FrøkenSprøken Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Var fortvilt fordi tre (snart fire) åringen vår stort sett bare liker den klassiske "norske" maten som pølse, kjøttkaker, fisk, potet o.l. Vel, han elsker pesto, tunfisk og hvitløk også, men ikke PRØV deg med en grønsak! Til nød broccoli eller gulrot! Jeg er veldig glad i spennende mat selv, og begynner derfor å bli litt lei. Dessuten går det i de samme, kjedelige rettene dag ut og dag inn... Men nå har jeg kommet på to nye retter som vi ikke har brukt før. 1. Kjøttboller, potetmos, fløtesaus, broccoli og tyttebærsyletøy. Ikke såååå spennende, men heller ikke noe jeg er lei av. Gjerne hjemmelagd potetmos og kjøttboller, men man trenger jo ikke hvis man har det travelt... 2. (Her kommer det forslaget jeg er mest fornøyd med:) Kyllingnuggets! Stek kyllingfilleet med krydderblanding fra santa maria. Kan serveres enten som nuggets med dipp, eller i lefse med guacamole, salat, grønsaker, ris o.l. Dette skal vi ha i dag. Hvis mini liker nuggetsene, kommer jeg til å lage ganske mange, og fryse dem ned. På det viset kan jeg bare ta opp noen slike til ham når vi voksne for eksempel vil ha scampi eller lignende. Så koker vi ris til. Noen flere som har barnevennlige (grønsaksfrie) middagsforslag?
Lykkekløver Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Kyllingkjøttboller og pasta i tomatsaus er poppis her! Tomatsuppe og pannekaker er også favoritter. Skal prøve forslaget ditt med kyllingnuggets, hørtes veldig godt ut!
Renate :-) Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Stekt svinekjøtt eller kyllingfilet med wokgrønsaker og sursøt saus med ris til går virkelig ned her hjemme... 2 år gammel gutt....
Renate :-) Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Men du studentmamma får inntrykk av at du lager nuggets selv fra bunnen?? Kunne ikke tenke deg å dele oppskriften vel? Hørtes spennende ut... De her ferdig på butikken er jo svindyre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå