Gå til innhold

Dere med MA/SA

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 uker og innvendig UL hos gyn ..så ikke hjerteaktivitet og fosteret er for lite...Legen sa nesten ingenting bortsett fra at han ville så at hjertet banker..tror ikke at det er noen sjanser at jeg er kortere på vei ..Ville sende meg til ullevål men ombestemte seg og spurte meg om jeg kan komme til kontroll om noen dager...

MEN DET ER SKUMMELt fordi jeg ikke blør og var kvalm igår kveld og idag morges..jeg vil bare gå videre.med livet mitt nå .hufff...

Dere som har mistet i MA ...jeg er så redd for utskrapning...uffffffff..håper bare at jeg begyner å blø..og at jeg trenger ikke piller eller utskrap...

Jeg har mistet en gang før erdet habituell abort?

Fortsetter under...

Selve utskrapinga synes ikke jeg er noe å grue seg til i det hele tatt. Deilig narkose og plutselig var jeg våken og veldig lettet over å være ferdig med ustabil blødning og smerter, og ikke minst utskrapinga forkorter prosessen, som er ypperlig for dem som vil bli gravid på nytt igjen fortest mulig. Jeg gikk gjennom 3 cytoteckur på forhånd og dette hadde ingen effekt, så utskraping ble aktuelt.

Nå venter jeg utålmodig på mensen som er forsinket pga ustabile hormoner (dette kan skje etter at man har vært gravid). Har ventet i 7 uker nå. Snakket med en gynekolog i dag og hun sa at jeg bør vente i 2-3 uker, hvis ikke mensen har kommet til da så skal jeg på sykehuset for å bli undersøkt. Vil jo bli gravid igjen fortest mulig :)

Er ikke habituell abort hvis du har hatt MA/SA tre ganger....tror jeg???

Hei,

Takk for svar..får håpe at du får mensen snart og kan begynne prøvinga med en gang .... krysser fingrene for deg !!!!!!!

Ufff det er grusomt...Jeg har hatt en forferdelig dag...grått masse..jeg som trodde at denne gangen blir jo lettere å takle enn første gangen...

Vi kommer ikke til å prøve før vi går til utredning fordi jeg mista 2 ganger..første gangen var det i 2008 og den var ikke planlagt..men fikk vondt av det likevel..Nå ble jeg gravid på første forsøk....

Jeg tør ikke håpe at legen tok feil og at jeg er kortere på vei..men skal se på fredag...

Klem fra meg HI

Jeg prøvde med Cytotec, men det funka ikke, og jeg var ikke tålmodig nok til å prøve flere runder med det, så da ble det utskrapning. Helt komplikasjonsfritt og fint (faktisk), men det gikk over 7 uker til jeg fikk tilbake mensen, og den er den verste jeg har hatt.. Kan ikke fri meg fra å tenke at alt hadde vært bedre hvis Cytotec'en hadde funka. Blø det ut selv liksom. Kanskje kroppen hadde funka kjappere igjen da?

Habituell abort tror jeg = 3 ganger sa/ma med samme mann..

Det er vanligvis ikke unormalt vondt første gang man har mensen etter utskrapning, så ikke bekymre deg for det. Blødningen pleier å være litt mer klumpete enn vanlig etter en abort, men det skal ikke gjøre vondt. Dessuten, det tar ofte en del uker før kroppen finner tilbake til normalen, så ikke uvanlig at man må vente litt ekstra lenge på neste mens. Hold ut, snart er kroppen seg selv igjen... :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...