Gå til innhold

Fant kul i armhulen...HVOR skummelt er det egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt engstelig, men skal til lege i kveld. Satser på at det ikke er noe skummelt, men tenkte å høre her inne om noen har erfaringer med det samme?

Fortsetter under...

Skrevet

Lurt å få det sjekket!! Det kan være flere ting, men det verste er vel brystkreft. MEN det kan være myyye annet. Så ikke ta noe på forskudd nå. Bra at du sjekker. :) Håper det er hovne lymfeknuter eller noe sånt.

Skrevet

Kan jo være en fettkul, hovne lymfekjertler (uten at det trenger å være noe skummelt i det hele tatt). Men ta turen til legen og kryss fingre og tær for at det ikke er noe fælt. Kan også være at du har barbert deg under armene og at du har fått betennelse i en hårsekk i verste fall :)

Lykke til :)

Skrevet

De fleste kuler er jo ikke kreft, unntaksvis er de det, så dette går nok bra. Fant en selv, og det var en fettkul.

Skrevet

Få det undersøkt. NAIVT Å TRO AT DU SELV ALDRI BLIR RAMMET.......

Skrevet

Det står jo at HI skal til legen i kveld. Slutt å skrike.

Annonse

Skrevet

Hei, takk for svar.

Håper selvfølgelig at det bare er en fettkul eller lymfekjertel eller noe sånt.

Moren til min datters venninne fikk nettopp (i går) vite at hun har brystkreft, så man blir jo litt redd.

Skrevet

Så godt at du skal til legen ikveld:) Håper alt går bra, og at det ikke er noe å være redd for:)

Uansett vil jeg bare si at finner man en kul i det området, få det sjekket av legen så fort som mulig, ikke tro at det ikke kan skje deg.. Og dette var ikke ment til deg HI, jeg vet at du skal til legen senere ikveld:)

Lykke til!

Skrevet

Jeg får alltid en liten, øm kul i venstre armhule når jeg skal ha mensen, eller er gravid.

Har sagt det til lege, og det er visst helt ufarlig siden den kommer bare når tr eller baby er i gjære - det er no' hormonelle greier som gjør det:)

Vet ikke hvordan det er med deg, men håper virkelig det er en helt uskyldig kul - lykke til hos legen i kveld:)

Skrevet

Mest sannsynlig er det en tilstoppet hårsekk, altså en slags kvise.

Skrevet

Min erfaring er at det ER skummelt. Fant selv en kul og har nylig fått vite at det er lymfekreft.

Skrevet

Huff, stakkars deg, anonym 14:16.

Kan du fortelle litt om hendelsesforløpet fra du oppdaget kulen til du fikk bekreftet at det var lymfekreft?

Du skal vel på cellegift nå, da? Lykke til - ønsker deg alt godt!

HI

Skrevet

Tja, de første undersøkelsene var blodprøver, ultralyd og vevsprøve (cytologi). Og når svaret var Hodgkins lymfom fikk jeg en samtale med legen som sendte henvisning til sykehuset og svarte på spørsmål.

Så ble jeg kalt inn til overlege på kreftavd. på sykehuset og han har bestillt CT røntgen og operasjon av den største kulen i armhulen, slik at de kan fastslå 100% at det er riktig diagnose. Foreløpig er det 95% sikkert.

Behandling av Hodgkins er cellegift og stråling. Så ja, det starter opp om en ca to-tre uker.

Takk for omtanken.

Annonse

Skrevet

Takk for svar. Håper du kommer gjennom behandlingen uten alt for mye ubehag!

HI

Skrevet

Jeg fant en kul i armhulen. Det var en melkekjertel. Ammer du?

Skrevet

Nei, har sluttet for lenge siden, så det er nok ikke det.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...