_ThEoMaMmA_ Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 jeg har sopp på puppa...4.uka på rad nå...ene dagen ser det ut til å være bedre mens neste er det helt jævlig igjen!!!noen tips og råd??tabletter???salve???noe å smøre på???hva har dere gjort for å bli kvitt det???lille gutten min hadde det i munnen, men han er kvitt det.fikk mycostatin av legen...men jeg blir IKKE kvitt det!!!håper på masse råd og tips...ALT skal prøves ut:))
@Desea Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 uff stakar, det er vondt. Vær supernøye på hygienen og pass på å bytte til nye ammeinnlegg mellom hver pumping/amming. Sannsynligvis har gutten det enda selv om det ikke synes, og du må fortsette å behandle han så lenge du har det. Det enkleste er da å pumpe+gi morsmelt på flaske isteden for å amme. Du kan evnt bruke brystskjold ved ammingen for å hindre at han smitter deg direkte, men pass på å koke disse mellom hver gang og bytt skjold når du bytter pupp. Kontakt ammepol så får du noe annet en canesten, det virket ikke på meg. Tablettene har også en opptrappingsplan for gjenstridig sopp. God bedring :-)
oktobermamma2009 Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Uff, det er vondt. Tro det eller ei - blå farris funker som bare det!! På meg vertfall. Tok på litt etter hver amming, symptomene ble borte etter noen dager. Og så slipper man å tenke på at babyen svelger salve, det høres jo ekkelt ut. (Selv om jeg har hørt at canesten IKKE trenger å vaskes av først). Jeg var ikke så nøye med å bytte ammeinnlegg, byttet maks en gang om dagen kanskje, men ble kvitt det alikevel. Toklitt farris på tunga til babyen også.
Hellobaby Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Uff! Vi har det på tredje uka! Jeg bare pumper meg om dagen, og har ikke særlig vondt på dagtid, men om natten klarer jeg ikke å la være å bare slenge puppen ut, for er altfor trøtt til å pumpe. Det svir som f rett etter ammingen. På legekontoret sa de at det går over av seg selv, men i dag syntes jeg bare at hun hadde enda mer hvite flekker på innsida av kinnene.... Hun bruker jo tutten hele tiden, så kan det være derfor hun ikke blir kvitt det? Er det vondt for bebisene egentlig? Hun sutrer og skriker litt om kveldene, men jeg tenker at det er pga magen, for det hører jeg faktisk at det er stakkar.. men det kan jo hende at hun har vondt i munnen òg, i tillegg liksom? Vil bli kvitt det vi òg!
_ThEoMaMmA_ Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2010 jeg har prøvd ALT!!!!så i dag var jeg hos ammehjelpen og da fikk jeg endelig diflucan tabletter!!!håper det tar knekken på det....og du hellobaby...det går IKKE over av seg selv...sånn stort sett hvertfall.syns det bare blir værre å værre å bli kvitt jo lenger man går med det jeg!gutten min fikk mycostatin mikstur til å pensle på i munnen å da ble det borte på han med en gang...virket som han hadde litt ubehag så mulig jenta di også har det?han skrek nesten hver gang vi skulle mate, og liksom dro i puppen...slapp den hele tida for så å suge litt igjen så litt grining...osv.....dagen etter vi begynte på mycostatin var han allerede bedre og han spiste uten å gråte...så det må jo ha en sammenheng.spørr legen din om resept på mycostatin du:))så blir hvertfall jenta di kvitt det...har du prøvd alt også??smøre med canesten?farris?lufte puppene?spise biolaprodukter og unngå sukker og gjær...pluss pluss....det har jeg å det blir IKKE bedre!!!i morgen begynner jeg på tablettkur...hååååper disse tar knekken på dritten!!!!SVINDYRE er disse tablettene også så det burde virke!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå