Gå til innhold

Gutte og Jentenavn ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Personlig så liker jeg best: Felix, Rikke og Ingrid. =O) Har et tantebarn som heter Ingrid og mener å ha hørt at det har blitt populært igjen. Hvis det var et kriterie for å ikke velge det (men det kan du jo sjekke på ssb.no).

Er så vanskelig å foreslå navn til andre for navnesmak er så ulik, og mange av navnene som man ikke tenker er populære har en egen evne til å dukke opp på navnetoppen samme år som man selv tenker på det (merkelig fenomen). Sønnen min heter Luca (italiensk form for Lucas/ Lukas) og det er jo ikke så vanlig. Ellers lurte vi på å kalle han Liam, Leo, Mio, Noah, Matthias eller Markus (de siste tre er veldig populære så da vil dere kanskje ikke ha de). Jentenavn har jeg ikke tenkt like mye over for vi har allerede funnet et navn vi tror vi vil bruke. Har altså ingen alternativer eller hatt noen kikk i navnelister ennå. Men liker Anna, Ida og Emilie (men de er også ganske vanlige).

Syns det er mange som har mange fine navn fra gammel slekt -kan du ikke sjekkke litt bakover da? tanter-onkler.oldeforeldre o.l Min datter er oppkalt etter oldemor og mellomavnet til bestemor, da ble det Ida.Johanne. Har en bestefar som heter Lovin , det er sjeldent her i norge , men har et kjent etternavn da...Amundsen. He he. Norrøn mytologi har også mange fine . Embla , Ravn osv. Lykke til!

Oi Lovin var spennende. Jeg kjenner ei lita som nettopp fikk navnet Saga! Spesielt. Vi har tenkt oss noen navn, men må nesten se ungen inn i øynene for å se hva den skal hete, he he.

Johanne er nydelig! Jeg tenkte på Louis idag mens jeg lyttet til Louis Armstrong.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...