Gå til innhold

mageknipe..

Superteam GRAVID <3<3<3<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt mageknipe av og til!

Har lest at det er livmoren som vokser!

Noen med erfaring som vet hvor lenge det kommer til å vare?

Er 5+0 i dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg og var plaget med endel mageknip lignende menssmerter fra ca uke 4 - 6. er nå 8+3. Jeg var på tidlig ul 7+3 med tanke på MA eller svangerskap utenfor livmoren. på ultralyden fann de en liten spire på 12,5 mm med et tydlig bankende hjerte:)

Allt er nokk i skjønneste orden skal du se:) kjenner fortsatt litt murringer, men er som du sier, bare livmoren som strekker seg :)

Lykke til med graviditeten din:) koos deg!

Skrevet

De sier man kan ha smerter i opptil 3mnd..

Blir de kraftige skal du selfølgelig kontakte lege

Skrevet

Takk for svar:)

Leser mye rart her inne! Litt dumt egentlig!! men må jo lese det og føler jeg! Jeg skal til legen til tirsdag, så da skal jeg spørre og grave så det holder! Håper alt er flott og fint med mitt lille nurk! Det er veeeeldig ønsket og velkommen!! Uansett kjønn! :)

Skrevet

Noen ganger er det akkurat som om jeg har sting og!

Skrevet

Ja,vet hvordan du føler det.

Man leser jo ikke kun de positive trådene så kan bli litt på tuppa egentlig. Hehe.

Men jeg tenker som så at så lenge det ikke blør iallefall så er jeg rolig. ;)

Og SKULLE det komme litt blod så er jaggu meg det også normalt og ikke noe å bekymre seg for så lenge det ikke fosser og er mørkerødt.

Tenker jeg.

Skrevet

Hei Superteam!

Gratulerer med graviditeten!Så kjekt å se at du er gravid! Vi var jo begge prøvere i november :-)

Mageknip og sting er helt normalt. Mageknip kan du få pga tarmene jobber senere pga hormonene. Mange får også luftsmerter. Jeg hadde en del menslignende smerter, og de kunne være ganske ubehagelige :-/

Man blir jo bekymret, men det er livmoren som vokser, og da strekkes leddbåndene i livmoren. Jeg synes egentlig det var ganske betryggende å kjenne "vondter", da vet jeg at det iallefall var noe å gang inni der :-)

Når har du termin? Jeg har ca 22 august, så er er 13 uker nå.

Lykke til!

Skrevet

Hei petunia:)

Så gøy at du er 13 uker allerede! Gratulerer!!!

Ei venninde av meg har termin 31 august :)

gøy å få i august da!!!!!!!:)

Jeg har termin ca 15 oktober! ca.. litt forskjellige terminer på de forskjellige terminkalkulatorene! skal til legen i morgen tidlig så får se da:)

er 5+5 i dag! :) det går sakte men sikkert framover:)

Det er så bra å lese om at mageknipe er normalt! blir så mye lettere å ikke tenke negativt da:) takker til alle som svarer og deler sine erfaringer!!

Vi ses vel på 2 tri i noen uker før du går over til 3 tri da:)

du må fortelle hva kjønnet blir når den tid kommer :D

Lykke til!!

Skrevet

Jeg har også mageknip innemellom og det er godt å høre at det er ganske normalt. I tillegg får jeg ofte vondt hvis jeg har spist et "normalt stort" middagsmåltid. Virker som jeg ikke har plass til normale porsjoner og må trappe ned på mengden mat jeg spiser til slike måltider, da går det ganske greit. Er det noen som opplever det?

Har mange spørsmål siden dette er første graviditet for meg.

Skrevet

Hei igjen Superteam!

Takk for det! Jeg gleder meg veldig! Var på ultralyd forrige tirsdag og det var en fantastisk opplevelse :-) Så en baby som sprellet og vinket. Hjertelyden er den fineste lyden jeg noen gang har hørt :-)For en lykke! Gled dere! Jeg skal på ordinær ultralyd 22 mars, så det blir spennende. Håper jeg får vite kjønn da, jeg klør jo i shoppingfingrene :-)))

I begynnelsen så føler man tiden går saaakte, trodde aldri jeg skulle komme til 12. uke :-) Men nå når jeg har slappet litt mer av, så går tiden mye kjappere. Jeg blir 14 uker på fredag etter mensterminen.

Lykke til hos legen imorgen! Nyt svangerskapet :-)

Skrevet

Hei Kilter!

Når man er førstegangs så har man mange spørsmål :-)

Nå når du er gravid så jobber jo tarmene tregere. Så det kan kanskje være grunnen for at du har litt vondt i magen? Eller luftsmerter? Det er lurt å spise en del fiberrik mat, frukt og grønnsaker, samt drikke masse vann, det holder magen i gang :-) Men sikkert lurt å dele opp måltidene i mindre porsjoner. Jeg måtte det siden jeg har vært litt kvalm, da følte jeg meg mye bedre :-)

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Da har jeg vært hos legen!

Terminen er 15 oktober! Som forventet og jeg er 5+6 i dag :D Så i morgen er jeg 6 fullgåtte uker! Det blir gøy å stige inn i uke 7 :D

Tiden går jo sakte men sikkert mot 3 mnd! :) Fortsatt 6 uker igjen! Så 1 April, da er jeg 12+1, så det kan bli en gøy dag å fortelle fler at jeg er gravid! :D

Kanskje ikke alle som tror på det da siden det er 1 april :P

Ellers er det veldig normalt med magesmerter! Og det med fordøyelsen, da kunne legen annbefale å kjøpe en halv kilo druer hvis man slet med det!

Så har jeg tappet 8 glass med blod! Og fått masse brosjyrer og nr til jordmødre osv! Så når jeg kommer hjem fra jobb skal jeg lese litt i brosjyrene og finne meg en jordmor :D

Dette er gøy!! :)

Skal tilbake til legen 2 Mars å få svar på blodprøvene å få med meg helsekortet som jeg må ha med meg hos jordmor osv! :)

Jeg er skikkelig glad i dag! :D

Veeeeeeldig svimmel, men glad :)

Ha en fin dag jenter :D

Skrevet

Gratulerer, det er jo en lettelse å få det bekreftet hos legen :-) Dagen jeg fikk helsekortet var en stooor dag, følte meg veldig gravid den dagen ;-)

Jeg har tre kurver med blå druer stående på kjøkkenet, jeg har fått drue-dilla de siste dagene :-))) Har tidligere hatt appelsin-dilla, men nå er den over heldigvis. Spiser generelt veldig mye frukt for tiden :-)

Hver morgen spiser jeg knekkebrød med leverpostei sammen med et glass appelsinjuice. Dette er typisk "gravid kost" og jeg ble anbefalt dette. Jernbehovet ditt øker når du er gravid og leverpostei er jo naturlig rik på jern. Det kan være vanskelig å få i seg nok jern gjennom kosten, så hvis du drikker /spiser matvarer som inneholder C-vitamin, øker du utnyttelsen av jernet i kosten. Derfor er det bra å drikke ett glass appelsinjuice til måltidet. Dette står sikkert også i brosjyrene du har fått :-)

Jeg har sendt deg en pm Superteam :-)

Skrevet

Ja jeg føler meg litt mer gravid etter legeturen:)

Testen var veldig positiv og, så det er greit å få det bekrefetet hos legen uansett :D

Jeg har knekkebrød på jobb og baconost, som jeg spiser til frokost! Jeg har jernmangel og b-12 mangel fra før, så går på jernpiller uten resept og triobe på resept! Og i tillegg til det tar jeg lifeline gravid!

På jobb er det en veldig grei lunsjordning med mye forskjellig brød og pålegg + frukt for 350kr mnd! Så det er kjempebra! Så da er det leverpostei og makrell i tomat på jobb! :) Og et glass melk og litt frukt, så er det appelsinjuice hjemme! :) Spiser 3 ganger mer til dagen enn jeg gjorde før! Men har ikke lagt på meg av den grunn, er jo bare sunt å spise lite og ofte:) Lyster har jeg ikke fått enda! Lurer på hva jeg får lysten på! Mamma hadde gulrot! hehe :) Bedre enn sjokolade o.l da :)

Jeg har ikke lest i brosjyrene enda siden jeg skulle på jobb etterpå! Men skal nok lese litt når jeg kommer hjem :D

Dette er kjempegøøøy :D

Gleder meg til jeg er like langt på vei som deg :D

Skrevet

Takk for tips! Har allerede funnet ut at mye vann hjelper!

Skrevet

Jeg har ikke noe mageknip, de gangene jeg har hatt det har det ikke hatt med den lille i magen å gjøre! Hadde mye stikkinger helt i starten da det festet seg, men ellers har det vært svært lite av det, MEN hadde en rar opplevelse nå i helga.... ca dag 2 av mensen pleier jeg å få vondt inni rompa, det gjør til og med vondt å sitte! og å gå på do er et mareritt, og det kom ikke i uke 4-5 da jeg skulle hatt mens, men nå i helga i slutten av uke 7 kom det igjen! Merkelig å oppleve sånt...

Dette er nytt for de fleste av oss, og tror det er greit å bare ikke uroe seg for alt! Vi kommer til å ha mange "vondter" av rare slag innen svangerskapene er over, så det eneste vi kan er å la det skje, og nyte resten :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...