Gå til innhold

arrgh, syntes liksom at alle får til den hersens amminga;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange der ute som sliter med amming og nok melk. Det er andre uken jeg pumper meg nå, så veslefrøkna får mm på flaske, samt ca 200ml med mme i løpet av døgnet. Kjenner at jeg blir litt deprimert av å tenke på at amming og pumping antagelig blir lagt på hylla snart, og flasker, sterilisering og mme blir vår nye hverdag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er datteren din to uker? Jeg slet fryktelig med ammingen de første ukene! Pumpet med annenhver time hele døgnet, gav ungen mat på mange forskjellige måter (med sonde, sprøyte, kopp og tilslutt flaske), samtidig som jeg skulle forsøke å amme! Hele døgnet gikk i pupping, koking av flasker, rengjøring av pumpe, mating og mange fortvilte øyeblikk. Da ungen min ble tre uker gammel, fikk jeg endelig et lite lyspunkt i ammehverdagen! Plutselig tok hun brystet, vel og merke med brystskjold på. Har du forsøkt det? Fikk ikke fullammet henne de første dagene, men plutselig en dag gikk det også veldig fint! Jeg forsøkte deretter å avvenne henne skjoldet og da hun var omtrent 6 uker begynte hun å ta brystet uten skjold! Nå går ammingen veldig fint :) Jeg angrer ikke for at jeg var så tålmodig, men var veldig nær ved å gi opp noen ganger!

Håper det ordner seg for deg!

Skrevet

Du er ikke alene. Det gikk fem seks uker før jeg følte jeg fikk til. Det var rett og slett helt jævlig i starten. Eller ikke bare i starten, ble aldri helt komfortabel. Så da det begynte å minke på melkemengden rundt 4 mnd hadde jeg ingen problemer med å gå over til MME.

Skrevet

Jeg hadde det på samme måte som Purlykke, men etter 6 uker fikk jeg til fullamming jeg også. Hadde både for lite melk og en unge som ikke ville suge av brystet. Mitt råd er å be om hjelp/veiledning på helsestasjonen, og ikke gi opp med det første. Jeg var veldig nær ved å gi opp, fordi det er så utrolig slitsomt i starten. Men nå er jeg veldig glad for at jeg får til ammingen. Det er utrolig lettvindt og gjør hverdagen min bedre enn da jeg måtte gi tillegg med mme.

Stå på:-)

Skrevet

Jeg sleit ikke i begynnelsen, men alt ble tull og et eneste slit da hun var tre mnd. Hun hadde dienekt på tiende dagen da jeg endelig fikk stappet i henne flaske. Nå er det sånn at jeg har pumpet meg siden da, og supplert med litt mme når det har trengtes. Hun er 8 mnd nå, og jeg pumper fremdeles. Forstår ikke helt hvordan jeg har orket, men sånn ble det nå.

Det er fælt at det presses på overalt om den amminga.

Skrevet

Hvis du tar deg tid til å lese litt her på ammedebatten, så skjønner du at du ikke er alene.

Min historie er noe tilsvarende de over (- pumping utover 2 mnd). Holdt på å bli sprø jeg og. Det er MANGE som sliter. Helt vanlig de første 2-3 mnd. Men så går det seg ofte til. Selv om det kan virke som tida står stille akkurat nå, og lyset i tunnelen ikke er å se, så vit at slitet er verdt det. Det er en viktig jobb du gjør! Husk det! Og skulle det vise seg at du ikke har nok melk, så er ikke MME gift, det er helt ok mat for babyer - men det betyr ikke at du må slutte å amme :)

Skrevet

Synes det er tidlig å begynne å bekymre seg over dette etter bare 2 uker.... Vi hadde ammingen i boks etter 5 mnd (men hadde svak prematur).

Det beste tipset er å ikke bekymre deg. Det stopper melken har jeg hørt. På SH sa de at vi som hadde store helseproblemer som regel aldri hadde problemer med ammingen, for vi rakk ikke å bekymre oss over den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...