Piipii Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #26 Skrevet 10. februar 2010 Det er det som er det samme for oss også, siden min mann jobber i forsvaret. Var derfor jeg syns det var så spesielt.
Pengetreet Skrevet 10. februar 2010 #27 Skrevet 10. februar 2010 Egenmeldingsdager gjelder fra første hele fraværsdag, det vil si at arbeidsgiver (hvis haner jævlig nok) kan trekke deg i lønn for de timene du var hjemme med sykt barn(!) Det står heller ikke noe i folketrygdloven om halve egenmeldingsdager, men i ditt tilfelle så får du jo uansett lønn for de timene du er borte. Hvis jeg var deg ville jeg skrevet egenmelding for de timene...
Piipii Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #29 Skrevet 10. februar 2010 Ok skjønner:) Takk takk. Jada jeg har skrevet det jeg altså, begynte å bli noen timer siden hehe:) Var bare nyskjerrig:)
solstråle69 Skrevet 10. februar 2010 #30 Skrevet 10. februar 2010 Du leverer en halv dag egenmelding for sykt barn, og har en halv dag "tilgode". Sånn er det.
Kamomille Skrevet 10. februar 2010 #31 Skrevet 10. februar 2010 syke barn og fri for andre velferdsgrunner går jo under to helt forskjellig regelver. Alle har x antall dager med rett til fri pga syke barn. Velferdsfri for tilvenning, tannlege, legebesøk osv går under tariff-forhandlede rettigheter!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå