Cinnamon4 Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Prøver meg igjen, med ett spørsmål til dere Jeg fjernet hormonspiralen min for 2 uker siden, hadde da hatt den i 1 år. Hvor fort kan man bli gravid? Hvor fort kommer mensen etter fjerning av spiralen? Jeg har alltid hatt lett for å bli gravid, førstemann ble unnfanget når jeg spiste p-piller, dog hadde jeg misset et par dager midt i brettet, men... Nestemann ble til ca 4 md etter fjernelse av hormonspiral. Nå har jeg ny mann og nye muligheter og jeg gleder meg til å bli gravid igjen. Er ganske utålmodig, vet det er tidlig, men de to siste dagene nå har jeg vært usannsynlig trøtt. Sovet 12 timer i døgnet og allikevel sovner jeg som en sten når jeg legger meg for kvelden. Jeg var også veldig trøtt i forrige sv.sk. I mitt lille hode har jeg nå en mistanke, men fornuften sier meg at det er altfor tidlig, jeg har jo ikke engang hatt mensen etter fjernelse av spiralen. Men, men, men, men ...... Noen kloke svar her? Tenker på å kjøre og kjøpe en test, hater å ikke vite, men samtidig er den muligens veldig usikker, altfor tidlig evt.... Håper på raske og selvopplevde svar, venter i spenning her!
Gullgrisen m/ novemberspire Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Jeg tok også ut horomonspiral for to uker siden. Hadde hatt den i ca 2,5 år. Går og venter på å få mensen sånn at jeg vet at kroppen er i rute igjen. Hadde ikke ordentlig mens da jeg hadde spiralen inne. Kun blødninger som stoppet opp etter en dag eller to. Tok oss 6 mnd å bli gravide sist (da etter å ha gått på p-piller i mange år) så vi har ingen forventninger om at det skal gå raskt, men vi får se. Trodde TR var i anmarsj for noen dager siden. Hadde magesmerter og ble lettere irritert over alt og alle...men ingenting har skjedd. Det gikk bare over. Og jeg pleier ikke å ha PMS heller..jaja rare greier
Luna har født. Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Hei på dere. Vel, jeg har alltid blitt gravid på første forsøk. Nå tok jeg ut spiralen for 6-7 mnd siden, og det gikk fort inn i normal syklus igjen. MEN...NÅ? Herreguuuud, det holder bokstavlig talt på å klikke her (skriver med litt humor som jeg håper dere skjønner).. Ja, dere kan lese om hva jeg skriver under tråden med kropp som ikke er til å forstå. Alt er bare rot, blør i hytt og pine, svimmel og uvell..nei jeg blir ikke klok på denne kroppen Men jeg er heldigvis ikke normalen. Mange her har blitt gravide veldig fort etter de har tatt ut spiralen, ja noen før de rakk å få mensen Masse lykke til, håper dere slipper dette rotet som jeg gjennomgår nå tiddelibom:)
Gjest Mangebarnsmamma Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Etter åtte år med hormonspiral ble jeg gravid 5 uker etter jeg fjernet den. Hadde en liten blødning to-tre dager etter jeg fjernet spiralen...
meijei er klar for nr 2 Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Jeg fjernet min spiral i slutten av november, hadde da hatt den inne i et år. fikk en blødning tre dager etter den var tatt ut og det var helt normalt sa legen. jeg kunne regne med å få min første mens 4 uker etter mente han. etter 6 uker kom den. med spiral hadde jeg mens hver 6. uke og uten har jeg hatt vanlig 28 dagers syklus. har ennå ikke fått vanlig syklus og det er irriterende.. noen som har opplevd det av dere?? har lest at det kan ta hvertfall 2 mnd før man kan regne med vanlig syklus.
Lilledrøm Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Jeg fjernet Hormon spiral for 2 uker siden, etter ca 2 år. Fikk da mens dagen etter ?!?!?! Varte i vanlige 4-5 dager.. Gikk en drøy uke, tror je er rundt EL nå, men såå plutselig småblør je ugjen ,, hm,, Forstår ikke helt jeg..
meijei er klar for nr 2 Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 når jeg begynte å blø tre dager etter ringte jeg legen får å høre. og jeg fikk da beskjed om at det ikke var den vanlige mensen men en blødning som reaksjon på at spiralen var ute etter at livmoren hadde vært undertrykt som han så fint kalte det. min blødning varte like lenge som en vanlig mens. og jeg regnet da el etter det men det stemmer jo ikke i det hele tatt. så nå venter jeg bare på å få vanlig syklus igjen..
Lilledrøm Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Hm.. Søren å.. he he Da er jeg vel i samme situasjon trolig ja,,,, Ble liksom bare SÅå glad for å være igang jeg da he he,,, Men men får stresse ned her da,, emn som sagt blør igjen litt denne uka å,, kanskje det kan være mens da,, ja ja,, vente å se,, Prøver å holde oss rolige da,, og Ja klarer nok det en stund, Jeg er klar for nr 3 )
meijei er klar for nr 2 Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 er ikke greit. hehe.. jeg og håpet og trodde det var mens og startet prøvingen. men funket ikke. nå har jeg mens for andre gang siden jeg tok den ut. men savner den vanlige syklusen min ja. blir surrete av dette. ikke vet jeg når jeg kan forvente el heller. første gang ble jeg liksom gravid på første forsøk. denne gangen tar det sikkert evigheter kun fordi jeg skal prøve å bli gravid og føde før jeg gifter meg i sep 2011. hehe..
emmy99 Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 Hadde hormonspiral i 3 år..fjernet for 2 år siden og fortsatt ikke gravid.. Litt lei meg nå siden de 2 første satt på 1 og 2 forsøk..
Lilledrøm Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 Ja, dette er ikke lett, Har ikke hatt spes prob med å bli gravid tidl, men klart da var jeg yngre, og en annen partner,, så vi får se. Men tatt full sjekk da jeg fjernet spiralen og alt så bra ut, så jeg satser på å ikke bruke altfor lang tid,, Er 35 nå )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå