Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Når folk lirer ut av seg at "Gud er med deg, og forlater deg aldri" og "Finn trøst i Jesus" og andre liknende kristengreier når folk er i en fæl situasjon. Når man har mistet sitt eget barn så virker det ikke akkurat som Gud er med en... Jeg klarer ikke med min beste vilje å forstå at noen klarer å tro/beholde troen når de opplever så meningsløse ting...
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Noen finner trøst i det, og tro meg når man har mistet et barn så trenger man den trøsten man kan få. Jeg har aldri funnet noen trøst i kristendom, men det blir for dumt å plages av at andre gjør det. Folk må få tro det de vil.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Er det noen grunn til å bli provosert da? Blir du provosert om noen sier god jul fra julenissen også? Noen tror på eventyr, sånn er det bare.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Jeg er enig. Men så sa Jesus før han for opp til himmelen at verden ligger i den ondes makt. Han forutsa og at det kom til å være mye elendighet. I fadervår sier han "må din vilje skje på jorden". Jesus er ikke årsak til lidelser. Jeg blir mektig provosert over prester som sier Gud tok barnet til seg. Det stemmer ikke. Jesus sa at uforutsette ting kan skje. Men han gir et håp om å få treffe igjen de man mister.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Jeg er enig med hi. Jeg anser folk som tror på Gud og Jesus som både i overkant naive, og temmelig umodne.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Det er ikke Gud eller Jesus som tatt barna til folk...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Nå er ikke jeg så god på kristendom, men er det ikke sånn at det er sagt at Gud passer på deg? På hvilken måte da? Og hvis det er sånn at jorden er fæl og himmelen er god og evig så burde vel alle bare hoppe foran toget og lever happy ever after sammen i himmelen?? HI
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Ja, men kjære deg, dette er da bare gamle eventyr. Du tror da vel ikke på at det faktisk kom en ånd ut av lampen Alladin gned på heller, eller at Askeladden bygde et skip som gikk både til lands og til vanns og i lufta med.?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Hehehehe.. trur ikke det er så enkelt;p jeg er ikke troende selv men har en del familiemedlemmer som er svært så kristene og skal frelse gud og hvermann så ofte de kan. Jeg har funnet ut at man kan ikke klare å "knekke" hvordan kristendommen fungerer. Men at de har en forklaring på alt det er helt sikkert. Alt har en mening, og hvis f.eks en person som har gjordt noe galt (selv om det er en i deres egen menighet) så er det djevelens verk. Så lenge man ser Jesus fins det tilgivelse for alt. Man kan heller ikke ta selvmord, det er også djevelens verk. Det eneste ingen kristen har gitt meg svar på ennå er: Hvis du som foreldre er kristene, men har barn som ikke er det. Hvordan skal man være så jævli lykkelig i himmelen når barna dine er i helvette? Eller andre du er gla i for den saks skyld. Noen som an gi et svar på det?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 Gud har ikke lovet å passe på folk. Det må man nok gjøre selv. Italenerene kjører helt sykt i trafikken. De tror seriøst at Gud vil passe på de. Det er sludder. Gud oppfordrer oss derimot til å ta vare på livets gave. Fremtiden vår staker vi ut selv. Sjebne er ikke i harmoni med Bibelen. Og hans opprinnelige hensikt var at mennesker skulle ha et godt liv.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 Mye som skurrer altså. Hvorfor er det såmye bedre i himmelen da? Mister alle sin frie vilje når de kommer til himmelen? Det er jo menneskers frie vilje som står for all dritten som skjer på jorda? Kan man være lykkelig uten vilje? Blir man ikke da litt som en zombie? Og ja, godt spørsmål, hva skjer med de som har nær familie som ikke er kristne? Hmmm... Er det ikke "lov" å ta selvmord altså? Djevelens verk? Kan djevelen bare komme å hente mennesker ned til seg? HI
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #12 Skrevet 10. februar 2010 15.43- Men gud er allmektig,er han ikke? Hvorfor fikser han ikke bare alt da?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #13 Skrevet 10. februar 2010 Gud finnes. Men han har ikke noe helvete. Når man er død så er man like død som ei rotte. Så slapp helt av :-)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #14 Skrevet 10. februar 2010 Hvis du er så provosert som du sier, ville jeg vurdert om det er Gud som kaller på sjela di. Man lar seg ikke provosere så kraftig av andre menneskers medmenneskelighet og omsorg, uten at man selv har problemer i eget hjerte med Gud.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #15 Skrevet 10. februar 2010 Fordi Gud ga menneskene FRI VILJE. Vi har ordnet et helvete for oss selv på jord. Det er menneskene som er onde. Ikke Gud. Resten av ondskapen kan du skylde på Satan for. Han regjerer fritt rundt i mange hjem.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #16 Skrevet 10. februar 2010 15.46 Det er jo det han skal. Kristendom handler ikke om sang, salighet, gode føelser, øyeblikkelig frelse og bla, bla, bla. Den handler om et håp om bedre tider :-) Og så å være snill da..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #17 Skrevet 10. februar 2010 Hehe, nei, ingen problemer med Gud her, 15.47. For han FINNES IKKE Blir bare provosert av at andre slenger ut ting som for meg virker nesten som spydigheter. Og jeg skjønner ikke at ikke alle andre ser at hele Gud og Jesus-tullet åpenbart er vrøvl!! Bibelen er jo ikke annet enn dobbeltmoral og eventyr man kan tolke som man vil og se bort ifra det som ikke passer.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #18 Skrevet 10. februar 2010 Du veit; vrangforestillinger som mange deler heter religion. Det er ikke alle som holder vrangforestillingene sine for seg selv....
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #19 Skrevet 10. februar 2010 Er det undeligere at mange tror verden ble skapt av en guddom, som vi riktignok ikke forstår helt, enn at de tror at alt ble skapt av ingenting ved en stor tilfeldighet, at når vi dør er det slutt på alt og at livet forøvrig ikke har noen mening, så du kan like godt tal livet av deg og ungene dine med en gang? Jeg tenker litt på Gud som en mor som bor langt borte. Hun blander seg ikke i livet mitt men jeg vet hun er der og at hun tenker på meg og er glad i meg. Hvis jeg ber om råd vil hun rettlede meg, men jeg får gjøre mine egne tabber. Når jeg en gang dør og er ferdig med dette spennende eventyret som livet er reiser jeg hjem til henne.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #20 Skrevet 10. februar 2010 Det er mye bedre i himmelen, men det kommer jo ikke til å skje at alle psykisk friske folk begår selvmord for å komme dit. Livsoppholdelsen er veldig sterk hos de fleste. Dessuten er det kristne livet nært forbundet med oppdrag her på jorda, med misjonsvirksomhet og hjelpevirksomhet. Og det er et forferdelig signal til omverdenen hver gang en sekt begår masse-selvmord. Den sekten får ikke akkurat så mange tilhengere etterpå...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #21 Skrevet 10. februar 2010 Hvorfor er det så mye bedre i himmelen, hvis man vet at mennesker man er fryktelig glad i er i helvette?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #23 Skrevet 10. februar 2010 Gjør ikke du omtrent det samme, når du lever i tilnærmet luksus mens de fattige sulter ihjel i Afrika? Eller hvordan kan du glede deg over livet mens din nære slektning er narkoman f.eks., eller deprimert? Man prøver å glede seg over livet så godt man kan allerede her på jorda, og i himmelen er omgivelsene mye mer overveldende, fylt av skjønnhet og glede og kjærlighet. Dermed vil jeg tro det er nærmest umulig å være lei seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå