Gå til innhold

Tror jeg hadde den verste natten i mitt liv i natt.. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev et innlegg nettopp om gutten min på 2 år som har vært veldig mye syk hele livet. Han har blant annet hatt store problemer med magen, og på mandag oppdaget jeg at han hadde utslett over hele overkroppen. Ettersom han også var veldig rød på det ene øyet dro jeg til fastlegen med ham igår ettermiddag. Han sa at øyet var betent og vi fikk salve til å smøre på. Utslettet derimot hadde han ikke noe forklaring på.. Gutten min var i fin form, men da vi kom ut på venteværelset kom den første diarébleia..

Skiftet, kledde på ham og dro hjem. Hjemme kom det 2-3 bleier til og han var veldig utilpass resten av kvelden. Gråt mye. Jeg ga ham smertestillende og han sovnet veldig raskt. Ettersom vi har hatt omgangssyke nettopp alle mann er det en del å gjøre i huset, så jeg kom meg ikke i seng før 12-tiden. Halv to våknet lillegutt og hylskrek. Han stod i bro, var helt utrøstelig og vred seg i smerter. Jeg ga ham mer smertestillende og prøvde så godt jeg kunne å roe ham. Vugget, bar, sang, men han bare skrek og var helt stiv i kroppen. Ringte til slutt legevakten som ba oss komme ned. Taxituren ned gikk passelig greit, men innenfor dørene på legevakten fortsatte han å skrike og sånn fortsatte det i de 3-4 timene vi var der. Det ble ganske mye venting, og jeg ble mer og mer fortvilet. De fikk tatt noen prøver og undersøkt ham litt, selv om det ikke var så lett siden han var så fra seg. Etterhvert skjønte jeg at de kom til å sende oss hjem igjen. Prøvene var fine, og siden vi skulle til barnespesialist imorgen, mente de at de ikke kunne gjøre noe mer. På det tidspunktet satt jeg på gulvet med en hyyyylskrikende gutt på 3.timen på fanget. Jeg gråt og nærmest tagg dem om å sende oss til sykehuset. Han har tidligere vært innlagt der en rekke ganger. Siden vi kom dit hadde vi skiftet 6 bleier fulle av diaré.

Etterhvert fikk jeg igjennom at legen skulle ringe sykehuset og høre. Lillegutt hadde endelig sovnet av utmattelse og vi ble sendt hjem med løfte om innkallelse i posten. Hjemme begynte skrikingen på nytt, og det bare rant ut av ham. Klokka seks sovnet han igjen av utmattelse og sov i 1,5 time. Han har siden vært i ok form, men det fortsetter bare å renne. Skal til spesialisten snart, og håper virkelig han kan gjøre noe for gutten min. Er jo helt forferdelig at en liten gutt skal ha det så vondt. :( Det er da vel virkelig ikke normalt å slite med magen så lenge uten at de kan gjøre noe? Jeg er så utrolig bekymra. :(

Fortsetter under...

Skrevet

Stakkars, stakkars gutten din og stakkars deg. Jeg haaper de finner raad snart :(

Skrevet

uff, det er så ille når de små har så vondt. Jeg kjenner jeg blir nesten litt stressa på dine vegne. Jeg hadde nok freaka helt ut jeg.

Flinke Yuki!

Håper spesialisten finner ut hva som er galt. For dette kan jo ikke være normalt.

Gjest vinterbrud
Skrevet

Stakkars vesle gutten din.Dette kan høres ut som cøliaki.Jeg håper virkelig at dere får masse hjelp av spesialisten,så dere finner ut hva som feiler lillegutten deres.

Det er helt grusomt når barna er syke.Klem fra meg.

Skrevet

Huff a meg :-(

Hørtes grusomt ut for både gutten og deg. Håper han blir fort frisk så dere får hvile alle sammen.

Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen. Spesialisten tok det veldig alvorlig, så da blir det utredning heldigvis.. Han er fremdeles veldig dårlig, stakkar. :(

Annonse

Skrevet

Neste gang om gutten din skriker og vrir seg sånn i smerter ringer du 113! Stakkars deg....forferdelig å se sine små ha vondt.

Det er jo helt tydelig at gutten din var skikkelig smertepåvirket.

Lykke til i utredningen.Håper dere finne ut av det.

Klem

Skrevet

Uff, stakkars gutten din og stakkars deg - det høres forferdelig ut:o( Håper de finner ut av det og at gutten din får hjelp - lykke til og god bedring.

Skrevet

Så forferdelig =(

Håper det går bedre med han nå, og at spesialisten finner ut av ting.

Uff, sender en klem til dere begge...

Skrevet

uff stakkar vesle gutten din..begynner nesten og gråte her jeg sitter jeg..En så liten gutt skal ikke ha slik smerte...

Klemmer fra meg :)

Skrevet

Ja, det hadde nok vært det lureste. Han hadde 180 i puls, så var helt tydelig at han hadde veldig vondt. :(

Skrevet

Det der er GRUSOMT, og eg kjenner følelsen...

Her var det så "enkelt" som melkeallergi. Jenta hylte i mellom 1 og mange timar pr dag, våken og skreik myyykje om nettene, og det var diarébleie på diarébleie, med gult, etsande slim. Vi blei henvist til barneklinikken og fekk time etter 2 mnd og 9 dagar... Men etter å ha gått slik i eit par veker gjekk vi til fastlegen og fekk han til å legge oss inn.

Stå på. Ikkje spør pent, KREV! Om guten din fortsett har like vondt og du må vente for lenge (og her DU den einaste som veit kva som er for lenge) på utredning, då krever du at fastlegen legg han inn.

Lykke til, håpar dåke finn ut av det veldig snart.

Skrevet

Fyttiflate, jeg kjenner jeg får lyst til å slå legen i hue med noe skikkelig hardt.. Stakkars, man kan da ikke sende hjem en unge som helt tydelig har så vondt!! Og stakkars deg! Det må være helt grusomt å se gutten din har så store smerter og ingen ting man får gjort... At de ikke tok inn dere tidligere?! Synes noen ganger leger tar litt for lett på ting..

Håper gutten din blir frisk snart... Og jeg ville tatt en full sjekk på matintoleranse. Jeg skal gjøre det på jenta mi, men vi tar det privat. Betaler 2800 kr, men da sjekker de 98 matvarer....

Annonse

Skrevet

Hei. Har svart deg før, og tror fortsatt gutten din må utredes for cøliaki. Og som hun over her sa: ring 113. Det er viktig!

Håper og krysser armer og bein for at dere finner ut hva som er galt med gutten din, det høres helt forferdelig ut å ha det sånn.. Stakkars dere!!

Du må insistere på å få han innlagt og grundig utredet.. ikke snart, men med en gang..Skjønner at det må være helt fortvilende å bli satt på vent når det er så ille som du beskriver..

Skrevet

Uff, er fælt at man må vente så lenge før en får hjelp! Så godt at dere stod på og fikk henne lagt inn. Er ikke lett å bli hørt! :( Synes også det er helt ufattelig at de kan finne på å sende hjem en gutt som tydeligvis har så store smerter at han ikke vet inn eller ut på noen ting..

Han har kraftig melkeintoleranse, det fant vi ut da han var 3,5 mnd. Har gått på streng diett siden, men sliter likevel. Ser ut til at det kan være noe annet i tillegg. Han pleier å være veldig forstoppet, så det at han plutselig har fått diaré er veldig uvant. Spesialisten mente det kunne være obstipasjonsdiaré. Er vel kanskje kroppens måte å rydde opp på. Nå sover han heldigvis, håper han får sovet noen timer. Hadde en bleie rett før han la seg, gir seg liksom ikke.. Uff.. Vondt for mammahjertet dette. :( Har hvertfall fått henvisning til røntgen og UL nå.

