Gå til innhold

Vil bli gravid, er utolmodig!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Argh jeg vil også bli gravid..:/ Hører om alle som blir/ er gravide. Nettopp en på jobben som kom med nyhet om at hun var gravid... er såå misunneliiig:( Er faktisk veldig deppa..:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måte! Jeg mistet for en mnd siden, og nå synes jeg ALLE rundt meg er gravide. Jeg unner andre å bli gravide og få barn - så det har ikke noe med det å gjøre.

Men jeg vil så gjerne være en av de som er gravide nå.

Jeg opplevde også at en av jentene kom på jobben i går og fortalte hun var gravid. Må innrømme at jeg tenkte: "ikke du og a.....".

Det føltes slemt å tenke sånn, men det er så leit at jeg selv mistet når andre rundt meg er gravide.

Skrevet

Å kjenner igjen følelsen veldig godt, det er så surt. Ja jeg unner de som er gravide, men jeg vil også være en av dem:)

Huff var du langt på vei når du mistet? Er veldig redd for å miste jeg og, er ikke gravid enda altså, men venter på den dumme el.

Skrevet

Jeg mistet dagen før uke 10. Det kom som et sjokk, fordi vi hadde vært på tidlig ultralyd og sett det lille hjerte slå.

Nå er jeg nettopp ferdig med den første mensen etter jeg mistet. Og gleder meg til å fortsette å prøve:-)

Har kjøpt meg fertilitetsmonitor, slik at jeg har oversikten over el.

Ønsker å blir gravid - men en gang! Men sånner det vel for de fleste her inne, hehe.

Skjønner du tenker at du er redd for å miste når du først blir gravid.

I mitt tilfelle føltes det ufattelig trist i et par uker. Men nå føles det mye bedre. Men synes fortsatt det er litt vanskelig med alle rundt som er graivde.

Og så vet jeg at neste gang jeg blir gravid, kommer bekymringen om å miste til til være der.

Skrevet

Jeg også, vår vondt inne i meg når andre kommer med gladnyheter om at de skal ha barn...

Hater å ha det slik.

Skrevet

huff, skal krysse fingrene for deg:) Det går nok bra:) Det samme skjedde med min søster faktisk:) 2 gangen gikk det topp:)

Men er ganske usikker på de el testene? altså skal begge strekene vise klart eller har du el selv om den ene streken er litt mindre tydelig? håper jeg gjorde meg forstått:)

Skrevet

Ja, skjønte spørsmålet ditt ang el-testene:-)

Vi brukte nesten et år på å blir gravide første gangen. Og pga uregelmessig syklus, kjøpte jeg el-tester.

Jeg prøvde første de du snakker om, som viser streker. Men etter hvert ble jeg helt sprø av å tolke streker. Trodde jeg hadde el flere ganger i mnd! Tror at begge strekene skal være veldig tydelige, hvis jeg ikke husker feil.

Uansett, så ga jeg opp de testene, og kjøpte clearblue-tester. De er litt dyrere, men de viser enten eller. Der er det ingen streker å tyde. Det kommer tydelig frem når el kan forventes om 24-48 timer.

Nå har jeg kjøpt meg fertilitetsmonitor for å sjekke el. De måler både økning i østrogen-nivået og LH-økning. Dvs at den viser flere dager hvor man er fruktbar. Det er første syklusen jeg prøver monitoren, så jeg er spent på om det er noe hjelp i den:-)

Skrevet

Åh? Skal dra å kjøpe clearblue imorgen jeg dag:D er lei av streker. Den monitoren er vel ikke så billig? men står det hvilken dager du er fruktbar og den dagen du har 100% eggløsning hvis du skjønner:)? (litt dårlig på å forklare meg noen ganger, hehe). For da er det jo ganske greit å investere i den med engang egentlig? Vil bli gravid fortest mulig selv om jeg har uregelmessig sykluser. Er veldig lei av å vente:/

Skrevet

eg og får vondt inni meg når eg hører andre er elle når andre har een liten skjønnas.

vi er første pp, s er spent på om 2 uker hva som skjer,

har hørt at b-vitamin skal hjelpe got å bli lettere gravid, eg spurte på helsekosten og då ville hu anbefale meg det.

Skrevet

Synes å huske at den koster drøyt 1000,- kr.

Det står mer om den her: http://www.clearblue.no/clearblue-fertilitetsmonitor.php.

Det er min første periode med monitoren, så jeg har ikke fått prøvd den ut enda. Men gleder meg til den plutselig slår ut;-)

Den viser hvilke dager du har høy fruktbarhet og maks fruktbarhet. Mens vanlige el-tester, viser bare maks fruktbarhet. (Måler bare LH-økning).

Skal visst doble sjansene for å bli gravid. Men det forutsetter jo at man har sengekos når den slår ut da;-) Hjelper jo ikke bare å teste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...