Gjest Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Min datter er født 05.04.09.(uke 38+0) Hvor mange uker perm har vi rett på da? Link til nav sine sider med regler og slik? Jeg finner ikke frem...
Guttemamma75 Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Dere har rett på like mange uker som alle andre forutsatt at dere har opptjent rett til det ved å ha jobbet i minst 6 mnd av de siste 10 og at du har tjent minst 35 000 kr... Du kan da velge 100% dekning (100%lønn) i 43 uker, eller 80% dekning(80% lønn) i 53 uker. Dere mister de 3 ukene som er ment å være før fødsel. 10 av disse ukene tilfaller far om mor har jobbet i mer enn 50% stilling i opptjeningsperioden. Om barnet er innlagt på sykehus begynner ikke permisjonen å løpe før dere blir utskrevet.
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Fant dette på nav nå: "Hvis fødselen er før 1. juli 2009, er stønadsperioden henholdsvis 44 eller 54 uker." Vi har ifølge nav mistet 11 dager, noe som for enkelhets skyld vil si at vi da er nede i 52 uker? Mannen fikk tlf fra de idag, ettersom vi har søkt om å utsette sin perm med 2 uker. Jeg har 2 uker ferie etter endt perm. før han skal ta ut sin del. Fikk beskjed om at det kun var 6 uker igjen til han og ikke 8 som vi trodde. Kan godt være vi har regnet feil men finner ingen års kalender her i huset som kan være grei å se på når jeg prøver å tenke..
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Takker for svar forresten. Ble bare litt satt ut nå, hadde liksom regnet med at vi hadde sikret pass av snuppen ihvertfall ut april
Kamomille Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Så lenge barnet deres er født før 1 juli 2009 får han jo kun 6 uker. eller 1. juli ville han fått 10 uker:) Hvordan får du til at han skal ha 8 uker?
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Vi trodde vi hadde satt det opp sånn at han tok ut 2 uker av de som kan deles fritt mellom oss, i tillegg til de 6 som er tildelt far. Burde jo være enkelt nok det om vi hadde regnet rett. Far kan jo ta ut mer en akkurat de ukene som er øremerket han
Kamomille Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Er fullt klar over det:) Her tok far ut både febdrekvoten og ALLE fellesukene. Men du skrev at han skulle ah SINE 8 uker etter endt permisjon:) Forsto derfor ikke at han skulle få noen av fellesukene:) beklager beklager......
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Hehe. Skjønner. Og jeg skriver jo som om alle vet akkurat hva jeg mener til en hver tid. Verdens navle vettu. Men synes så synd på han. Han hadde gledet seg sånn til de 8 ukene sine hjemme med snupp. Jeg sier jo det at han bare får ta ut perm uten lønn, som jeg gjorde. Men han er ikke sikkert. Vet ikke om vi har råd liksom. Kommer nok til å krangle igjennom at "joda- vi har det!" Burde ikke være noe problem. Synes ikke han skal gå glipp av den tiden med datteren sin bare fordi vi tenkte litt feil..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå