Gå til innhold

Hva ha til fiskekaker? Trenger tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å få i gutten litt fisk, og håper at fiskekaker kan gjøre susen (foreløpig veldig kresen på alt kjøtt/fisk). Har faktisk aldri laget det til middag, for mest glad i "skikkelig fisk". Hva er godt å ha til? ikke lyst på bare fiskekaker og tørre poteter..

Fortsetter under...

Skrevet

Fiskekaker i brun saus med løk

Råkost til

Skrevet

Gjerne brunsaus, revet gulrot (ha i bittelitt god gammeldags saft for å søte den litt, om han ikke liker grønnsaker)

Ellers var makaroni en slager hos oss når jeg var barn.

Skrevet

Makaroni var slager hos oss også.

Brun saus, løk makaroni og poteter vokste jeg opp med.

Smeltet smør og dampede grønnsaker.

Fiskekaker på brødskive er faktisk veldig godt, men kanskej ikke middag.

Potetmos.

Steketorsk er forresten veldig populært hos oss. "Fiskepinner" med ren fisk inni...Serveres med erter eller råkost og poteter

Skrevet

For meg var sjokket stort da jeg oppdaga at folk her inne blanda fisk med brun saus:)

Vi bruker ofte fullkornsmakaroni som jeg blander med hvit saus, som i dag var saltfri slik mine små fikk sin del først. På slutten av makaroniens koketid har jeg i grønnsaker (grønne, frossne erter, gulrot, kålrot, en terning spinat eller revet gulrot i ferdig rett), og blander i. Jeg begynner oftes hvit saus med å surre litt finhakka løk/hvitløk. Populært her i huset, til fiskekaker, stekt fisk osv. Til de små hadde jeg bare i dampa seifilet, mens gutta fikk fiskekaker.

Skrevet

Vi har som oftest ris og salat inntil fiskekaker vi. evt. revet gulrot/kålrot.

Vi voksne har soyasaus på risen. 3 åringen har ketchup på alt..

Annonse

Skrevet

Hm, hvit saus til fiskekaker skal jeg jammen meg prøve.

Her går det stort sett i stor porsjon med grønnsaker ved siden av og stekte poteter eller pasta. Rekk hånden i været de som spiser fiskekaker med ketchup? Hehe.

Skrevet

Takk, jenter! Får se hva vi prøver. Nå fikk vi litt å prøve ut! :o)

Skrevet

Vi bruker gjerne fiskekaker i pitabrød.

Kjøp ferdig i fiskedisken eller stek selv.

Varme pita i brødrister

Ha salat, paprika, agurk, mais eller andre ting du liker i pita + fiskekaken.

Rømmedressing til voksne, ketsjup til barn.

Sunn, grei middag ferdig på 5 minutter =)

Skrevet

Hvis gutten synes fisk er litt "skummelt" så kan jeg anbefale fiskeburger! Fiskekake i hamburgerbrød rett og slett! Med en dæsj ketchup. Del fiskekaka i to på langs så den ikke blir så stor å gape over. Det bruker vi å grille i barnehagen min. Så populært at selv barn som ikke liker fisk spiser og spiser! :)

Skrevet

Må si jeg nesten rygga første gang jeg fikk servert fiskekaker i brun saus, men har skjønt etterhvert at det er vanlig.

Min mor er ikke norsk, så jeg har vokst opp med spinatstuing til fiskekaker/ fiskepudding. Tykk hvit saus laget med litt løk og muskatnøtt, ha i frossen spinat. Minnes at den var lys grønn først og så ble den mørkere etterhvert. Potet til.

Eller

med gulrotstuing, grønn salat og potet

med røstipotet og grønn tomatsalat

med kokt potet og brokkolipuré. Mos kokt brokkoli, litt kokevann, smør salt og pepper med stavmikser. Ovnsbakte cherrytomater til de som liker!

Skrevet

... den var lys grønn først = lite spinat da jeg var liten, mer ettersom vi barna ble vant til det.

Og selvfølgelig ikke GRØNN tomatsalat- skulle stå tomatsalat!

På tide å finne senga :-p

Skrevet

Raspede gulrøtter og kålrabi med rømme/hviløksdressing, poteter og smeltet smør. Uslåelig.

Annonse

Skrevet

Lurt å ha fiskekaker i pita! Vi endte opp med poteter, salat, rømme og guachamole (sikkert feil stavet). Skal prøve brun saus en gang, pita, og de andre forslagene også.

Fiskeburger må bli senere, men godt tips! Det er bare det at han ikke vil ha hamburger heller enda.. :o| En kresen liten fyr..

Takk for masse svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...