Gjest Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Både min sønn, min kjære og jeg syns det er utrolig kos å gå i svømmehallen sammen, og pleier å gå en gang i uken. Men de siste ukene har jeg fått enormt mye kynnere av å være der (enten får jeg dem allerede mens jeg er der, ellers ligger jeg som en krok i sofa'n hele resten av ettermiddagen/kvelden). Er dette kroppens måte å forsøker å si fra at jeg bør slutte med denne slags aktiviteter?
Anne-B. Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Det er en måte å si fra om at du skal ta det mer med ro. Jeg tok ikke hensyn til dette og ble lagt inn på sykehus med tegn til premature rier.
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Virkelig? Må ærlig innrømme at jeg vurderte å droppe å skrive dette innlegget, da jeg trodde det ikke var noen sammenheng mellom hvor mye/hyppige kynnere man har, og når riene starter. Men det kan altså være det?!?? Tenkte bare det kunne være et signal fra kroppen om å ta det roligere- ikke at det kunne føre til noe mer..!
Anne-B. Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Jeg hadde ikke premature rier, men det var nummeret før. Jeg overså kraftige kynnere og fortsatte med det jeg drev med. Har blant annet flyttet og jobbet og organisert andre ting, så det ble for mye stress. Jeg fikk to ukers sykemelding og måtte avlyse en reise til Oslo og operaen fordi legen anbefalte meg sterkt å gjøre det. Det må ikke gå over til rier, men det kan gjøre det. Som jeg skrev til deg, så er det tegn til deg om å ta det mer med ro. Om man kjører på, kan det utvikle seg. Om det er du som har gutten med deg i garderoben, kan det hende at mannen din skal ta over stellet og tilsyn, slik at du bare har deg selv å tenke på. Det kan dere jo prøve i første omgang, og om det likevel fortsette, så kan det hende at du bør la være. Skulle ellers tro at det var godt for gravide å gå i bassenget, siden man blir så å si vektløs i vann.
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Takk for gode svar, Anne-B Vet ikke hvor lett det er å ta det mer med ro ang. svømmehallen, for det er ikke meg som har med gutten i garderoben, og når vi kommer i vannet, gjør jeg pent lite annet enn å flyte rundt på sånne "flytedyr" mens gutten min klarer seg veldig bra uten min assistanse. Så kanskje det er på tide å droppe turene i svømmehallen til etter fødselen, siden jeg ikke kan bli stort mer inaktiv der enn jeg allerede er, - hvis ikke jeg skal egge meg flat og sove ved bassengkanten! Men det blir nok en tur iløpet av denne uka også, bare for å se hvordan det går. Så får jeg vel heller lytte til kroppens signaler dersom det går like "dårlig" denne gangen også... Tusen takk for svarene
Anne-B. Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Nemo problemo. Høres jo ut som at du gjør alt for å slappe av i vannet, men om du ikke opplever dette ellers eller at det gjør vondt, så skal det ikke være noe fare. Skal selvfølgelig ikke si det for sikkert, men for min del hadde dette stått på noen uker i strekk, så det var ikke rart at jeg gikk på en smell til slutt. Vi skal nok ta en tur i svømmehallen vi og snart, fikk fribilletter til en tur til da vi flyttet til kommunen. Kos dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå