Gå til innhold

Datteren min på 2 år fikk ikke være med de andre barna å leke i dag, det gjorde iimari vondt i mamma hjertet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en barselgruppe på 4, i dag var 3 av oss samlet.

De tre barna som var sammen i dag var datteren min og 2 andre jenter. De går også i samme barnehage.

I dag hadde vi en felles treff, og datteren min fikk ikke være med å leke.

Det var utrolig sårt for et mamma hjerte... :(

Datteren min er ikke av den typen som er mest frempå, så jeg er litt redd for henne i fremtiden, at hun skal bli lekenes for seg selv og ikke få noe særlig med venner :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn i den alderen leker mye for seg selv. Den sosiale utviklingen kommer etter hvert. Prøv å ikke stresse så mye med det! Har du snakket med de annstte i BHG? Kansje de kan følge litt med vist du er veldig urolig?

Skrevet

Men sa dere ikke til de andre barna at alle skulle få være med å leke da? Skjønner at det var vondt for mammahjertet, men sånn er barn. Ofte holdes noen utenfor. Neste gang er det kanskje en annenen som ikke "får være med". Her må foreldrene bryte inn og lære barna at sånn gjør man ikke.

Skrevet

Opplevde det samme med guttungen og noen litt eldre nabogutter da han var like over 2. Var på felles lekeplass, men å se at de stengte han ute fra lekehuset som alle har rett til gjorde vondt. Så hentet den ene gutten noe godt til alle utenom min gutt. Men når de begynte å kaste blader og kvister på min gutt spratt jeg opp og sa hva jeg mente om oppførselen dems.

GUtten min er veldig åpen og vant til å få være med, noe han selvfølgelig ikke alltid kan ta som en selvfølge. Men denne opplevelse var rett og slett mobbing og det godtar jeg ikke.

Var helt på gråten etterpå og måtte ringe mannen for trøst, he he. Glemmer uansett aldri blikket til guttungen da han ble presset ut, det er svidd inn hos meg.

Skrevet

Den ene mammaen var flink til å si fra , så jeg håper det går bedre neste gang.....

Hvordan de jentene leker i bhg vet jeg ikke, men tror barnehagen hadde sagt i fra hvis det hadde vært noe,de er flinke til det.

Nå skal det sies at disse 2 jentene har litt mer med hverandre å gjøre på fritiden, så det kan jo hende at det også kan være en årsak til at hun ble holdt utenfor....

Skrevet

Vet hvordan det føles dessverre :(

Min sønn ble også ertet på lekeplass av noen eldre gutter. Jeg er norsk,faren er adoptert fra colombia, altså har gutten mørkebrunt hår og mørkebrune øyne.Ikke så mørk i huden.

Sønnen min var nesten 4 år når dette skjedde. Guttene lot han ikke være med å leke og de kalte han bamsemums :(

Rasisme starter tidlig :(

Han skjønte ikke hvorfor de sa dette, men skjønte at de ikke sa det for å være snille:(

Vondt i mammahjertet da ja :(

Skrevet

Jeg husker den følelsen fra da datteren vår var to år gammel. Plutselig fikk hun ikke leke med en venninne og en tre år gammel gutt. Gutten skrek henne opp i fjeset hver gang hun nærmet seg, og moren sa ikke noe særlig.

Hun var faktisk redd for gutter lenge etterpå.

Da hun var tre år begynte hun i barnehage, og den samme gutten var der. Men da var han stille og tilbakeholden, og hun husket nok ikke at han var kilden til hennes gutteskrekk! Hun var selv tilbakeholden i barnehagen, men jeg tror ikke hun har opplevd å bli holdt utenfor igjen. Nå er hun fem år og veltilpasset, med mange venner.

Det skjer stadige forandringer på den alderen - ingen grunn til å bekymre seg om fremtiden!

Skrevet

:(

Nå fikk jeg vondt i mamma-to-be-hjertet mitt.

Så utrolig slemme barn kan være.

Jeg har lyst å riste de mødrene som ser dette men ikke gjør noe.

FYsj.

:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...