ønsker nr 3!!! Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Er det noen som fikk vite kjønn i uke 16 og fikk riktig kjønn??
♥REBECCA♥ Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 ja jeg fikk riktig kjønn alt når jeg var 15+4
ønsker nr 3!!! Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2010 Tusen takk for at du svarte. har time på tirsdag da er jeg 16 uker. Gleder og gruer meg, Håper at jeg blir kjempe glad etter timen.
Løvinna30 Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Hei Jeg var på UL den dagen jeg var 16 uker på vei. Spurte legen om han kunne se kjønn, men han sa rask nei og det var altfor tidlig. Men etterhvert sa han, at han trodde kanskje han så ei jente, men måtte ta det med en klype salt. Det er vel ikke ordinær ul du skal på?
Corneliuss Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Med riktig utstyr og kompetanse kan de se det fra uke 14 (tidligst). Se feks nettisdene til Familieklinikken på Majorstua. Det ligger jo kjønnsorgan der før det også (før uke 14 altså), men da er de så lite utviklet at det er vanskelig å skille gutter og jenter fra hverandre. Men er ikke sikkert at vanlige leger har godt nok utstyr eller er trente nok til å se det på sine ultralyd? Derfor blir nok flere usikre eller ikke vil svare. =O)
ønsker nr 3!!! Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2010 takk for alle svarene. jeg har bestilt privat ul time, skal ditt på tirsdag. Skal til majourtua klinikken.
Corneliuss Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Heia du! Der har jeg også vært flere ganger (en gang sist svangerskap og to ganger nå). Dr Trolle og Dr Ekstrøm er veldig bra på det medisinske men er ikke de som gir best "opplevelse". Litt sånn "wham-bam-thank-you-mum" som mannen min beskrev det. Men hvis du er redd for eller vil sjekke det medisinske så er nok Dr Trolle den beste i Oslo å gå til. Vil derimot råde deg til å gå til Familieklinikken dersom det er kjønn og ultralyd-opplevelsen som er det viktigste for deg (var der i går og hadde kjempebra opplevelse. Hun var super tålmodig og veldig grundig. Svarte på alle spørsmål med stor tålmodighet og tok alle vinkler på babyen du kan tenke deg - både 2D og 3D + skrev skjema med alle funnene. Noe jeg aldri har fått på Majorstuaklinikken). Venninene mine har hatt samme opplevelse og grunnen til jeg dro til Familieklinikken nå var fordi noen av de anbefalte meg det samme som jeg nå sier til deg. De er altså flinke på hver sin måte =O)
ønsker nr 3!!! Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2010 men sier ikke de i majorstua om kjønnet. Er det sånn at de ikke er hyggelige eller at de ikke er tålmodig og ikke vil si noe om kjønnet??? Unnskyld for at jeg spør mye
Corneliuss Skrevet 11. februar 2010 #9 Skrevet 11. februar 2010 I forrige svangerskap så fikk jeg vite kjønnet der i uke 15 men det var en lege som har sluttet. Jeg mener at Dr Trolle ikke vil si kjønnet før i uke 17 da alt skal være helt ferdig utviklet, men du kan jo forskyve timen din til da hvis du har mest lyst til å gå hos han? Dr Trolle er hyggelig altså. Mener ikke å ta helt gnisten fra deg om du har bestemt deg for å gå på Majorstuaklinikken. Har jo gått tilbake der flere ganger selv og det hadde jeg jo ikke gjort om jeg ikke hadde trodd at de hadde kunnskap. Men det er litt mer samme følelsen man får når man går på sykehuset. Altså: ser på x antall organer og ser det bra ut, så vips så er man ferdig (altså ikke noe galt om dem, bare mer at har hatt så annerledes og fin opplevelse på det andre stedet). De sier kjønnet, men ville ha ventet til uke 17 ettersom han er litt restriktiv med å si noe før... =O) Er jo kjedelig å komme der og så får man ikke vite det allikevel. Lykke til og gled deg! =O)
ønsker nr 3!!! Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 11. februar 2010 hei Jeg avbestilte timen hos dr trolle og skal til familieklinikken istedet. Skal ditt neste uke. Gleder meg veldig. Takk for alle rådene jeg fikk. Det er bra at jeg har noen som jeg kan spørre om det jeg lurer på. Tusen tusen takk,
Corneliuss Skrevet 11. februar 2010 #11 Skrevet 11. februar 2010 Så bra! Håper virkelig at du blir fornøyd der oppe nå da... Så dumt om jeg fikk deg til å endre det og så har ikke du samme opplevelse som meg... Men tror det altså. Alle jeg har snakket med har vært veldig fornøyde der =O) Du får sende en melding etter du har vært der da. Er spent på hva du får! =O)
ønsker nr 3!!! Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 12. februar 2010 Det skal jeg gjøre når jeg har vært der, skal skrive et eget innlegg til deg Corneliuss. jeg leste på internett og det var mange som ikke var fornøyde med majorstua klinikken. Du sa at jordmoren viste deg mye og var kjempe tålmodig, så jeg håper hun er sånn med meg også. Hvor mange uker er du nå og sa hun noe om kjønn??? Jeg håper at jeg blir fornøyd Tusen takk.
Corneliuss Skrevet 12. februar 2010 #13 Skrevet 12. februar 2010 De sa at jeg måtte være minimum 14 uker - så ventet "tålmodig" til jeg var 14 uker og 2 dager. He he. Men hun mente jeg var en uke lengre enn jeg selv trodde. =O) Dvs at jeg kanskje var 15 + 2 når jeg var der. Har termin et sted mellom 1.-7. august.
ønsker nr 3!!! Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #14 Skrevet 12. februar 2010 Jeg har termin 6. aug og er 15+3 dager idag. Unnskyld for at jeg spør mye men siste spm betyr det at hun sier noe om kjønn i uke 16 når jeg er der?? jeg håer jeg ikke drar ditt og får ingen svar Unnskyld igjen.
sanfare25 Skrevet 13. februar 2010 #15 Skrevet 13. februar 2010 Jeg var på privat UL i uke 13 og da kunne gynekologen se at det var en gutt men han var ikke 100% sikker. Dette kommer nok ann på utstyr og kompetanse UL i uke 19 viste også en gutt Lykke til uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå