*Nøtta* Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Når er egentlig den mest kritiske fasen for den lille? Jeg vet jo at aborter kan skje "hele tiden" ,men når er det liksom mest kritisk? Er det før de berømte 12 ukene eller før?
Blå+Rosa? Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Fant dette: 5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra 9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra* 13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra 17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra 21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra ** 25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra *dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre. Tror det er størst sjanse for å miste før uke 5 og så blir sjansen for å miste mindre og mindre etter det Etter det jeg har lest ihvertfall.
ticalinda Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Er ikke helt sikker, men minnes å ha lest et sted at uke 7-8 er mest kritisk. Det er da alle organer dannes, og hjertet skal begynne å slå. Men som sagt, ikke helt sikker altså!
Puppen og lillemor Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 begynner ikke hjertet å slå i uke 6??
maritusta Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 jo tror jeg har hørt at det er i uke6? men jeg har hørt at første gang du prøver å bli gravid er det stor sjangs for å miste de første 3mnd når du blir gravid i forhold til nesten barn du blir gravid med. er dette riktig? :S
Mamma_til_isabella Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Legen jeg var hos sa at om hjertet slår når man er 7 uker er det 95% sjans for at det vil gå bra:) Men jenter..de fleste aborter skjer før man vet man er gravid. Så nyt heller de voksende magene:)
*Nøtta* Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 10. februar 2010 Takk for svar- man går jo her og undrer og grubler. Har tatt meg selv i det flere ganger idag og sagt at "nei,nå- nå MÅ du slappe av." ;-P Og et spm til.. ukeregning.. Jeg er 4 uker og 2 dager nå,er jeg da inne i min 5 uke mtp utviklingen til embryoet og slikt? Sånn at det er nå navlestrengen dannes feks?
Mamma_til_isabella Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Dette går så bra skal du se:) Det gjør de med de fleste.Ja, nå er du i din 5 uke og da begynner hjertet å slå Er du førstegangs? ps: gruble hører til i et svangerskap*ler*
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Du er inne i din 5.uke nå ja, men navlestreng osv dannes ikke før du er ca 6 fullgåtte uker (6+0). Jeg har forresten hørt at det er mest kritisk i uke 8, rundt den datoen du vanligvis skulle hatt mensen (og jeg er akkurat der nå! Fingers crossed!!)
Mamma_til_isabella Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 Og jeg har hørt at det er mest kritisk rundt når hjertet begynner å slå!
*Nøtta* Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 10. februar 2010 Ja,jeg er førstegangs. Og det er så koslig! (mend et vet dere jo selfølgelig) Hihi. Så på den "fra uke til uke" kalenderen så titter jeg alså nå på "Mors uke 5 og fosterets uke 3" ,sant? *inn med t-skje*
Mamma_til_isabella Skrevet 10. februar 2010 #13 Skrevet 10. februar 2010 Kjenner meg igjen fra jeg var gravid sist. Du skal bare nyte det du nå og kun tenke positivt;) Jepp,det stemmer. Bare du er over uke 12 så flyr tiden av gårde.Det som hjalp meg var å sette meg små mål.Også gikk tiden enda raskere. Tror dette svangerskapet vil fly av gårde med en liten turbo her hjemme:P
maritusta Skrevet 10. februar 2010 #14 Skrevet 10. februar 2010 krysser fingrene for alle! utrolig vanskelig å ikke tenke på at det kan gå galt, men tror vi bare på glede oss jeg er 4+2 tror jeg.. er flrste gang, gleder meg sykt!
Mamma_til_isabella Skrevet 10. februar 2010 #15 Skrevet 10. februar 2010 Dette går bra jenter;) De små huleboerne har jo leid hybel i 9 mnd nå. Og det er ikke lov å si opp kontrakten flr de 9 mnd har gått;)
*Nøtta* Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #16 Skrevet 10. februar 2010 Ja,jeg prøver å tenke positivt. Tror at det hjelper den lille nøtta til å klore seg godt fast inni der. Jeg er velsignet med en samboer som er fantastsik nøktern og rolig,og flink å få meg over i andre tanker. hehe,gull verdt. Nå er det ikke sånn at jeg går rundt å er konstant redd alså,men det er så nyttt alt dette her og må få synke inn. åja,men en smårolling i hus fra før så har man ikke tid til å sitte å gruble. Mulig man må bli flinkere å låne tanteunger nå??
*Nøtta* Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #17 Skrevet 10. februar 2010 De er vel mer som små hooligans å regne,så mye ugang de steller igang på den hybelen. ;-)
Mamma_til_isabella Skrevet 10. februar 2010 #18 Skrevet 10. februar 2010 Ja,de styrer utrolig inni der nå og værre blir det:P Da blir de skikkelige partyløver som gjerne fester om natten;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå