♥Spirevipp♥ Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Har fått muntlig beskjed fra arbeidsplassen om å vente et år før jeg blir gravid. Grunnen er at det er for mange på jobben som er gravide. De har jo ikke noe med når jeg blir gravid, så egentlig bryr jeg meg ikke....men har vært ærlig fra start at vi ønsker ikke for stor aldersforkjell på barna våre. Så tror de alle vet at vi planlegge å få barn i løpet av dette året....vet jo ikke en gang om spiren vil sitte. Mistet 2 ganger før lillemann ble til. Blir bare så trist, jeg vil bli gravid nå! Trodde jeg var det forrige syklus....blir jo ikke en morro dag hvis jeg nå kommer om 3-6 mnd og forteller at jeg er gravid! Hva gjør jeg? Forteller dem at vi planlegger nå, eller venter å skjer hva som skjer?
Miss Snow Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Æsj, for en ekkel beskjed å få! Jeg veit ihvertfall hvordan jeg ville følt meg om jeg fikk den beskjeden. For det første har de jo ikke noe med det, men "snille piker" vil jo gjerne gjøre som de blir fortalt også. Det er jo fryktelig lett å be noen om å vente et år. Det er ikke fullt så lett å være den som må vente. Dessuten veit man jo ikke hvor lang tid det vil ta før man blir gravid igjen heller. Syns det er dårlig gjort av arbeidsgiver å si sånt. Har ikke noe råd til deg dessverre. Om du skal si det som det er, eller bare tie. Det høres vanskelig ut. Håper du finner en løsning.
familiepå3? Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Tuller du? Sa jobben det? Forstår at du synes det er vanskelig, når du har fått den beskjeden, men.. Dersom det var meg: Siden eg ikke ønsker at noen skal vite at vi prøver ( og jobber ikke den første som får vite det) så hadde eg ikke sagt noe. Viss eg ble gravid og va klar for å fortelle det, ville eg sagt hvordan eg hadde det, at vi hadde prøvd lenge, og at det var et etterlengtet barn, som kom akkuratt nå! eg har prøvd i 9 mnd, så er ikke lett å få en baby akkuratt når man vil, og det får bare jobben akseptere! Vanskelig å gi deg noen konkrete råd, men ikke fortell det viss DU ikke er klar for å fortelle. Du bestemmer da dette helt selv! Lykke til!
♥Spirevipp♥ Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2010 Tusen takk dere! Jeg skal gjør som jeg vil! =D
☆☆☆ Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Fikk samme beskjed fra en kollega (ikke sjef) om at nå som en annen på jobben er gravid, bør jeg vente (hun vet ikke at vi prøver). Jeg sa ganske enkelt at jeg ikke tok hensyn til jobben i beslutningen om å få barn eller ikke, at det fikk bli når vi var klar for det. Hun svarte at "selvfølgelig, det er bare tull på meg", men jeg vet at hun mente det. Dette er et personlig valg der det er en selv og partner en tar hensyn til, ingen andre!
Dea89 Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Jeg planlegger barn med min partner og det er en allerede ute i permisjon med tvillinger, vi er ganske få her på jobben(9). Jeg har snakket mye med en annen kollega om at vi prøver å få barn, og igår kom hun på jobben og fortalte at hun var gravid i 3mnd eller no. Å da sa sjefen min eller han nærmest truet at nå får ikke du bli gravid også. Jeg er kjempe redd for å fortelle den gang jeg blir gravid. Jeg har bare jobbet her i et halvt år også. Men jeg prøver ganske tidlig da det ligger en del kreft i underlivet ii min familie. Så det er nesten nå eller (kanskje) aldri. Igår ble jeg faktisk i tvil, men har så inderlig lyst på et barn og å faktisk bli en familie...
☆☆☆ Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Du kan ikke ta hensyn til andre i et så viktig livsvalg, så enkelt er det! Sjefen til en jeg kjenner sa på spøk at fra nå av ble det angrepiller i morgenkaffien på jobb, da tre ansatte ble gravid samtidig, men slik jeg forsto situasjonen var det faktisk spøk!
Dea89 Skrevet 11. februar 2010 #8 Skrevet 11. februar 2010 huff bra han spøkte da, sjefen min spøker desverre ikke. Er faktisk ganske redd jeg får sparken hvis jeg blir gravid, hva kan jeg gjøre da egentlig?
☆☆☆ Skrevet 11. februar 2010 #9 Skrevet 11. februar 2010 Du kan ikke bli oppsagt for å bli gravid. Så enkelt er det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå