Gå til innhold

Dere som bor i blokk el.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hilser folk i blokka på dere når de ser deg? Selv om du ikke kjenner vedkommende. Folk gjør det her, koslig igrunn. Men er ikke vant til det fra forrige borettslag vi bodde i. Er en sånn fyr i begynnelsen av førtiårene eller noe som bestandig skal hilse og snakke med meg og ungen når han ser oss, og presser seg inn i heisen når den er iferd med å lukke seg igjen. Han hilser aldri når han ser samboeren min med datteren vår :P Jeg synes det er litt merkelig og ubekvemt å snakke sånn med folk jeg ikke kjenner, men sikkert bare fordi jeg ikke er vant til det. Hvordan er det der dere bor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hilser vi på hverandre. Slår kanskje av en prat om været, om posten har kommet og slike trivilelle hverdagsting. Bor mange eldre i blokka her og de liker å skravle. Synes bare det er koselig :D

Skrevet

Jeg blir rett og slett lei meg, hva er det med nordmenn? Er man virkerlig så redd for andre?!

Er det ikke koselig at naboene hilser?

Er godt å se at min generasjon har fått reist litt. Kom dere litt rundt omkring i verden å slutt å vær så redd for mennesker.

Og med rundt i verden så mener jeg ikke Gran Canaria hvor de selger brunost og grandiosa på butikken.

Skrevet

Jada, her hilser noen, men slettes ikke alle. De fleste tenker vel som deg..

Skrevet

Vi hilser og prater med hverandre.

Digger blokka vi har flyttet til. Bodde i en annen blokk i samme borettslag tidligere, der hilste ikke alle. Mye dårligere stemning der. Kjempekontraster innen borettslaget.

Skrevet

Her hilser de fleste, jeg hilser bestandig, Enkelte hilser aldri tilbake, men det stopper ikke meg :) Hva er det med folk som ikke hilser tilbake?

Noen stopper jeg og slår av en prat med,

Skrevet

Helt enig! Og når man bor tett på andre mennesker så er det greit å ha en god tone med de andre i blokka eller i oppgangen.

Her tar vi ned søpla for hverandre, passer katter og jeg har til dags dato aldri fått naboklager for fest el. Og det er sikkert fordi vi snakker med hverandre og har en trivelig tone.

Nå er jeg vokst opp i ei lita bygd der folk hilste på hverandre uansett om man kjente dem eller ikke. Og det er noe jeg har tatt med meg. Det koster så lite å hilse og smile ;)

12:48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...