Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ska i väg till Tyrkia i Maj och då har min ängel blivit fem och en halv månad. Undrar om någon har några erfaqringar med att flyga med baby? Några tips för att hålla dom glada och nöjda? Undrar också om man behöver pass till en sån liten krabat?? Tacksam för svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi fløy til Korea med gutten vår for første gang da han var fem mnd, gikk helt fint det. :) det er verre nå som han er tre og ikke vil sitte stille :)

det beste tipset (synes jeg!) er å gi pupp/flaske/smokk ved takeoff og landing, sugebevegelsene hjelper dem å utligne trykket i ørene. jeg har også alltid med saltvannsspray, for å hjelpe de små nesene hvis de blir tette - luften er jo ofte veldig tørr på fly, og da er det også vanskelig å utligne trykket. :)

jeg tror småen må ha pass ja, men barnepass er billigere enn vanlige pass og varer i to år. regner med at de må ha pass overalt som oss foreldre må...? har ikke tenkt på det. :) vi har jo behøvd pass til begge våre pga at de skal ha visum :)

god tur!!!

Skrevet

pass må dere ha :)

Signerer det hun over skriver med å gi flaske eller smokk ved take off og landing - det hjelper mot dotter i ørene. Når det er sagt så pleier ikke de å få så plager med dotter i ørene når de er så små, det får de mer når de blir eldre (i følge en flyvertinne vi flydde med).

Tyrkia er ikke så langt, så da kan dere få plass til babyen på fanget deres, men om dere ønsker (feks med tanke på soving eller ved lengre reise) kan dere bestille baby bassin, slik at babyen får en seng å sove i. Da får dere også mer plass til beina deres, og ungen kan leke litt på gulvet foran dere også. Men det koster litt mer tror jeg.

Ellers, ta med litt leker osv.

Bæresele er greit å ha med på flyplassene, ellers så hadde vi faktisk med et bilsete (vi visste vi skulle bruke bil) og det var greit å ha som håndbagasje - da satte vi mini i setet, og satte setet på en bagasjetrille så ble det nesten som en vogn når vi mellomlandet (vi dro til Thailand så vi hadde en del tid på diverse flyplasser).

Skrevet

jeg reiste til gran canaria med min baby på 4mnd og de sa at sånn babybag var det slutt med for leeeenge siden.

jeg ammet ved letting og landing, eller ga flaske med vann. hadde også kjøpt nye leker til henne som hun fikk med på flyet.

enig med bæresele :) var veldig god å ha!! :)

god tur! :)

Skrevet

Alt det de andre sier :-)

I tillegg er et hot tips og ta med en hyssing som du kan knyte lekene fast i, da slipper du og bøye deg for og ta de opp når de faller ned på gulvet.

Skrevet

Reiste 6 timers flytur med baby på 5 og en halv måned for bare noen uker siden. Det gikk veldig greit til tross for at han var veldig tett i nesa. Gav han skikkelig nesespray (rhinox 0-2 år) før vi skulle lette og lande, og i tillegg amma jeg så godt jeg kunne.

Når han ble urolig i lufta så holdt jeg han godt fast og "rista" han i søvn ved hjelp av foten min. Han sov fire ganger i løpet av turen :) Det er ganske trangt og plassene man kunne sitte med babyer på dette flyet var ved vinduet, så det var ikke akkurat enkelt å komme seg ut for å bysse i midtgangen.

Lykke til! Jeg vil si at flyturen var litt slitsom, men absolutt verdt det!

Skrevet

Du har fått mange gode råd her. Jeg har god erfaring med å ta med en tynn vognpose eller en dyne som babyen kan ligge på når han/hun skal sove. De må jo sove på fanget og en dyne e.l jevner ut underlaget. Har du pose blir babyen også litt mer skjermet og faller lettere til ro.

Skrevet

vi har forresten fått bassinet på alle flyvninger t/r Korea når vi har hatt barn som passer oppi - men på "korte" flyturer, eller charterturer, er det kanskje vanskeligere å oppdrive :)

Skrevet

Jeg hadde med jenten min på 5,5mnd på fly fra Spania i dag (4timer). Hadde plass med vinduet, og synes det var litt tungvint mtp å komme seg til toalettet osv.

Du har fått mange gode tips. Jeg hadde flaske som hun fikk ved letting og landing, og det fungerte utmerket. Flyvertinnene hjelper gjerne med å varme melken for deg, men husk å be om det i god tid før letting/landing for de må varme flasken i vannbad. I tillegg hadde jeg et koseteppe som hun liker god som hun koste med da hun skulle sove. Sov 2 ganger i løpet av turen.

Det jeg skal huske til neste gang er å ha et par nye leker som hun ikke har lekt med før som hun får når på flyturen. Jeg merket at i løpet av de 4timene ble hun lei av de to hun hadde (som hun har lekt masse med før) og ble litt sutrete fordi hun ikke fikk leke med plastposer og diverse som lå i lommen på setet forran.

Et tips kan være å ha med et litt mykt stelleunderlag, for stellebordet på toalettet er kjempehardt og litt glatt. Veldig ubehagelig for babyen hvis det er litt bevegelse i flyet.

Lykke til og god tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...