Gå til innhold

Dere som gir flaske, hvordan gjør dere det når dere skal ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte på trilleturer, kafeturer etc. Lager dere til flaska på forhånd, eller har dere med termos? Kunne tenkt meg å fått noen praktiske råd som gjør det lettere for meg å komme meg ut på tur.. Har ei jente på 2 uker, og har ikke vært ute på annet enn butikken ennå... Råd og tips mottas med takk;))

Fortsetter under...

Skrevet

Gi mat rett før du går ut på tur. Min sover i flere timer når vi er ute, då det er ihvertfall ikke noe problem her :)

Kan jo bare koke opp vann hjemme og ha på flasken og blande oppi mme på kafe`en og varme den i microen der eller på et stellerom :)

Eller som du sier selv, ha på termos.

Er hun bare 2 uker er del vel ikke så lenge dere kan være ute i denne kulden heller.

Skrevet

Jeg delammet, men hadde alltid utstyr til å gi flaske i tilfelle han slo seg vrang mens vi var ute: flaske, bege til urinprøve (perfekt størrelse, kan kokes) med pulver, liten termos med varmt vann og liten flaske med kald vann (evt. kjøpe flaskevann på kaffe og dele med Trollet). Alt ble blandet like før servering. Brukte denne metoden fra vi begynte med å gi MME rundt 4 mndr frem til han var omtrent 8 mndr og sluttet med melk på dagtid. Funket bra for oss.

Skrevet

Samme som trollemor. Kjoepte en liten termos som bare tok 5 dl som jeg hadde varmt vann paa, det holdt somregel til 3 flasker. Greit naar det ikke er for stort. Og en vanlig som brusflaske, 0,5 l som jeg seriliserte og hadde kalt vann paa.

3 beger med ferdig oppmaalt pulver, brukte ogsaa disse som man faar paa apoteket til aa levere urinproeve i.

Skrevet

Jeg fikk ikke opp de andre svarene, men kan gi deg de rådene jeg fikk på samme spørsmål. Regner med det er mme, og ikke mm. du har med.

- pulver på flaske og varmt vann på termos brukte mange når de var så små. Du må jo vite hvor mye vann du skal ha oppi, men du kan jo sjekke det hjemme først.

- ferdig nan er greit å ha liggende i veska i tilfelle noe skulle skje, men så små kan jo få magevondt av kald drikke. Jeg kjenner mange med større barn som gir den kald.

Skrevet

jeg tok å kokte vann og tok halve dosen med vann i flaskene en stund før så det var lunkent når vi gikk ut. Og så en liten termos med varmt vann. Blandet til ca temp og tok i pulver. Avkjøler i kaldt vann. Og det har man jo egentlig overalt så:)

Annonse

Skrevet

Takk for svar;) Vi får bare prøve oss frem... Fikk tlf fra mamman min nå, og hun hadde kjøpt en sånn thermopose til å ha 2 Avent flasker i, og de holdt på varmen i 4 timer;))

Syns det er kvisomt å være med på trilleturer hvis hun plutelig våkner, for da SKAL hun ha mat momentant...

Sliter med amminga og melkeproduksjon, så jeg må nok belage meg på mme og flaske.

Skrevet

Lykke til!!! Det er kjipt i starten når de små har sånn hastverk:)

Jeg har forresten en liten solskinnshistorie når det kommer til amming. En god eletrisk pumpe fikk opp produkuksjonen etterhvert, og tvillingene tok ikke pupp før de var 2 mnd. Mme gjorde absolutt jobben, men det er deilig å kunne ha muligheten til å legge til babyen.

Gjest irismor
Skrevet

Vi hadde en slik Avent termobag med plass til 2 aventflasker i. Lagde mme ferdig på flaske hjemme og så var det bare å tusle av gårde. Fungerte veldig greit hos oss. Og pappa`n var veldig fornøyd for da kunne hun være med ham på tur uten at han klarte å "krølle" til noe :-)

Skrevet

Åhh, tusen takk for to koselige svar:) erteposen+4 og irismor. Er redd hun har fått "puppeskrekk" for hun blir helt desperat når jeg legger henne til, enda jeg vet det er rundt 60ml der hver andre time(i hvertfall ut i fra pumpinga).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...