ano`num *17.03.10* Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Barna er nyfødt, 3 og 10 år sann ca. Tenkte å ta med bleier osv til de minste. (Blir det shoppingplass til hjemturen også ) Det er tilbud på kofferter i str 50, 60 og 70cm. Hva vil dere med erfaring tro vi trenger? Ikke minst, hva har vi lov å ha med oss?
ano`num *17.03.10* Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #2 Skrevet 10. februar 2010 Vi vet forresten ikke hvor, eller med hvem vi reiser med enda; så vi må bare ta det på "gjennomsnittet"
Mom2Two Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Det to eldste barna har jo egne kvoter. Mange flyselskaper opererer med 15 kg + 5 kg håndbagasje. Så 60 kg + 20 kg håndbagasje. Vogn går vel utenom. Jeg synes det er deilig å reise med så lite som mulig, ikke minst er det greit å ikke ha så mye å drasse på når man har 3 unger og vogn osv.
Gjest irismor Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Det er vel ca 20 kg pr flysete. Altså dere har 4 x 20 kg pluss håndbagasje, barnevogn går som regel for seg selv. Men det varierer vel fra flyselskap til flyselskap. Men sjekk opp dette når dere bestiller reisen. God tur.
Mom2Two Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Bare husk at noen flyselskaper er strenge på at kvoter ikke kan legges sammen. Dvs. hadde du og mannen reist alene, er det ikke sikkert de hadde akseptert èn koffert på 30 kg. Genrelt synes jeg det er bedre å ha en romslig koffert som ikke er helt stappa, enn en ihjelstappa liten sak.
Gjest irismor Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Har det blitt 15 kg nå? Vi hadde 20 kg når vi reiste i fjor.
ano`num *17.03.10* Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2010 Men, hvor mye er 20/15kg da? En fullpakket 50 eller 60cm? Er jo strengt tatt bare lette ting vi tar med oss. Klær, toa.saker, kanskje et skopar hver. Så har vi blitt anbefalt to badehandklær hver, en til hver uke. Men tilsammen blir det jo lett noen kg det å. Vi er ikke vant til å bruke fly. Har alltid brukt bilen. Da pakker vi jo bare inn det vi kan tenke oss at vi kan få behov for Veldig kjekt! Synes det er et styr med fly og buss opplegget. Men i år blir det vell det greieste.
Mom2Two Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Det går mer barnetøy på 1 kg enn voksentøy.. To badehåndklær til hver hadde jeg nok aldri giddet.. Da hadde jeg i så fall kjøpt noe billig der, evt. holdt ut i 14 dager med det samme. Sko veier mye, det samme gjør bøker, toalettsaker, reiseapotek osv. Jeg greier ikke å se for meg koffertene du snakker om, men vi bruker ofte å dele koffert 1 voksen+1 barn på èn mellomstor koffert)om vi er borte 2-3 uker. Så har jeg en liten håndveske og mannen en dagstursekk på flyet.
ano`num *17.03.10* Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 10. februar 2010 Jeg tror 50, 60 og 70 cm er standarmål. 50cm er den som en kan ta osm hand.bag i flyet. Så da er vell antagelig 60cm den mellomstr du tenker på. Kanskje vi skulle kjøpt oss to-tre slike. Kjenner jeg blir stressa bare av tanken. Enda det er leeenge til vi skal dra.
Mom2Two Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 Tror jeg hadde kjøpt den største jeg. Synes det er enklere å holde orden i en større, og det spiller egentlig ingen rolle om den er litt større når den uansett må sendes. Går så fint atte:-) Jeg bruker alltid å ta med biotex håndvask, så kan man skylle ut av et par plagg hvis det er nødvendig:)
ano`num *17.03.10* Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 10. februar 2010 Men hvis vi ikke får slå sammen kg`ene så blir vell den alt for stor? Den er jo svær og jeg tipper at hvis vi fyller den med klær så veier den enormt mye. *huffa* Hehe
Anja Annonym Skrevet 10. februar 2010 #13 Skrevet 10. februar 2010 Jeg var på tur til Paris med 2 kofferter på 70cm hver i oktober. Ene veide 25kg og andre veide 29kg. Hadde tatt med en haug med vakumposer og fikk plutselig plass til dobbelt så mye...... Vil anbefale dere to kofferter på 70cm, to ryggsekker, samt en kabbinkoffert for alt av ting og tang, samt ei god gammeldags solid FISKEVEKT......... Fyll opp kofferten og vei, så slipper du overvektsgebyrer også. På hjemturen pakker du det tyngste i kabinkofferten og ryggsekkene. Har hver eneste gang hatt med både stelleveske, ryggsekk, håndveske og kabinkoffert inn på flyet og ALDRI fått en eneste kommentar for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå