Oslojenta79 Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Ikke intr i å stå på beina.Beina "svikter" når jeg lar han stå på meg.Noen andre?Når er det de beg å bli sterkere??
Gjest Kira06 Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Datteren min er helt lik, og hun blir 5 mnd neste uke. Har ikke sjans til at hun skal "stå" på bena på fanget mitt. Men det er ikke noe uvanlig, så lenge du merker at utviklingen på andre punkter er som den skal.
Oslojenta79 Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2010 Han virker veldig sterk ellers..Mener førstemann var likedan,og hun gikk ganske sent..
MathildeC Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Første jenten vår var sånn, og hun krabbet og gikk sent (krabbet 1 år, gikk 16 mnd). Men alt var helt fint med henne, så vi stresset ikke så veldig. Jeg aner selvfølgelig ikke om det er noen sammenheng mellom det å ikke ville "stå" på beina og det å gå sent. Nå har vi fått en jente til, og hun spenner fra og "står". Vi er spente på om hun vil gå tidligere, eller være som storesøster. Begge deler går helt greit :-)
MathildeC Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Hun er forresten 4 mnd nå, men har vært slik i en mnd allerede.
Nøtt Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Han trenger ikke å være svak i beina av den grunn. Babyer skal ikke stå. Det kan hemme utviklingen og gjøre dem hjulbeinte. Synes ikke du skal stresse med det. La ham heller ligge masse i mageleie, så utvikler han seg naturlig.
Mikkemafian Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Enig med nøtt:) Og dessuten er det veldig mange som ikke setter beina under seg når de "skal stå" det er ingenting i veien med dem likevel. Noen er seine til å gå, noen er ikke. De aller fleste er helt innenfor normalen!
Gjest Skrevet 12. februar 2010 #8 Skrevet 12. februar 2010 Barn er jo ulike.. Dette varierer jo.. Min er ca 4 og en halv mnd. og er ganske så sterk i bena (ikke meningen å briefe)..
meandmylittle Skrevet 12. februar 2010 #9 Skrevet 12. februar 2010 Skjønner egentlig ikke vitsen med at en 4 mnd gammel baby skal stå på bena jeg? Snakket litt med fysioterapauten min nå denne uken og vi snakket litt om nettopp dette+ det med at noen trener ungene sine på å sitte selv. Dette vil bare resultere i at motorikken til baby blir dårlig fordi de ikke lærer selv å sitte og stå osv.. Unger er klare til å sitte når de setter seg opp selv og ikke når foreldre setter dem opp. Det samme gjelder å stå, de er klare for det når de reiser seg selv. Min gutt reiste seg opp i fanget mitt når han var 6 mnd og da holdt jeg han i fingerene, så du trenger ikke begymre deg for at han er svak, de ordner dette selv de små, når de er klare for det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå