Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Refererer til samtale tirsdag .....,da vi ble enige om at jeg skulle sende kvitteringene jeg hadde og du etterspurte spessielt kvitteringer på snowoard+tilbehør ,fjellravenjakken og bergansjakkene. Jeg har desverre bare kvittering for snowboar,langrennski,en ryggsekk 80L og anorakken min. Fjellravenjakken kjøpte jeg i fjor men kan ikke huske hvilke mnd,vet jeg hadde noe i kontanter(husker ikke hvor mye) og min daværende kjæreste la i det jeg manglet resterende.Han har gjort ett forsøk på å finne transakjonen på nettbanken ,men siden vi værken husker hvilke måned eller beløpet er det veldig vansklig å finne transaksjonen.!Det samme gjelder de ene Bergansjakken og den andre bergansjakken+ Bergansbuksen samt en del småutstyr som briller,ullundertøy,skihansker,luer++ var en gave fra ett tidligere forhold der jeg desverre ikke har noen mulighet til å kontakte personen da vi ikke er på talefot og itillegg oppholder han seg i England . Ellers har jeg opparbeidet meg vinterutryret mitt opp gjennom de siste 7-8 årene ,noen er blitt betalt kontant,noe har blitt betalt som ovenfornevt,osv.Jeg går som oftest ikke med kortet .Jeg liker å ta ut kontanter slik at jeg har ett vist beløp å forholde meg til resten av uka eller ferien eller hva det måtte være og kommer jeg over noe jeg liker har jeg ofte måtte spurt min daværende kjæreste eller familie om de kan legge ut ,for at jeg senere betaler de tilbake eller trekker ifra på felles mat,regninger etc.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Jeg synes du skriver veldig mye om og men. Ville tatt bort alt om hvor ofte du går med kort og hvorfor du foretrekker kontanter, diverse ekser osv. Jeg ville listet opp det som er stjålet, og skrevet bak på denne måten. Bergansjakke - gave, har ikke kvittering Snowboard - kjøpt for fire år siden, har dessverre ikke tatt var på kvittering. Ullundertøy - osv osv...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Refererer til samtale tirsdag .....,da vi ble enige om at jeg skulle sende kvitteringene jeg hadde og du etterspurte spessielt kvitteringer på snowoard+tilbehør ,fjellravenjakken og bergansjakkene. Jeg har desverre bare kvittering for snowboard, langrennski, en 80 L ryggsekk og anorakken min. Fjellravenjakken kjøpte jeg i fjor, men kan ikke huske hvilke mnd. Vet jeg hadde noe i kontanter (husker ikke hvor mye) og min daværende kjæreste la i det jeg manglet resterende. Han har gjort ett forsøk på å finne transaksjonen på nettbanken, men siden vi verken husker hvilke måned eller beløpet, er det veldig vanskelig å finne transaksjonen. Det samme gjelder de ene Bergansjakken og den andre bergansjakken, bergansbuksen samt en del småutstyr som briller, ullundertøy, skihansker, luer++ (var en gave fra ett tidligere forhold der jeg desverre ikke har noen mulighet til å kontakte personen da vi ikke er på talefot, og itillegg oppholder han seg i England). Ellers har jeg opparbeidet meg vinterutstyret mitt opp gjennom de siste 7-8 årene. Noe er blitt betalt kontant, noe har blitt betalt som ovenfornevt,osv. Jeg betaler som regel ikke med bankkortet mitt. Jeg liker å ta ut kontanter slik at jeg har ett visst beløp å forholde meg til resten av uka eller ferien, eller hva det måtte være. Jeg liker å betale ting kontant, men har dessverre ikke beholdt kvitteringene. Dette angrer jeg på nå, men skal gjøre det i fremtiden etter denne ubehagelige opplevelsen. Og her må du selvfølgelig ramse opp hva ting er verdt. Dette er hva jeg ville skrevet. Jeg prøvde å rette opp skrivefeil for deg, men har muligens misset noen. (Men det har sikkert ikke skrivepolitiet gjort!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Refererer til samtale tirsdag, da vi ble enige om at jeg skulle sende kvitteringene jeg hadde og du etterspurte spesielt kvitteringer på snowoard m/tilbehør, fjellravenjakken og bergansjakkene. Jeg har desverre bare kvittering for snowboard, langrennski, en 80 L ryggsekk og anorakken min. Fjellravenjakken kjøpte jeg i fjor, men kan ikke huske hvilke mnd. Vet jeg hadde noe i kontanter (husker ikke hvor mye) og min daværende kjæreste la i det jeg manglet resterende. Han har gjort ett forsøk på å finne transaksjonen på nettbanken, men siden vi verken husker hvilke måned eller beløpet, er det veldig vanskelig å finne transaksjonen. Det samme gjelder de ene Bergansjakken og den andre bergansjakken, bergansbuksen samt en del småutstyr som briller, ullundertøy, skihansker, luer++ (var en gave fra ett tidligere forhold der jeg desverre ikke har noen mulighet til å kontakte personen da vi ikke er på talefot, og itillegg oppholder han seg i England). Ellers har jeg opparbeidet meg vinterutstyret mitt opp gjennom de siste 7-8 årene. Noe er blitt betalt kontant, noe har blitt betalt som ovenfornevt,osv. Jeg betaler som regel ikke med bankkortet mitt. Jeg liker å ta ut kontanter slik at jeg har ett visst beløp å forholde meg til resten av uka eller ferien, eller hva det måtte være. Jeg liker å betale ting kontant, men har dessverre ikke beholdt kvitteringene. Dette angrer jeg på nå, men skal gjøre det i fremtiden etter denne ubehagelige opplevelsen. Og her må du selvfølgelig ramse opp hva ting er verdt. Dette er hva jeg ville skrevet. Jeg prøvde å rette opp skrivefeil for deg, men har muligens misset noen. (Men det har sikkert ikke skrivepolitiet gjort! Sånn. Det ble bedre.
Mom2Two Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 For å være helt ærlig lukter dette forsikringssvindel lang vei. Jeg sier ikke at det er det, men ser ut slik utfra det du skriver. Du må ikke skrive så mye om og men. Skriv gjenstand/plagg: Gave/kontant osv. Synes ellers du hadde forbausende mye verdisaker i boden;o) Ikke for å være ekkel, men bare husk at forsikringsselskaper er svært oppmerksomme på at folk "legger på" en del, så jeg ville vært nøktern, og skrevet kun nøyaktig det som var borte. Det blir trukket fra en del verdi pga. alder osv. Man får ikke igjen nypris når tingene er flere år gamle.
Mom2Two Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 PS. Sorry, men det er heller ikke så veldig troverdig at man ikke finner igjen en transaksjon, for det står jo hvilken butikk man har brukt penger i. Du husker vel hvilken sportsbutikk plagget var kjøpt i? Ikke umulig å finne det om man går inn for det.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Nei her det ingen svindel.. Har hatt en del utstyr,å pleier å ha det i leiligheten men er nyinnflyttet for 5 mnd siden og vært gravid hele sommer å høst og "rakk aldri "å hente vinterklær og utstyr litt fordi ingenting passet og litt fordi jeg ikke kan stå ski/brett og veie 90 kg.så derfor hadde jeg så mye der! Jeg husker hilke butikker og det har jeg også skrevet på ett annet ark(det man får hos politiet)Der er det lingje man ramser opp hva som er borte,verdi,hvor det ble kjøpt,og alder..Dette har jeg alerede sendt. Snakket med saksbehandler og hun ønsket kvittering på de store og nyeste tingene som er nevt ovenfor .Men det er faktisk sant det med betalingsmåten,selvom det ikke virker sånn.Nå skjønner jeg poenget med å betale med kort..Da blir ting registrert..Har aldri tenkt at det har vært så viktig for jeg har aldri vært borti slikt Men takk for råd
Mom2Two Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Men for forsikringsselskapet vil det virke søkt og merkverdig at du har for vane aldri å bruke kort. Norge er det landet i verden med hyppigst kortbruk, og det er en kjensgjerning at det stort sett er folk med ikke helt rent mel bak øret som bruker cash;o) Jeg sier ikke dette for å være ekkel, jeg bare sier at du bør være forberedt på at det stilles spørsmålstegn ved dette.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 Nei det skjønner jeg at det virker merkelig at jeg ikke bruker så mye kort..Jeg gjør det også men til større beløp har jeg ofte ikke hatt nok og derfor spurt om lånn av feks kjæreste..Banken ser jo at jeg bruker kort og tar ut større summer..Men sant nok at det virker litt rart. Ullundertøyet har liggi der oppe frdi jeg akkuratt har flyttet hit,OG vært gravid heletiden men jeg har bodd her(veide 90 kg) på slutten aå nesten ALLE klærne mine ligger der oppe da jeg ikke orket å ha en hel haug med klær som IKKE passet.Feks ligger alle jeansene min der opp.Ullundertøyet som jeg vruker på skiturer hadde jeg i en bag der jeg har alt anne skiutsyr som briller hansker etc også denne ble borte.!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå