Gå til innhold

Dere med babyer 8-10 mnd... gir dere mme ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer fortsatt noe, men mest om natta.

Babyen drikker ca 1 dl vann i løpet av dagen.

Vi blander grøt etc ganske vått

Gi dere andre f.eks en flaske mme før legging?

Fortsetter under...

Skrevet

Hei!

Jeg ammer ikke, men min lille på 9 mnd får mme til frokost, lunch, kveldsmat, og noen ganger litt som kos på ettermiddagen.... Hender også at hun får ei flaske når hun våkner på natta (noe jeg strever litt med å kutte ut!) Hun drikker som regel mellom 120-240 ml til hvert måltid...

Når jeg nå leser igjennom det jeg har skrevet, så ser jeg at jeg gir innrtykk av hun får KUN mme.... Det gjør hun da altså ikke. Brødskive/grøt til frokost (+ mme)

Yoghurt/fruktpurè/brødskive til lunch (+ mme)

Middagsmat + frukt til middag (+ vann)

Grøt/brødskive til kveldsmat (+ mme)

Ellers har hun tilgang på vann hele tiden...

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at barn som har begynt med fast føde ikke skal ha mer enn 5-6 dl mme i døgnet, inkl mengden væske man bruker i grøt siden denne inneholder melkepulver.

Jeg hadde en periode hvor mini kun ville ha pupp på morgenen. Helsesøster sa da at jeg skulle spe på med mme så det ble 5-6 dl. Dvs tilsammen 3 dl grøt, ca 100 ml morsmelk + ca 100 ml mme. Men nå vil han ha mer pupp igjen, 3 ganger i døgnet, så nå får han ikke mme lenger. Han er 9 mnd.

Skrevet

Jeg ammer heller ikke sjarmtrollet lenger, og fikk nesten samme beskjed som førstegangsmamma. Ikke mer enn 5-6 dl MELK i døgnet. Iberegnet væsken i grøten. Da ser jeg for meg både det de får når du ammer og i grøt. Gjelder ikke bare mme, gjelder all melk de får.

Vi kommer nok ikke opp i denne mengden mme i døgnet, for sjarmtrollet vil ikke ha mer, og jeg kan jo ikke tvinge ham til å drikke når han ikke vil. Spiser masse fast føde da.

Så når du ammer, så trenger du nok ikke bruke mme i tillegg.

Skrevet

Hælle måne sier jeg bare... Da får jo snuppa mi en del for mye da...!! Rart helsesøster ikke sa noe om det da jeg var på kontroll sist.... Får vel bare begynne å kutte ned på melkmengden, da.

Skrevet

Jeg har ikke hørt noe om at det er anbefalt så lenge babyen tar mm. Tilby vann. Er det problem med vekten eller er apetitten liten?

Annonse

Skrevet

Her får snuppa fortsatt to melkeflasker med MME i døgnet.. Hun er elleve mnd. I tillegg får hun en yoghurt, og evnt smørost eller vanlig ost på skiva.. Vet ikke når vi slutter, men vi stresser ikke... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...