Gå til innhold

vil høre erfaringer!!! Tretrappegrind øverst i trappen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker litt på barna henger i grinder rykker og napper, fare for å knekke??? Eller er de i tre like trygge som de andre som selges?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

henger meg litt på tråden di her her..... sånn grind som festes uten å skru...Er de trygge øverst i trappa???

Uff, var kanskje litt frekt dette.... :-/ sorry

Skrevet

neida...heng deg på du...ser du, dette hadde jeg ikke tenkt på, like vesentlig å spørre om det som å spørre om den knekker. ; D

Gjest Sekretøsa
Skrevet

vår knakk ikke, til tross for mye henging :P

Skrevet

Ang. tregrinder, så tenker jeg som så at det er slike grinder som har blitt brukt i alle år. Tror nok ikke det hadde vært tilfelle om ikke de var trygge. Tror også at det skal en del til å eventuelt knekke ei sånn grind. De får vel ikke lov å selge de om ikke de har blitt testa og har en viss standard.

Vi kjøpte grind som ikke må skrus fast til å ha i ei døråpning her i huset. I bruksanvisningen der står det at den ikke skal festes på toppen av trapper uten å bruke noen sånne skåler som fulgte med som må skrus fast. Altså: På toppen av trappa skulle man skru inn små skåler som forhindrer at grinda kan skli ut av karmen. Så da må man skru uansett, men de skålene var ganske små da, så de syns kanskje ikke så godt om du tar bort grinda, men de er jo der da og du må jo skru uansett...

Skrevet

Hmm... nå ble jeg usikker her. Vi har en metalltrappegrind fra My Gate. Den er ikke skrudd inn i treverket, men står i spenn ved hjelp av fire reguleringsskruer. Mener bestemt det ikke kom med noe ekstra til grinda. Vi har den øverst i trappa... gærningene. c",)

Skrevet

Vi har tregrind som er skrudd i fast på toppen av trappa, og den sitter enda iallefall:-) Men jeg liker ikke at hun står å river i den å sånn, bare i tilfelle hun skulle rive den løs eller noe sånt...

Men jeg stoler jo på grinden min:-)

Skrevet

tror neppe de knekker. Vi har hatt vår tretrappegrind oppe nå i 6 år, og den er både hengt i og klatret i!

Jeg ville kjøpt en i tre som skrus fast i veggen eller en i metall med slike skåler som som skrus fast i veggen. Vi har i tille en slik som står i spenn uten å skrus fast, men den tør jeg absolutt ikke ha øvert i trappa. Den brukes bare i dørkarmer o.l

Skrevet

Jeg drev en barnehage før og vi hadde en sånn metallgrind som ikke skulle skrus men som sto i spenn med 4 reguleringsskruer.. den klarte ungene fiiiint å dytte vekk uansett hvor hardt vi hadde skrudd den til, så ble den gode gamle tregrinda til å skru isteden..

Skrevet

tusen takk for hjelpen! Her blir det tregrind oppe. ;-D Som skal skrus fast!!!!

Skrevet

Vi er også på jakt etter trappegrind. Først tenkte jeg at jeg ville ha ei slik som en slapp å skru fast i veggen, men de jeg har sett som er slik er da med ei stang nede mot gulvet (dårlig forklart kanskje men..) og det kan fort bli en snublekant.. Så sånn tør jeg ikke ha, redd vi skal snuble med Mini i armene eller at 4-åringen skal snuble når hun skal ned trappa..

Så litt på KiddyGuard (mer som ei rullgardin som stenger trappeåpningen) og på nettet. Den virket veldig ok, men klarer ikke helt å se for meg at den skal være like trygg som andre trappegrinder.

Skrevet

hvorfor ikke kjøve en valig trappegrin i tre da? de har ikkemetallkant nederst mot gulvet.

Skrevet

Lurt!!

Fikk helt sjokk over hvor dårlig den metallgrinda var...den var ikke i toppen av en trapp men i bånn heldigvis, for å hindre ungene i å gå opp, så ingen ulykker av at de klarte å skubbe den vekk, men tørr ikke tenke på hvordan det kunne gått om den var på toppen av en trapp...

(var en familiebarnehage så gikk trapp rett opp til 2. etg i huset fra garderoben i barnehagen, barnehagen benyttet hele 1 etg, så vi var ikke oppe å trengte ikke noe grind oppe - men når grinden ramlet når de dyttet litt i den eller klatret på den var den jo ikke akkurat safe lenger og da kom de seg jo også oppover i trappen, som jo igjen kunne blitt skummelt..men vi fikk byttet den allerede dag 2 i barnehagen, ville jo ikke ha noe som ikke var trygt der.. vi prøvde også en stund å bruke den bare som sperre foran utgangsdøren om sommeren når vi luftet litt, men igjen, til og med de minste klarteå dytte den ned,...

Skrevet

Ja, tror nok det er det vi kommer til å gå for...

Skrevet

har sett på de rullegardinene, men jegfant ikke helt roen med de, skarp gjenstand så vips.... niks mer beskyttelse der....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...