Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange sier at syden ikke er så lurt når man er gravide .. Men jeg tror dette har mye med hva du gjør det til selv .. Så lenge du holder deg unna rått kjøtt , salater og dårlig frukt går det som regel bra .

Jeg har mange venninner som har vært i syden under graviditet ( og i alle tilfellene har det vært fantastiske turer ) , så her sitter jeg og gleder meg til Juni . Vi skal bestille en tur som vi skal ta i mai eller juni sammen med faren min , kona hans og noen av søstrene mine.

I dag var jeg hos legen og han sa at dette med syden var så overdrevent . De fleste jordmødre sier at det ikke er " 100 % sikkert " kun for at de ikke skal ha skyldfølelse hvis det går galt , og selvølgelig må man ta noen forhåndsregler . jJeg skal til Hellas og dette gleder jeg meg masse til! Jeg reiser når jeg er nesten 6 måneder på vei , da er det meste sikkert at skal gå bra , fosteret er utviklet og abort faren er over for lenge siden ( selv om det kan jo skje noe når som helst.... ) Siste turen med samboeren før vi får barn , blir jo veldig spesielt:O

Flere som skal til syden i svangerskapet sitt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært i syden begge gangene jeg har vært gravid, og har aldri vært noe tema å avlyse reisene fordi jeg har blitt gravid. Har heller aldri møtt noe "motstand" fra hverken lege eller jorrmor, bare klapp på skulderen, nyt ferien og god tur:)

Skrevet

Så bra :)

Ja , jeg er ikke bekymret .. Det er jo ingen forskjell der og her , bare at det er varmere .. Man må jo være forsiktig her også med kjøtt når man er ute å spiser , så .. :) Godt det gikk bra med deg også ! Tror det skal bli godt å komme seg en tur bort og kose seg litt på ferie med familie før vindunderet skjer :D

Skrevet

Har planer om å ta en tur til syden vi også i 2.trimester... Hellas tror jeg hvertfall ikke er noe problem! Har ikke hørt om noen som har fått problemer etter en sydentur, så jeg tenker ikke på det engang, bare reiser avgårde! ;D

Skrevet

Vi bestilte en 2 ukers tur til Tunisia i midten av juni rett før vi fant ut at jeg var gravid:) Bestilte sammen med broren min og en venninne, så har fortsatt veldig lyst å reise uansett om jeg er gravid.

Har lest om andre som fikk klarsignal fra lege om at de kunne reise dit, så tror vi kommer til å reise med mindre noe skulle skje:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...