Gå til innhold

Babyen min på 6 mnd har hatt feber i 4 døgn, noen spm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legevakta første dagen han hadde feber, siden han har urinveisproblemer. Men ikke utslag på crp eller urinprøve. Var til legen i forgårs igjen, men samme resultatet. Får i han grøt, men veldig lite melk. Allmenntilstanden er ganske god, men feberen øker raskt igjen etter febernedsettene. Eldste på 19 mnd har også hatt ganske høy feber de siste dagene, men god allmenntilstand. I tvil hva jeg skal gjøre? Litt styrete å ta med begge til legen alene, men er det normalt å ha feber så lenge uten "grunn"?

Hvor mye melk må en på 6 mnd ha i seg? får kanskje i han 200-300ml mme i døgnet. Vil ikke ha vann igrunn, har prøvd med utvannet uice også,men spiser greit med grøt og middag.

Begge har litt løs avføring med grønnlig farge.

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine hadde for en stund siden høy feber i en uke uten grunn. Var til lege, men alle prøver var normale. Gikk over av seg selv. Men, de er større da, så mye lettere å vurdere.

Om du føler deg usikker, så syns jeg du skal ringe legen igjen.

Skrevet

Det er jo vann i grøt også, så han får jo i seg væske. Men jeg ville også sjekket med en lege hvis du er i tvil, du kan jo ringe dem og spørre. Selv ble jeg anbefalt sukkervann til min lille på mnd som kaster opp, og det drakk hun litt av. Det smaker sikkert bedre enn vanlig vann. Avføringen tyder på at kroppen jobber med noen bakterier. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...