Gå til innhold

Til dere som ikke vil vente på mensen før dere prøver igjen etter SA/MA:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere leger og spesialister jeg har snakket med fraråder dette, for sjansen for å miste igjen er mye større enn hvis man venter etter mensen er tilbake. Slimhinnene i livmora må få bygget seg opp, bli renset ut, og så bygget opp igjen.

Jeg har lest om veldig mange som har mistet på nytt etter at de ikke gadd å vente på mensen, og to av venninnene mine opplevde også det. De hadde kanskje kommet til å ha mistet uansett, men hvorfor ta den sjansen?

Jeg hadde en MA med påfølgende utskraping for annen gang for en måned siden. Nå er mensen tilbake, og den er utrolig kraftig. Jeg blør ca. tre ganger så mye som til vanlig, og det er tydelig at den renser seg etter det som skjedde. Det gjør at jeg virkelig tror på at det er noe i det legene sier.

Jeg vil mye heller vente en måned enn å miste igjen, og da vet jeg at jeg har gjort det jeg kan for å forhindre at det skjer igjen. Det er selvsagt forståelig at mange bare vil sette igang med en gang, og det *kan* jo selvsagt gå bra siden det gjør det med noen, men hvorfor ta den sjansen?

Lykke til videre, alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 100% enig i det HI skriver! Jeg har også mistet flere ganger og de spesialistene jeg har snakket med har alle sagt at det er veldig viktig å vente til man har hatt i hvertfall 1 mens før man prøver igjen. (Helst 2-3.)

Det er nok mange som ikke treffer på spesialister så legene vet sikkert ikke bedre når de sier at det bare er å prøve uten å ha hatt mensen i mellomtida. Det er i hvertfall MANGE her inne som ikke vet det eller ikke bryr seg om det, og det er jo skikkelig trist for dem da.

Skrevet

Kan godt hende det er riktig hvis du har MA med utskraning eller en SA litt ut i svangerskapet, men det er ikke det samme jeg ble fortalt av min lege da jeg hadde en tidlig SA. I følge henne var det største prblemet at det ble vanskelig å fastslå termin. Det vil si ikke noe problem. Jeg ventet derfor ikke og ble gravid med en gang. Helt problemfritt svangerskap.

Skrevet

Jeg skulle ønske at flere kunne ha fått med seg denne. :-/

Skrevet

Bra innlegg! Noe å tenke på!

Skrevet

Jeg må bare si en ting. Det anbefales ofte å vente en menstruasjon etter en spontanabort, men det er ikke noe belegg for dette i medisinsk litteratur. Når det er sagt, så er jeg enig i at det kan være greit for å være på den sikre siden, slik at du slipper å lure på om "det var noe du gjorde galt"

Jeg har hatt 2 spontanaborter, den første ventet vi en syklus, det tok da 6 mnd før vi ble gravide igjen. Mistet denne, og ble gravid uten å få menstruasjonen tilbake igjen. (dette var ikke bevisst, og jeg var livredd for å abortere igjen og at det skulle være min egen feil) Heldigvis gikk det bra, men jeg hadde nok ventet hvis ikke trøstesexen hadde slått til. Det var mange lange uker med tunge tanker der, ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...