Gemini7 Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Jeg skriver alltid et av disse: Forever Young (egentlig en sangtekst, men nydelig som dikt, kan evt bare bruke et vers:) May God bless and keep you always, May your wishes all come true, May you always do for others And let others do for you. May you build a ladder to the stars And climb on every rung, May you stay forever young, Forever young, forever young, May you grow up to be righteous, May you grow up to be true, May you always know the truth And see the lights surrounding you. May you always be courageous, Stand upright and be strong, May you stay forever young, Forever young, forever young, May your hands always be busy, May your feet always be swift, May you have a strong foundation When the winds of changes shift. May your heart always be joyful, May your song always be sung, May you stay forever young, Forever young Bob Dylan eller; Lyckans minut Är det sant att jag håller ett barn på min arm och ser mig själv i dess blick att fjärdarna blixtra och jorden är varm och himlen utan en prick? Vad är det för tid, vad är det för år vem är jag, vad bär jag för namn? Du skrattande knyte med solblekt hår, hur fick jag dig i min famn? Jag lever, jag lever! På jorden jag står. Var har jag varit förut? Jag väntade visst i miljoner år på denna enda minut. Av: Erik Lindorm eller Å MØTE ET BARN MED BLIKKET Å møte et barn i blikket er mer enn et møte med vår; det er som å dra på en reise tilbake titusener av år og ikke bare finne sin egen barndom på ny, men artens famlende barndom i tidens morgengry. av Andrè Bjerke og likte du ingen av disse, finner du masse passende her: http://www.daapssiden.no/dikt.html http://www.dopkort.com/dopdikter.html Gemini7
Rampongi Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Her er et dikt av Zinken Hopp. Det synes jeg er fint. Du kan jo evn plukke ut et par vers. LIVETS HØYESTE LYKKE Den vesle varme ungen min Gjør rare lyder med tungen sin Han lager merkelige ord Til glede for sin stolte mor Min egen lille deilighet Jeg har slik gunstig leilighet Til gransking av den hvite rand Av undrerkjevens første tann En bitteliten snehvit spiss Av verdens minste tannebiss Du vesle fugleungen min Den lubne skjønne kroppen din Med de små rare klærne på Og foten din med tærne på Og hånden din og armen din Og lukten din og varmen din Er som et kjempemesseig hav Din mor kan øse lykke av Men uten kamp og uten slag Skal jeg gi slipp på deg en dag Hvor min du er -allikevel Skal du bli stor og bli deg selv Nå kan jeg bare pleie deg Og elske deg og eie deg Og leke med deg og ta i deg Og være bunnløst glad i deg Men når du selv om litt blir stor Så vil du si: "Nei, æsj da mor! " Og selvsagt har du rett i det Det finnes ikke vett i det Og så en dag om femten år Skal denne bylten uten hår Som sutter sine egne tær Si: "Mor, så gammeldags du er"! Og ser du mitt fotografi Så vil du le av det og si: "Tenk dette her er mor og far Å, gid så rare dere var! " Hva sorger det vil volde meg I strid for å beholde deg Hva kamp det enn vil skape meg Så vil jeg sikker tape deg... Vi snakker sammen uten ord For selvsagt skjønner jeg, din mor Allverdens rare gurglelyd Jeg legger munnen form av fryd Mot nakkegropens myke skinn... Å, vesle fugleungen min!
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 TIL DÅPSBARNET Et lite barn en liten kropp, en liten hånd som strekkes opp. Du er et nydelig lite smykke. Med dåpsdagen hjertelig tillykke. - Vi gir deg vår hånd Vi gir deg vår hånd, grip den og hold den. Vi gir deg vårt håp og tenner et lys. Vi gir deg vår tro på at livet skal lykkes Vi gir deg alle våre gode dager, da glemmes de grå. Vi gir deg vår kjærlighet til eie så du kan slippe hånden og trives til du på nytt griper den - Vi ønsker deg.. Vi (jeg) ønsker deg ikke gull, ei heller penger og makt. Vi (jeg) ønsker deg mot til å være deg selv, og å stå for det du har sagt. Vi (jeg) ønsker deg ikke en stenfri vei, men styrke til veien å gå. Vi (jeg) ønsker deg kjærlighet i rikelig monn, og venner du kan stole på. - Ørsmå hender Slike ørsmå hender med et varig grep om hjertene våre. - Mauren Liten? Jeg? Langt ifra Jeg er akkurat stor nok Fyller meg selv helt på langs og på tvers fra øverst til nederst Er du større enn deg selv kanskje? - Små, små armer holder rundt meg, øyne fulle av tillit, nysgjerrige på alt omkring. Så gjerne jeg skulle ha skånet deg for livets harde spill. Du vil nok møte skuffelse, ofte bli fylt av tvil. men lille lille menneske, du kan bli til hva du vil! - This little tiny baby Was sent from God above To fill our hearts with happiness And touch our lives with love He must have known We'd give our all And always do our best To give our precious baby love And be grateful and so blessed - Precious one, So small, So sweet Dancing in on angel feet Straight from Heaven's brightest star What a miracle you are
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå