Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Jeg syns det smaker grønnjævlig, og lager alt fra bunnen av. Når man vet hvordan man skal lage ting er det faktisk ikke særlig mer arbeid å lage fra bunnen. F.eks ertestuing, det går jo fortere å lage selv.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Alt er bedre på hytta, men ikke akkurat godt. Jeg liker komfort, så er bare på hytta om sommeren, og da går det i grillmat. Så suppeposene trenger jeg heldigvis ikke ty til.
Nikki 75 Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Ja, alt til sin tid. Foretrekker hjemmelaget, men av og til er det enklere med Toro. Men når det gjelder f.eks erte- og kålstuing er det jo faktisk ikke mer bry å lage det fra bunn.
Dotten Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Tomatsuppen er den beste i verden. Liker ikke hjemmesnekret tomatsuppe He, he. Hvit saus o.l. lager jeg heller selv. Men brunsausen er jeg ikke så god på, så da er Toro kjekk å ha
Gjest sug lut Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Vi må bære noen km til hytta, så det blir ikke mye ferskmat.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Vi kan heldigvis ro:) Sviger må gå noen km, så de har skaffet bæreutstyr til hunden.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 Hadde alle syntes som deg at det smakte så fælt hadde det jo ikke eksistert i butikkhyllene. Flott for deg foresten at du er flink til å lage mat og kan lage allt fra bunnen av. Ikke alle er like flinke. Selv bruker jeg lite toro men jeg syntes det smaker helt greit. Visse ting som hvitsaus bruker jeg alltid pose, for samme hvor mye jeg har prøvd får jeg ikke en god aus om jeg lager den fra bunn.
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 Hi hi, saann hytte har vi ogsaa. 2 mil gange fra naermeste veg. Da er det rett og slett uaktuelt aa slepe med seg biff liksom. Men vi kan fange fersk fisk hver dag da, det er digg.
Gjest sug lut Skrevet 10. februar 2010 #12 Skrevet 10. februar 2010 Forresten er jeg enig med andre her når det gjelder tomatsuppe - hjemmelagd er aldri godt, det er det eneste jeg har i huset alltid av ferdigmat (fordi det er så godt på termos).
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #13 Skrevet 10. februar 2010 Jo, pose-tomatsuppe er digg. Jeg har proevd oerten oppskrifter paa hjemmelaget, men ingenting kan konkurere med toro der.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #14 Skrevet 10. februar 2010 Jeg syns TORO har mye greit, men pleier jo som regel å sprite opp litt.Med feks rømme,smørklatt, krydder osv. Toro posene er greie i bunnen, som en base. Så kaster man oppi alskens godsaker. (Jeg tenker da på gryteretter etc)
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #15 Skrevet 10. februar 2010 Skal innrømme at jeg bruker endel Toro-produkter. Er nok ikke den flinkeste på kjøkkenet;) Men når man spicer det litt opp så blir det ikke så aller verst. Selv om mat som er lagd fra bunnen er mye bedre. Har investert i en kokebok så nå blir det andre boller her også, hehe:)
Mortilbarn Skrevet 10. februar 2010 #16 Skrevet 10. februar 2010 Tjah.. Jeg liker de, og spiser de også. Innholdet altså, hvis folk planlegger å bli morsom. Enkelt og greit. Jeg lager aldri potetstappe og kålrabistappe selv, heller ikke gryteretter.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #17 Skrevet 10. februar 2010 Ja, jeg liker virklelig Toro-produkter. Kanskje rart å tenke på, men det er faktisk ikke alle som har samme smaken som deg.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #18 Skrevet 10. februar 2010 Syns de fleste suppene er fæle, så godt som alle gryterettene, men sausene kan jeg godt bruke som base. Det aller verste med posene er hvis det er sånn frysetørret paprika i dem. UÆÆÆÆÆÆ! Se litt nærmere på denne paprikaen. Jeg er sikker på at den er nærmest råtten før den tørkes. Smaker skikkelig ÆSJ!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #19 Skrevet 10. februar 2010 Toros produkter burde man styre unna, de bruker tilsetningstoffet natriumglutamat i alle sine varer. Dette brukes som en smaksforsterker for at maten skal smake godt. Verken gravide eller barn bør ikke få i seg for mye av dette stoffet. Les mere om natrumglutamat (MSG) på nettsiden nyhetspeilet.no der er mange nyttige lenker. Dette er et farlig tilsetningstoff som kan være forløper til en rekke sykdommer, som eks. Diabetes m.m. Aspatam som brukes som søtningstoff i en rekke "lette" produkter er også et giftstoff for kroppen og bør styres unna!!!! (Knorr har ikke MSG i mange av sine varer.)
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #20 Skrevet 10. februar 2010 Ja, faktisk så liker jeg mange av ferdigposene fra Toro... Når man skal lage mat fra bunnen av krever det mer planlegging, masse innkjøp og som oftest krever det mer tid. Jeg vil heller bruke tiden min på andre ting enn matlaging så jeg smeller gjerne sammen noe kjapt fra Toro og sier etterpå at det er jeg som har laget det:)
Libido- Skrevet 10. februar 2010 #21 Skrevet 10. februar 2010 Tomatsuppen går an, men i dag prøver jeg fra bunnen av =) Ellers kan jeg vel styre langt unna ja =)
soleia Skrevet 10. februar 2010 #22 Skrevet 10. februar 2010 I dag dukka eg ned i "poseskuffa" og fann ein pakke med saus, men då eg såg på innhaldet tenkte eg på kor lenge sidan det var eg hadde åpna den skuffa. Har hendt eg har laga gryterettar, men etter å ha ete mest heimelaga mat vert ein fort skuffa over posen, sjølv om eg plar lage min eigen vri på posematen ved å ha i ekstra grønnsaker og krydder. Eg er skeptisk til kor mykje vitaminar og antioksidantar som vert bevart i grønnsaker ved frysetørking, så det er helst sausar eg av og til brukar pose til. Men kvit saus, der går grensa. Kan ikkje skjøne at det går snarare enn å lage sjølv. Er i grunn ikkje slik at eg må planlegge så lenge på førehand sjølv om eg lagar frå botnen. Eg har ein del basisvarer som me brukar mykje av, og som eg difor handlar inn og har i kjøleskap og fryseboks. Om ein manglar ein ingrediens, så finn ein som regel noko anna å bruke. Og så har eg ei krydderhylle som ein del gispar av :-) Er i grunn ikkje mykje meir tid som går vekk heller, kanskje 5 min ekstra, feks til skrelling av poteter til potetstappen, men du verden så mykje unnare og betre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå