Gå til innhold

Foretrekker dere å reise på ferie alene, sammen med venner, eller sammen med storfamilien?

Anbefalte innlegg

Jeg foretrekker helt klart å reise sammen med venner som har barn på alder med våre. Som andrevalg liker jeg å feriere sammen med barnas besteforeldre, da dette gir litt avlastning med barna. Å reise på ferie bare vi fire syns jeg virker ganske så gørr (har ikke gjort det)

Fortsetter under...

Jeg syns det er best når det er bare oss for da står vi fritt til å gjøre det vi vil og ikke det alle andre vil(som det har endt opp med de gangene vi har prøvd å reise med andre).

Annonse

Liker best å reise alene, med mann og barn. Skulle det vert med noen andre måtte det blitt en av søsknene til meg eller mannen, med familie. Reiste med venner en gang og det skar seg!

At om man ikke liker å omgås mennesker har man det vel så gost i hjemmets lune rede. Vanskelig å unngå menneskelig kontakt på feire, om den da ikke tilbringes på hytta eller et annet gudsforlatt sted.

Annonse

Mitt motto er desto flere dess bedre, mannen vil helst at vi reiser alene ... saa da blir det gjerne at naar han er med reiser vi uten andre og naar jeg drar alene med ungene blir det i flokk og foelge :)

Men jeg liker ogsaa veldig godt aa reise bare med en venninne eller to paa ting og gleder meg til at barna blir store nok til at jeg kan nyte en helg vekk fra dem med god samvittighet.

Dere som foretrekker å reise alene; syns dere ikke det blir kjedelig på kveldene? Når man reiser med barn blir man jo bundet til hotellet på kvelden, og da er det ganske kjipt å bare ha mannen man ser stort sett 365 dager i året til selskap. Og ikke mange spill man kan spille to. Blir lei av sjakk.

Hi

Man skifter jo stue! Ungene er jo like lenket til hotellrommet om det er andre med. Har ikke helt sansen for at noen skal passe, mens andre går ut og hygger seg. Men det er meg da. Andre må gjøre som

de vil.

Ser ikke noe problem i at barn er sent oppe på

ferie, er med ut og spiser senere enn vanlig, eventuelt sover i vogn. Ferie er annerledes, det er ikke hjemme.

Vi leier egen leilighet og bil. Har med laptop og filmer. Bøker og musikk.

+ At det er mye god vin.

Har tenkt å dra til samme sted som noen andre bekjente når yngste er 4 år. Men vi er da enige i at vi ikke reiser sammen, men kan avtale om vi vil treffes av og til og eventuelt være barnevakt for hverandre.

De beste ukene i året er når vi fire i kjernefamilien reiser på ferie sammen. Ingen andre, ingen kjedelige rutiner og allverdens tid til å være sammen. Så om du ikke har skjønt det ... vi foretrekker alene ;-)

Våre unger er nå tenåringer og de vil fortsatt reise på ferie med oss, og det tar vi som et kompliment. Vi har det rett og slett fint sammen på ferie. Det har selvsagt hatt en del å si at ungene ikke er oppdratt til at det må "skje noe" hvert minutt på dagen, men at alt fra fjellvann, stillhet og fiskestang til fornøyelsespark og hurramegrundt er en del av ferien. Det kunne heller ikke falle meg inn et sekund å be noen om å være barnevakt i ferien, det er jo da vi endelig har muligheten til å tilbringe mange dager og kvelder sammen, uten å stresse leggetider, skolebusser, lekser og sånt.

Vi besøker av og til venner og slektninger i ferien, og en del av den tilbringes hjemme med venner og søskenbarn i nærheten, så når vi reiser bort så får ingen andre være med.

Helt klart alene, mannen, datteren vår og jeg!

Men helst vil jeg ikke reise på ferie, jeg vil ha ferie og være hjemme og nyte den sammen med min familie og dyrene våre! :)

Bare meg, mannen og ungene og det er i hvert fall aldri kjedelig. *ler*

Er jo også mye mer moro å treffe nye folk i ferien heller enn å dra med seg gamle kjente som man tilbringer tid med ellers i året.

Foretrekker at det bare er oss, men det får vi nesten aldri til, for ungene hans fra forgie ekteskap skal alltid være med.

Da blir ferien alltid på de eldste barnas premisser, så litt på våre barn sine premisser, og absolut ingenting på mine premisser.

Vi voksne har da liksom ikke noen egne behov, og det er jo litt dumt. Vi har jo gjerne litt behov for å være kjærester, jeg liker sightseeing og museum, det gjør vi aldri, shopping blir det lite av.

Våre unger kan jeg fint kreve at skal være med både på shopping eller sightseeing, tiltross for at de nok koser seg mere på stranda eller noe ren og skjær morro. Men går ikke an å kreve det av ungene hans tydeligvis. Går heller ikke an å ta seg litt kjærestetid på kvelden, for ungene hans skal helst sitte oppå oss til etter midnatt.

Ferie med familie og venner er også uaktuelt, da ingen har lyst å være med så lenge ungene hans er med. Ferie er absolut ikke noe jeg ser frem til.

Jeg liker å reise sammen med storfamilien, dvs både besteforeldre, søsken m/familier osv. Da har barna lekekamerater, vi har bedre fleksibilitet, vi kan sole oss og bade uten å være nervøs for barna. Vi trenger ikke aktivisere ungene. Det er alltid hyggelig å kunne skarvle litt med andre voksne, det er ekstremt hyggelig å kunne spise sammen med andre om kvelden.

PS! Denne ferieformen passer nok best i syden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...