ikke en trang til å MÅTTE produsere mitt "eget" barn. Det å adoptere synes jeg er en veldig beleilig løsning for meg.

Kanskje mange som kommer til å hugge av meg hue, men jeg er enig i det at det ikke er en menneskerett å få barn. Og jeg har grått mine mange tårer. ( har hat 2 senabort pga avvik. ) Da jeg fikk beskjeden om at jeg bar på et defekt gen så bestemte mannen min og meg oss for at, vi skal ikke presse oss gjennom noe IVF o.l

Vi gleder oss veldig til vår lille tulle fra Romania kommer hjem til mamma og pappa :))

Annonse

Det er enkelt å si for oss som blir gravdie for ett godt ord. Det er ingen menneskerett å bli gravid, men om man kan få hjelp så er det heller ikke noe galt i å prøve.

Ble litt provosert av noen over her, som sa at HI forhåpentligvis får kreft fordi da kan hun ikke kreve behandling fordi det går imot naturen... Ganske kraftig uttalelse.

Synes også den kanskje var litt i drøyeste laget, men hun har jammen rotet opp i noen av de såreste følelsene som finnes også!! Å ønske noen døde er vel kanskje ikke den beste taktikken for å få frem sitt syn på en saklig måte, og jeg er helt sikker på at det er mest en talemåte, ja..

Trur ikkje ein er godt eigna som fosterheim om ein ikkje har erfaring med barneoppdraging frå før. Fosterbarn er jo ofte ekstra krevnde å gje omsorg og grensesetjing.

Det er ikke en menneskerett å få barn, men absolutt en fordel for fellesskapet at man får det.

Nå er det slik at regnskapet til staten går i pluss, samfunnet tjener såpass mye på den nye borgeren og tilsvarende får problemer med manglende reproduksjon at det er praktisk å gi støtte.

Tannlegebehandling er det en selv som dekker pga tanken om at hvis en pusser skikkelig vil ikke tenna dette ut, etter samme tankegangen må vel helsevesenet skaffe seg detektiver for å finne ut om den enkeltes sykdom er selvforskylt og dermed må behandles på egen regning..

Altså: er man infertil fordi man gikk for lenge med klamydia eller annen infeksjon, eller har en livsstil assosiert med infertilitet får en versegod betale selv, kan en ikke lastes er det gratis..

Flere som ser galskapen i slike tanker?

Jeg og mannen slet en stund med aa faa eldstemann. Vi ble enige om aa proeve aa adoptere hvis vi ikke kunne faa barn. Samtidig har jeg ikke noe problem med aa forstaa dem som vil hjelpe naturen paa vei.

Skulle man latt "naturen" raade hadde nok samfunnet sett veldig annerledes ut og det er ikke sikkert HI hadde likt aa ha det slik heller ;)

Litt før 11: i dag vekket jeg min skjønne sønn på 8 mnd fra formiddagsluren. Han smilte sitt nydeligste smil når han åpnet øynene. Vi har kost litt og nå leker han på golvet. Skal få grøten sin, et godt bad, litt mer lek og kos og en liten dupp. Etter det kommer pappen og 2-åringen hjem, så skal vi ha med disse to minste på helsekontroll.

De er begge to våre herlige prøverørsbarn. Ja, de kostet oss ca 90000 til sammen. De to eldste barna våre er "gratis", unnfanget ved naturmetoden.

Jeg har ei venninne med fire adoptivbarn. De elsker også sine barn, og ja, de kostet masse penger og årelang venting.

Herlig å få sine ønskebarn på den ene eller andre måten, men jeg respekterer de som er frivillig barnløse.

Det er godt vi har muligheter her til lands mht assistert befruktning. Tilskuddsordningene kunne blitt bedre, og metodene enda mer avanserte.

Det er min mening, så får andre ytre sin.

Å adoptere barn er heller ikke gratis for samfunnet. Det koster vel omtrent det samme som assistert befruktning. Velger man å adoptere mottar man støtte av staten som dekker en del av utgiftene. Velger man assistert befruktning må man betale egenandel på ca 20 000, (medisiner og utstyr) resten blir betalt av staten. Privat koster det ca 60000 med medisiner for tre forsøk. Private klinikker tjener tross alt penger også, så råkost pris er vel mye mindre.

Velger man fosterbarn får man betaling av staten.

Jeg vil faktisk tro at assistert befruktning er billigst for staten.

Har selv et barn laget naturlig, i tilleg er jeg fostermor til et barn og nå venter vi et barn til med IVF, betalt av egen lomme, fordi vi ville ha beste behandling på marjedet. Å ha fosterbarn er en belastning for hele familien og absolutt ikke noe for alle. Jeg kan ikke jobbe, og har lagt til side karriere. Det er ikke alle som har muligheter for slike valg.

En definitivt menneskerett er at vi har valg og kan selv velge!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...