Skrevet

Ja, vi skulle ta røntgen og UL først, og så skulle vi ta nye allergiprøver etter det. Skal få igjennom cøliakiprøver, ingen tvil. Nå får vi også en lege på sykehuset til å se på ham, så det er betryggende. Bare håper det ikke tar for lang tid. Spesialisten er veldig flink heldigvis, tok prøver av bleiene og alt, så håper de finner ut av det veldig snart. :(

Skrevet

Mini hadde noe lignende. Månedsvis med diare, og oppvåkninger på natt med smerte hyl, helt utrøstelig uten å reagere på smertestillende.

Legen kalte det kronisk småbarnsdiare. Vi har fjernet nesten alt fiber og frukt fra kosten hans, gir han mer fett og prøver å gi han mer proteiner. Tok to-tre dager før han hadde første normale bleie :-)

Sorry ekle detaljer... Legen sa diare'n var helt typisk. Den luktet skikkelig råttent, jeg er IKKE sensitiv på slik, men av disse bleiene brakk jeg med både titt og ofte. Bleiene måtte rett UT. Det som kom ut så halvfordøyd ut.

Hvis dette stemmer kan du jo prøve, det er jo super enkelt. Det morsomste er at pappa'n som har vært dårlig i magen hele sitt liv også er blitt mye bedre!

Håper de finner raskt ut hva det er med gutten din!

Skrevet

Rart du skulle si det.. Legen reagerte nemlig på lukta til gutten min han også. Sa det luktet skikkelig råtten, gammel avføring. Jeg vet at det pleier å lukte vondt av bleiene hans, men de i barnehagen har faktisk også kommentert det. Man blir vel litt immun når det er sitt eget barn, men de skifter jo bleie på mange barn hver eneste dag, så de legger nok merke til det når noen skiller seg ut. Ettersom gutten min stadig er forstoppet er det jo ikke så rart. Han har vel fått en skikkelig skylling nå, og det er jo på en måte bra å få det ut hvis det har ligget der lenge.

Så bra at det var en så enkel løsning på problemet til gutten din. Og så flott at også pappaen nøt godt av det! :)

Skrevet

Et lite tips til deg.

Ring,mas,ring og mas.Ring HVER dag.Smør på,gråt på tlf for du ønsker ikke se gutten din ha det vondt....Du er redd for hva dette er...SI det.

Det nytter faktisk og mase.Plutselig er det en ledig time-

Jeg jobber selv i helsevesenet og vet desverre hvordan det funker.

Jeg har/er litt i samme situasjon som deg.Min gutt på snart fire år har hatt problemer med magen hele livet sitt.Ikke så ille som gutten din,men ille nok.Jeg ringte HVER dag etter at henvisning var sendt og etter 6 dager fikk vi time dagen etter pga en avbestilling.Ny gutt og en rolig masete mamma er lettet og glad.

Igjen lykke til,jeg føler så med deg!

Skrevet

Ja, jeg skal ringe og mase. Er dessverre slik at man må skrike høyt for å bli hørt. Jeg er ikke så veldig god på det, er nok litt for forsiktig, men gutten min er altfor viktig til at vi kan vente.

Håper gutten din har det bedre nå? Fant dere ut hva som plaget ham?

Skrevet

Jeg er heller ikke god på det,men jeg er veldig god til "å fyre opp" mannen,hehe!

Gutten har det mye bedre.Etter mye frem og tilbake fikk vi endelig testet skikkelig.Han tåler ikke melk og soya.Det var ikke cøliaki.Gir laktosefri kost nå og han er bedre.Han hadde/har også refluks.

Ja,mann må skrike veldig høyt for å bli hørt....desverre!!

Stå på!

Skrevet

Leste innlegget ditt her tidligere og ville bare sende deg en diiiiger klem!!!!!!

Jeg har en gutt med skikkelig influensa her og synes DET er ille nok å se hvor dårlig han er.....og det går jo over i løpet av kort tid....

Ønsker dere bare masse lykke til og krysser fingerne for at de finner ut hva det er og kan hjelpe gutten din!!!! :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...