Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Vi har ei diger spyflue i huset. Den materialiserte seg plutselig i stuen i går. Ute er det kuldegrader, og jeg har ikke hjerte til å slippe den ut, da går den vel en langsom, pinefull død i møte. Å slå den ihjel er ikke aktuelt. Jeg er altså ingen morder. Så hva gjør jeg med Fluen?( Den er som et husdyr som har fått navn). Hva hadde du gjort?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Hadde slått den i hjel. Spyfluer sprer smitte og legger også eggene sine i mat og er derfor ikke noe en vil ha i huset.
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Om sommeren fanger jeg fluer og den slags med et lite glass og slipper dem ut. Som vinteren synes jeg det er mer barmhjertig aa drepe dem. De har livets rett, men ikke i mitt hus. Eller du kan gjoere som en smule fanatisk buddhist-kompis av meg. Han samler insektene i et akvariumaktig greie og forer dem til det er varmt nok til aa slippe dem ut eller de doer av alderdom.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Alt liv har livets rett til det blir drept. En vegetariansk løve hadde dødd.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Tror nok jeg er en skap-buddhist, jeg HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå