Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 er engstelig, for det er jo laaangt over det normale vel?:/ noen med like mål?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Tja.. Får se i morgen Men har alltid vært enten over eller øverst på det grønne
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 ja, samme her. har vert øverst på det grønne og steget jevnt, men igår ble prikken over det grønne feltet gitt.. Men noen som vet om SF målet kan påvirkes av hvilket leie baby ligger i? For min baby sitter godt på rompen, og jeg har på en måte en litt "høy" mage. Om målet kanskje stabiliserer seg visst baby snur seg med hodet ned? Dette ble litt rotete, men håper noen skjønner hva jeg mente:)
ho81 Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Ja målet har litt å gjøre med hvordan barnet ligger. Det er ingen grunn til bekymring vil jeg tro. Jordmor/lege vil nok henvise deg til ultralyd om de syns det er unormale mål! Så ta det med ro, og nyt tiden Med mine har SF målet ligget utenfor hele den firkanten fra uke 34, og det har med hvordan livmora mi er formet, i tillegg til at jeg har fått store barn. (største var 4750gram og 54cm!)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 åå, det var et beroligende svar:) ja, regner med att jordmor gir beskjed visst hun syns att det er noe rart med det, men uansett klarer man ikke slutte å tenke å være detektiv selv Men skal prøve og puste og heller kose meg den siste tiden! kommer nok til å savne de store målene og magen etterpå, så.
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Symfysemål har veldig mye med hvordan babyen ligger. Og samtidig har det selvsagt med størrelsen på både mamma'n (lengde på ryggen/høyde og bredde generelt) og babyen. Likevel trenger ikke et høyt symfysemål bety stor baby eller lavt symfysemål bety liten baby; forrige svangerskap lå jeg godt på over gjennomsnittet på SF-mål gjennom hele svangerskapet, og jordmor advarte meg om at barnet trolig kom til å bli ganske stor (jeg veide selv 4,2 kg da jeg ble født) - men jeg fødte likevel en gutt som var akkurat på gjennomsnittet i både lengde og vekt! Denne gangen har jeg endel lavere symfysemål. Så gjenstår det jo å se om det har noen betydning for størrelsen på baby'n...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Jeg ligger fint på linje, rett utenfor det grønne feltet. Barnet er estimert til ca 3800-3900 så det er ikke alt for stort:) Snakket med jordmor om det på forrige kontroll. Hun mente jeg hadde rikelig med fostervann, men ikke farlig mye. Er i uke 36.
Anne-B. Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har ligget høyt over ved hvert svangerskap fordi magen sitter høyt hos meg. I følge beskrivelsen på min side skal livmora være 4-5 cm over navlen, men jeg har den mye lenger opp enn det. Så lenge du ikke er syk på andre måter, er det neppe noe å bekymre seg for. Har du ikke snakket med jordmor / lege på kontroll om dette?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Jo, jeg har snakket med henne om det, men har ikke fått noe særlig til svar når jeg har spurt:/ enten var tilfelle en gigantisk baby, som hun sa, eller så er det bare masse fostervann... hun sa att mål på 33 er det samme som en som er mellom 36-39 uker på vei.. så ble bare litt paff, også fikk jeg ikke sagt så mye. Dum som jeg er:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå