anjaslilje Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 HVA spiser dere? Kan dere skrive f.eks hva dere spiser iløpet av en dag?
kirsty*2barnsmamma Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Frokost: Omelett med løk, paprika, skinke, salt, pepper, oregano og revet parmesan på toppen. Lunsj: Salat med Isberg, tomat, squash (agurk er så vått hehe), paprika, purre, avokado, valnøtter, oliven, kylling. Evt parmesan eller fetaost oppi. Hardkokte egg er og godt. Cluet er å få i seg nok fett! Middag: Kjøttpudding (laget av kjøttdeig, egg, salt og pepper) med ratatoille (aubergine, squash, løk, hvitløk, boks hermetiske tomater, salt og urter). Kvelds: rester fra middagen. Noe som er kjempegodt er å skjære resten av kjøttpuddingen i tynne skiver og legge litt sukkerfri tomatpure (italiensk) og ost på, krydre med urter. da blir det mini pizza uten bunn hehe. Sjekk også www.lavkarbo.no for oppskrifter og menytips. Og denne bloggen har mange gode oppskrifter: http://lenabeatrice.net/
anjaslilje Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2010 Tusen Takk Lavkarbo høres så bra ut,er jo så mye godt man kan spise Skal sjekke ut bloggen også Takk! Men hva bør jeg holde meg helt unna?
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 I all hovedsak så er det å kutte alt brød (knekkebrød, grovbrød, mel: alt), pasta, ris, poteter og ta det litt rolig på rotgrønnsakene og frukt. Så er det bare å trøkke inn på grønnsaker og proteiner. Personlig går jeg på lavkarbo-light. Eget opplegg, jeg trenger ikke å gå ned i vekt, men spiser slik for å kunne forsvare sjokoladen og vaffelen på jobb uten å gå opp. Altså: havregrøt på 50/50 melk/vann med kli til frokost. Litt sukker og generøst med kanel. Lunsj var salat (eikeblad + isberg + ruccula) med små tomater, grillet og marinert paprika og lun kylling. Middag var braiserte nakkekoteletter med blomkål og brokkolimos, stekt gulrot og løk (sammen). Nam, nam. Til dessert har vi spist frukt med vaniljekesam. Som du ser så er ikke jeg kjempe-lavkarbo, men jeg dropper de raske karbohydratene i det daglige. Lunsjen hørtes kanskje avansert ut, men jeg var hjemme og kunne derfor varme kyllingen, går fint an å pakke med seg det samme på jobb og spise det kaldt.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Du bør holde deg helt unna sukker og hvete, det er de verste karbene. Men så lenge du vil ned i vekt må du og kutte helt ut ris, poteter, brød uansett kornsort, grøt, pasta, frukt, spesielt eksotisk frukt som banan, mango osv. Men etterhvert som du når ideal vekten dinAlle er forskjellig og tåler forskjellig. kan du nok tåle å spise litt ris, litt potet, kanskje knekkebrød innimellom. Og spis fett, det er superviktig!!!!! Selv er jeg tilhenger av Atkins dietten. Den begynner med fase 1 som er kjempestreng, men den varer bare i max 2 uker. Etterpå kan du legge til en ny ting per uke, og dermed ser du hva du tåler og ikke tåler av mat. Er helt genial fordi den er skreddersydd deg som individ. Men skal du gå på Atkins MÅ du lese boken, kan ikke bare gjøre din egen versjon. Boken er gratis på biblioteket, eller kjøpes for 199 på norli. Veldig lettlest, og der står absolutt alt du trenger å vite :-) Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå