Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #26 Skrevet 10. februar 2010 De stenger vel ikke strømmen etter en purring, så her må det jo være mislighold over tid. Hva med kredittkort da? Har dere noe å gå på der? Kan jo betale inn med en gang dere får lønn.
Guri malla Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #27 Skrevet 10. februar 2010 Hunden vår er en velig viktig del av livet vårt, så den blir prioritert. Hva andre måtte mene om det, bryr jeg meg ikke om. Det er en hund vi har hatt i 5år og klart vi har masse følelser for den hele familien. Det er kun 1 regning det er snakk om, jeg trodde man måtte ha missligholt strømregning mer enn dette, derfor vi prioriterte som vi gjorde, har normalt sett grei inntekt med rom for utskjeielser, men ble altfor mye som skjedde denne perioden. Har googlet litt og det står så fint at man bare kan ta kontakt med selskapet for å enten dele opp beløpet eller få en utsettelse, det er sprøyt, her er det hårda bud, er jo kun snakk om noen få dager.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #28 Skrevet 10. februar 2010 "En viktig del av det å ta til seg et dyr er å kunne betale for det hvis det skulle skje noe." Nettopp, og har man ikke råd til å forsikre hunden sin, så lar man være å ha hund. Får man dårligere råd slik at man må si opp forsikringen så sørger man for å omplassere hunden siden man da ikke har råd til den lenger.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #29 Skrevet 10. februar 2010 Om dere har grei økonomi ellers, som du sier så er det jo ingen sak. Dere betaler strømmen med kredittkort og betaler inn det dere tok ut igjen med det samme dere får lønn om noen dager.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #30 Skrevet 10. februar 2010 Andre henvendelser For andre henvendelser til Forbrukerrådet, send e-post eller ta kontakt via Forbrukerrådets sentralbord på telefon 23 400 500. Ta en telefon dit da. Hør hva de sier.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #31 Skrevet 10. februar 2010 Oppdater oss på hvordan det går da!
MammanTilEmma❤ Skrevet 10. februar 2010 #32 Skrevet 10. februar 2010 er veldig glad i dyr selv, men har heller betalt strøm enn en oprasjon til hunden på 20 000 altså!
Madeleine80 Skrevet 10. februar 2010 #33 Skrevet 10. februar 2010 Har forståelse for det ja. men det er desverre en kynisk bransje her skal pengene inn. Men en siste mulighet er sosialkontoret de er pliktige til å betale regningen hvis kunde ikke har mulighet.Spesielt når det er barn i bildet.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #34 Skrevet 10. februar 2010 Sosialkontoret er ikke pliktige til å betale regningen, de kan kreve at du selger noe, låner av andre, de kan gi et kortsiktig lån osv. Hadde jo vært enkelt om man kan dille bort pengene sine og så gå og få regningene betalt av sosialen.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #35 Skrevet 10. februar 2010 Du må nok ligge mye lenger etter m regningene enn du forteller, for du får ikke varsel om stenging før det har gått minst 3 mnd etter første forfall, og så kan det gå opptil 1-2 mnd til før de virkelig stenger..så hvis du har fått varsel om stenging nå så skulle strømmen din vært betalt tidligt i høst.. Vet dette fordi jeg jobber med det.. Og ja de stenger uansett minusgrader ute...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #36 Skrevet 10. februar 2010 Broren min jobber i et strømselskap, og han sier at det går opp mot et halvt år før strømmen faktisk blir stengt. Så jeg tror de bare skremmer dere for å se om ikke pengene kommer inn fortere.. Dessuten kan de ikke stenge strømmen om det bor barn på adressen.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. februar 2010 #37 Skrevet 10. februar 2010 Enten skremmer el-selskapet dere med overdrevne trusler for å få dere til å betale, eller så forteller du ikke hele sannheten. For å strenge strømmen skal det ha vært mislighold av betalinger i lang tid, og man får både en og to purringer, samt stengevarsel før det i det hele tatt blir vurdert. I tillegg har alle strømleverandører jeg kjenner til mulighet for avbetaling eller utsettelse av innbetaling. Dette vet jeg, for jeg har jobbet for en av de største strømleverandørene i landet. Så her er det noe som slett ikke stemmer.
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #38 Skrevet 10. februar 2010 Jupp. Dere har kanskje daarligere oversikt over oekonomien enn du tror HI? Hvis dere ikke faar utsettelse faar dere isolere huset saa godt dere kan og kanskje overnatte hos noen gode venner. Eventuelt laane varme soveposer og en primus til aa lage mat paa (bruk den kun ute).
Guri malla Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #39 Skrevet 10. februar 2010 Kan love dere at det er kun 1 regning det gjelder, uansett hva dere som vet dette mener. Men er jo mulig at de kun vil skremme oss men... Men det er mulig at det løser seg, ringte banken og fikk forskudd, så nå har jeg vært å betalt regningen og fakset over kvittering. tenkte ikke på at vi kunne gjøre det og kviet oss for sånn forbrukslån, men det hadde vært siste utvei selv om det er rådyrt, strøm må man ha. Nok en gang, takk for innspill både på godt og vondt dette skjer ikke 1 gang til hehe
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #41 Skrevet 10. februar 2010 så godt at det ordnet seg:) litt sykt at de opererer på dette viset etter dødsfallet på den gamle mannen..dessuten gikk de ut og sa at dette ikke skulle skje igjen.. dere får kose dere med strømmen=)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #42 Skrevet 10. februar 2010 så fint at det ordnet seg for dere. Synes du har fått utrolig mange fæle svar her. Selvfølgelig prioriterer man en operasjon til hunden sin, den er da mye viktigere enn en strømregning. Hadde lett latt være å betale strømmen en måned for å operere hunden min. Dere som sier noe annet kan umulig være spesielt glad i dyr eller ha hund selv. Alle kan havne i en sånn situasjon, dere som sier at hun kunne/burde gjort ditten og datten kommer til å tryne selv en dag og da håper jeg det står masse folk rundt og sier at du burde ha/kunne ha gjort alt annerledes. Jeg blir kvalm av slike folk som dere... Lykke til HI, etter det du skriver så burde du ikke handlet annerledes.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #43 Skrevet 10. februar 2010 De fleste ser på hunden som en del av familien, og HAR de mulighet for å redde den, så gjør de det.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #44 Skrevet 10. februar 2010 Det er egentlig bare en ting å gjøre: ring strømselskapet en gang til. Presiser at det er kun snakk om noen få dager, og at regningen blir betalt med en gang lønnen er på konto! Kan ikke forstå at de ikke kan vente noen få dager!
Guri malla Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #45 Skrevet 10. februar 2010 Tusen takk for støtte Hvem som helst kan komme i en situasjon som ikke helt er etter planen, er jo ikke noe man velger selv, ting skjer. Har ringt nettselskapet og gitt beskjed om at kvitteringen er sendt over fax, så tror jeg kan puste ut nå
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #46 Skrevet 10. februar 2010 Om en ønsker å prioritere å operere hunden for 20 000 så er det jo ens egen sak, men da får en la være å syte over at strømmen blir koblet ut fordi en valgte å ikke betale regninga. Dessuten, om en er så voldsomt glad i hunden så tar en opp en hundeforsikring.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #47 Skrevet 10. februar 2010 Høres ut som at dere ikke har helt kontroll på økonomien spør du meg.. alle kan komme i uforutsette situasjoner og det er typisk at alt smeller på engang, jeg blander meg ikke inn i det andre dere måtte ut med, men det jeg ikke forstår som virker uansvarlig er hvorfor dere ikke kontaktet strømleverandøren litt før..? Man vet at strømregningen kommer, og det blir sendt ut både purringer og inkassovarsler før de truer med å ta strømmen..Dere burde ha kontaktet de mye tidligere og bedt om utsetting på regningen, evt stokket om på andre faste utgifter.. Ta kontakt igjen med de, det er uansett onsdag i dag, og hvis samboer får lønn på fredag hadde jeg ikke vært så stressa, tviler de tar stømmen i morgen om dere faktisk får betalt fredag..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #48 Skrevet 10. februar 2010 Joda, man vet jo at strømregningen kommer, men er ikke alltid man vet hvor høy den blir!! Herregud for noen sneversynte hønsehjerner som står for mange av svarene her! Året etter at vi flyttet inn i nye leiligheten vår så kom strømregningen i januar, på 14000,- (både strøm og nettleie). Jeg hold på å ramle i bakken for har aldri betalt så mye, ikke i nærheten en gang!! Men jeg er ingen strøm-einstein, og visste ikke at hele det første året var stipulert forbruk og at jeg hele tiden hadde betalt forventet forbruk fra strømleverandøren. Og siden jeg da hadde brukt litt mer strøm enn det de trodde, så fikk jeg da et årsoppgjør på strømmen i januar som virkelig svei i lommeboka! Vi har full kontroll på økonomien, det må vi for å få ting til å gå rundt og ha litt ekstra, men 14000,- ble litt for mye å punge ut med på en regning i januar, sammen med "alle" andre regninger som kommer da. Januar-Mars pleier å være tøffe regningsmåneder, det synes i hvertfall jeg. Men vi klarte det jo da, men nå var vi så "heldige" at det ikke skjedde noen andre uhell eller uforusette ting de neste månedene. Så synes ikke HI fortjener på langt nær så mye pepper som hun har fått her. Og selvfølgelig burde de hatt forsikring på hunden, men SELVFØLGELIG betaler man det det koster for å operere hunden om uhellet skulle være ute. Den kan da ikke bare ligge der og lide til man får spart opp penger, den må jo bare til dyrlegen. Og til en eller annen idiot over her, man AVLIVER ikke hunden bare fordi man ikke har cash akkurat der og da. Makan til vås, burde skamme deg og jeg håper du får en skikkelig smekk på pungen av karma en av de nærmeste dagene for den uttalelsen der!!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #49 Skrevet 10. februar 2010 Hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt opp det med den gammle mannen som frøs i hel beg. av stengt strømm. Hafslund gikk ut selv med det, at ingen skulle få stengt av strømmen i denne kulden. Dette var en helt ny sak, og grusom sak. Enda hadde de vært på døren til mannen, uten å få noe livstegn. Etter purringer, oppmøte i døren og telefoner valgt de å stenge av strømmen. At dere blir truet med å få stengt av strømmen etter en ubetalt regning. Hadde jeg enten kontaktet forbrukerrådet og Tv2 hjelper deg. Gå videre med saken for all del. Dette hadde jeg ikke gått meg forbi. Enda har dere barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå